Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin koira haukkuu, minulle suututaan

Vierailija
06.08.2024 |

Lyhyesti:

Naapuriin mutti pariskunta muutama kk sitten joilla on iso koira joka haukkui aluksi 24/7 nyt "enää" öisin muutaman kerran viikossa.

Olen tehnyt siitä nyt kolme valitusta koska eivät saa yöllistä haukkumista loppumaan. Naapurit ovat tietoisia että koira haukkuu, ovat tällöin itsekkin paikalla. Koira haukkuu usein 2-3 tuntia ja ääni kuuluu todella selvästi asuntooni. Minulla on tästä videoita todisteena eikä se edes videolla kuulu niin kovaa mitä livenä.

Nyt naapureille sanottu va:n toimesta että koiran täytyy lähteä. 

Tästä ihmiset suuttuneet minulle että valitan turhasta ja joutuvat siksi luopumaan koirasta. Minun pitäisi käyttää kuulema kuulosuojaimia että saisin nukuttua. (olen testannut kolmea mallia eikä ne auta, eikä pysy korvissa kun vaihtaa asentoa nukkuessaan)

Olen ymmällään että minä olen tässä nyt paha ja ilkeä valittaja kun en meinaa  jaksaa herätä töihin kuunneltuani yöllä tunteja haukkumista. Päälle se että kun koira haukkuu ensin 2-3 tuntia niin siinä kestää vielä puolituntia-1tunti ennekuin saa uudelