Paremmat Väinö Linna sitaatit Orpo-Purran hallitukselle
Ne puhuu omista asioistansa aina niin kun ne olisivat Suomen asioita: Meidän maanviljelyksemme ei kestä sitä. Suomen talous ei ole niin vankalla pohjalla. Kansamme toimeentulo ei salli työajan lyhentämistä. Teki niitten mieli mitä hyvänsä niin se on maan etu, kansan etu, meidän yhteiskuntamme.
Kommentit (23)
– Rosvoretkellä, rosvoretkellä, ärähti Sihvonen vihaisesti.
Koskela muistutti, "että Akseli Koskela oli punapäällikkö sisällissodassa. Hän riutui vankileirillä ja vältti kuolemantuomion. Akseli Koskela menetti vuosiksi kansalaisoikeutensa, kuten oikeuden äänestää.
Vasemmistoliiton Koskela ihmetteli, miksi Orpo haluaa siteerata punakaartilaista ja kenelle hän sitaatin osoitti.
– Arvoisa pääministeri, te saatte luottamuksenne oppositiolta, eduskunnalta ja kansalaisilta. Te voitte sen myöskin menettää, hän painotti".
Orpo tuskin ajattelee muita kuin itseään ja EK:ta ja joitain " hyviäveljiä" joilla on nyrkki hänen persiissään.
Tiedä sitten mitä tuo on hätäpaskat housuissaan miettinyt, kun vyyhti on alkanut purkautua, mutta mielenkiintoista nähdä löytyykö enää edes kokoomuksesta tukea alamäessä oleva käsikassara tuskin houkuttaa menestyjiä.
"Paskareissu mutta tulipahan tehtyä"
pääministeri
Petteri Orpo
"Sinä itse et lapselle anna. Kaik itse syöt, kun noin olet ylen sankia priha."
Sankia priha = läski nuorimies
Hyväntahtoinen Isä Aurinkoinen katseli heitä. Se ei missään tapauksessa ollut heille vihainen. Kenties tunsi jonkinlaista myötätuntoakin heitä kohtaan. Aika velikultia
"Anna ny ees pien suol'silakka ku hiukoo nii kovast."
Sanoo köyhät kun tukia leikattiin
”Mis sie tarvitset oikei hyvvää miestä. Täs siul on sellane.”
Sori, väärä ketju
"Mun suullan on joku vissiin syöny kissanpaska."
"Antaahan se tyttö, jos se on äitiinsä tullut. Ja jos se on tullut isäänsä, se suorastaan pyytää."
Antakaamme heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä tekevät
(ei ole Linna mutta osuva).
Vierailija kirjoitti:
"Paskareissu mutta tulipahan tehtyä"
pääministeri
Petteri Orpo
Tuo usein esitetään Väinö Linna -lainauksena, mutta en kyllä muista mistään hänen kirjastaan sitä lukeneeni.
"Aikaisemmin isänmaan katsottiin olevan ihmisten yläpuolella, eli ihminen oli olemassa isänmaata varten. Nykyään me katsomme, että isänmaa on olemassa ihmistä varten ja sellaisena tärkeä osa elämämme kehitystä."
"Ei herran pelko ole viisauden alku, vaan herran viha." (Akseli Koskela).
En mä täsä syylisiä kaipaa yhtikäs. Garden Helsinki -rahoituspäätöksen tekijän nime mä täsä kaipasi.
"Herraksi se on oppinut, se osaa valehdella niin, ettei silmä räpähdä."
(Täällä Pohjantähden alla)
"Köyhät teillä on aina keskuudessanne" - kokkareiden uusi slogan.
”Siellä se herne toverijaan ehtii, mutta turhaa on työnsä.”
"Sinähän se sälli oot! Haastat leikkiä tosissaan."
”Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon.”