Oletko katunut aborttia? Saitko myöhemmin lapsia - vai jäitkö lapsettomaksi? Saitko keskenmenoja, kuolleena syntyneen lapsen - nämä ovat oik
Oletko katunut aborttia? Saitko myöhemmin lapsia - vai jäitkö lapsettomaksi? Saitko keskenmenoja, kuolleena syntyneen lapsen - nämä ovat oikeastaan naisten elämään liittyvää todellisuutta mitä kaikkea ei voi lääketiede hoitaa ja joka on hyväksyttävä ja jonka kanssa on opittava elämään vaikka aiheuttaisi surua.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5689085/oletko-antanut-rukkaset-mika-ol…
Oletko antanut/saanut rukkaset mikä oli virhe? Mikä oli syy tämmöiseen 'virheeseen'? Miten teillä sitten meni?
Olen. Tilanne olisi pitänyt ratkaista jollakin muulla tavalla. Kaikki tapahtui niin nopeasti. Meidän piti tehdä VAMMAISABORTTI mutta sekosimme tilanteesta täysin. Minulta oli kuukautiset jääneet pois noin vuodeksi ja lopulta menin opiskelijoiden gynekologille. Sain tähän kuukautisten poisjäämiseen sen ajan masennuslääkettä ja pyytämättäni lääkäri sanoi että et nyt voi tulla raskaaksi. Sitten pamahdinkin välittömästi kuitenkin. Lääkärille tuli kamala paniikki, että näistä sikiövammat voivat olla samanlaiset kuin talidomivammat: jäseniä puuttuu. Sitten VAADITTIIN että teen VAMMAISabortin - ja heti uusi lapsi tilalle. Isäni sanoi että meillä ei tehdä mitään abortteja ja tavallaan hän oli oikeassa! Menin sitten kuitenkin tähän vammaisaborttiin vaikka en olisi ollenkaan halunnut eli vastentahtoisesti - en ollenkaan tiennyt enkä ymmärtänyt mitä minun olisi pitänyt tehdä. Alusta lähtien olin vähintään ihastunut uuteen ihmiseen sisälläni. Sekosimme molemmat täysin ja kosintaan sanoin ei, vaikka se oli väärin. Kaikki ei vieläkään kuollut vaikka menimme omille teillemme - menimmekö, siitäkään en enää ole varma. Myöhemmin olen synnyttänyt kohtuun kuolleen lapsen, mutta mitään keskenmenoja en ole kokenut. Olen jäänyt lapsettomaksi ikisinkuksi. KOSKAAN EI VOI ETUKÄTEEN TIETÄÄ MITEN ELÄMÄ TULEE MENEMÄÄN. Nyt ajattelen että omaa lastani en tähän tämmöiseen maailmaan haluaisi.
Onko mahdollista että loppupeleissä asiat kuitenkin loksahtavat kohdilleen ja menivät ehkä 'oikein' - melkein tai jopa ihan juuri niin kuin olisi tarkoitettu? Olen melkein alkanut uskoa että ihmiselämä on joku ennalta ajateltu polku jota tulee kulkemaan. Juuri mitään ei voi itse valita ja päättää. Kaikki on siitä kiinni mihin piireihin olet syntynyt ja ketä tapaat.
Lääkkeisiin suhtaudun erittäin epäilevästi. Ehkäpä luonto olisi itsestään korjannut ainakin oman tilanteeni eli mitään tommosta kamalaa lääkitystä ei olisi tarvittu. Kauhulla ajattelen kaikkea moskaa mitä me ihmiset syömme ja miten se vaikuttaa jälkipolveemme. Mitä kaikkea huonoa mahtavatkaan lääkkeet meille aiheuttaa vaikka toisaalta parantavat vaivoja ja sairauksia?
https://www.vauva.fi/keskustelu/5689123/haluatko-olla-morsian-valkoises…
Haluatko olla morsian valkoisessa häämekossa etkä vielä ole ollut? Mistä haaveilet? Oletko käynyt katsomassa häämekkoja liikkeissä entä itse suunnitellut jotain? Minkälaisen sormuksen/sormukset haluaisit?