Kertokaapa viisaammat, miksi en saa baarissa juttuseuraa
Olen 30+ nainen. Olen viimeaikoina saanut paljonkin kuulla olevani kaunis ja jopa ihan "kuuma", mutta silti jos menen kuppilaan, yksin saan olla. Yritän näyttää avoimelta, en ole naama mutturalla enkä tuijota puhelinta. Ja ennen kuin sanotte, että mene sinä juttelemaan muille äläkä odota valmista, niin siihen juuri haluaisin arvailuja, miksi muut naiset saavat seuraa ja minä en.
Nytkin harkitsen erittäin tarkkaan erääseen tapahtumaan menoa ilman kavereita koska pelkään siellä myös jääväni yksin. Taas. Onko se ehkä muiden mielestä "epäilyttävää" tai jotenkin luotaantyöntävää, että menen paikkoihin yksin?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin minä muistan (eli kauan), on ollut sääntö, ettei yksin olevaa naista lähestytä koskaan.
Mielenkiintoista. Mikähän tässä on taustalla? En ole kuullut itse tällaisesta koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siis olet kaunis ja jos näkisin sinut yksin kuppilassa niin ajattelisin, että odotat seuralaista. Turha siihen on mennä väliin small talkia vetämään.
Small talkin idea on juuri siinä, että sitä voi puhua missä tahansa ja kenen kanssa tahansa. Eihän se muuten olisi small talkia.
Ei sitä riskiä kannata ottaa, jos nainen saakin jonku paniikkikohtauksen tai sit tulee se jääkaappi-pakastin poikaystävä kyselee mitäs sä mun Miljalle täällä puhut
Aika vähän baareista nykyään haetaan seuraa, kyllä tinder on sen korvannut. Baareissa seuraa hakee vaan tuhannen seipäässä olevat, joiden kanssa keskustelukaan ei enää onnistu.
Nykypäivänä kantasuomalaiset miehet eivät enää lähesty naisia yhtä usein, kuin vaikka parikymmentä vuotta sitten. Kulttuuri on muuttunut.
Jos joku ihminen sanoo sinua kauniiksi ja kuumaksi, mutta ei kuitenkaan osoita seksuaalista/romanttista kiinnostusta sinua kohtaan, niin tuollainen kehu ei välttämättä pidä paikkaansa. Se saattaa olla vain kohteliaisuutta tai halua imarrella.
Käytkö siis kuppiloissa ja tapahtumissa vain etsimässä seuraa, et sen kahvin ja pullan tai musiikin tai teatteriesityksen takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näkyviä tatskoja?
Roikkuuko mopon osia (läväreitä) naamassa?
Oletko liian jurrissa siellä baarissa?
Ei mitään noista. :D Kiitoksia kuitenkin ensimmäisestä vastauksesta, joka alkoi avaamaan ongelmaa. Eli kyse siis on vain ulkonäöstä. Olen varmaan sittenkin siis ihan tavallisen näkölinen, ehkä jopa ruma, jos kerran varattujen "limanuljaskojen" kehuihin ei ole uskomista.
No kyllä mä ainakin tulisin juttelemaan , ihan sama kuinka tavalliselta näytät.
Entäs tuo jurrissa kysymykseni?
Itsellä oli vähän se ongelma nuorena poikana , ettei uskaltanut mennä jutulle , muutakun rohkaistusta ottaneena ja monesti sitä oli sitten aivan liikaa.
Toista se olisi nyt.
Voin kertoa vain omalta kohdalta, miksi jätän väliin. Suomalaiset kauniit naiset ovat todella koppavia ja tylyjä. Jos mulla on hauska ilta, niin miksi haluaisin pilata sen loukkaavalla tylytyksellä?
Kyllä. Oma tytär on ihan samanlainen, vaikka ei häntä sellaiseksi kasvatettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näkyviä tatskoja?
Roikkuuko mopon osia (läväreitä) naamassa?
Oletko liian jurrissa siellä baarissa?
Ei mitään noista. :D Kiitoksia kuitenkin ensimmäisestä vastauksesta, joka alkoi avaamaan ongelmaa. Eli kyse siis on vain ulkonäöstä. Olen varmaan sittenkin siis ihan tavallisen näkölinen, ehkä jopa ruma, jos kerran varattujen "limanuljaskojen" kehuihin ei ole uskomista.
No kyllä mä ainakin tulisin juttelemaan , ihan sama kuinka tavalliselta näytät.
Entäs tuo jurrissa kysymykseni?
Itsellä oli vähän se ongelma nuorena poikana , ettei uskaltanut mennä jutulle , muutakun rohkaistusta ottaneena ja monesti sitä oli sitten aivan liikaa.
Toista se olisi nyt.
En ole jurrissa, ei kuulu tapoihin. Toki en täysin kuivin suinkaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siis olet kaunis ja jos näkisin sinut yksin kuppilassa niin ajattelisin, että odotat seuralaista. Turha siihen on mennä väliin small talkia vetämään.
Small talkin idea on juuri siinä, että sitä voi puhua missä tahansa ja kenen kanssa tahansa. Eihän se muuten olisi small talkia.
Ei sitä riskiä kannata ottaa, jos nainen saakin jonku paniikkikohtauksen tai sit tulee se jääkaappi-pakastin poikaystävä kyselee mitäs sä mun Miljalle täällä puhut
Mikäli Miljalla on joku juntti jääkaappi-pakastin puolisona niin sitä suuremmalla syyllä hänen kanssaan täytyy puhua small talkia. Saattaa jääkaappi-pakastinkin oppia jotakin.
Johtuu me too ilmiöstä. Miehen ei kertakaikkiaan tule lähestyä naista ainakaan siinä mielessä. Sehän olisi epätoivottua häirintää.
Pitäisikö meidän keksiä tähän ongelmaan jokin maanlaajuinen merkki, jolla viestiä, että olen sinkku ja haluan juttuseuraa? Esim. sormus oikeassa keskisormessa?
Minä en lähestyisi tuntematonta, yksin olevaa naista missään tilanteessa. Siitä seuraisi vain ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin ja yleensä siihen tuleekin se seuralainen. Tosiaan turha siihen on mennä mitään höpisemään.
Piruako minä menisin pilaamaan iltaani yrittämällä änkeytyä jonkun tuntemattoman naisen seuraan?
Jos menen baariin yksin, niin en ainakaan yksin olevan naisen kanssa edes yritä jutella. Paljon mukavampaa nauttia kevyestä humalasta yksin kun kuunnella jonkin koppavan naisen tylytystä ja pakkeja, vaikka en yrittäisi saada muuta kuin juttuseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Piruako minä menisin pilaamaan iltaani yrittämällä änkeytyä jonkun tuntemattoman naisen seuraan?
Jos menen baariin yksin, niin en ainakaan yksin olevan naisen kanssa edes yritä jutella. Paljon mukavampaa nauttia kevyestä humalasta yksin kun kuunnella jonkin koppavan naisen tylytystä ja pakkeja, vaikka en yrittäisi saada muuta kuin juttuseuraa.
Yksin ollessa on vain se perusmasennus, tylytyksen jälkeen tulee vitutus -> känni -> darra. Ja yksin ollessa voi sentään selata Tinderiä tms :D
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa vain omalta kohdalta, miksi jätän väliin. Suomalaiset kauniit naiset ovat todella koppavia ja tylyjä. Jos mulla on hauska ilta, niin miksi haluaisin pilata sen loukkaavalla tylytyksellä?
Tämä on kyllä ikävä ilmiö jos ei osata sanoa kohteliaasti sellaiselle, joka ei kiinnosta. Oletettavasti aloittaja on niin nätti ettei miehet tosiaan uskalla lähestyä. Oma mieheni on sanonut myös ettei olisi uskaltanut lähestyä minua, mutta onneksi minä menin juttelemaan hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä ikävä ilmiö jos ei osata sanoa kohteliaasti sellaiselle, joka ei kiinnosta. Oletettavasti aloittaja on niin nätti ettei miehet tosiaan uskalla lähestyä. Oma mieheni on sanonut myös ettei olisi uskaltanut lähestyä minua, mutta onneksi minä menin juttelemaan hänelle.
Se on hyvin todellinen ilmiö. Nettideittailussakin jätän aloitteen tekemisen naisille ja se toimii.
sinua ei uskalleta lähestyä, sen vuoksi jos tahtoo seuraa pitäisi pystyä antamaan jonkinlainen merkki siitä, että olisi halukas juttelemaan. Jos siis ei itse tahdo olla aloitteellinen. En tiedä, mikä se merkki voisi olla, mutta ehkä silmiin katsominen, hymyileminen jollekin, selkeästi niin että se toinen tajuaa, että hänelle hymyillään.
Baarissa juodaan kaljaa. Ei sinne mennä naisia naurattamaan.
Jos oikeasti haluat niin eikun vääntämään kantiksien kanssa politiikasta/urheilusta mutta tuohon seuraan päästäksesi sinun tulee olla ns. tuttu naama.
Missä tollanen sääntö on voimassa? Jossain Perähikiän kirkonkylällä, vai?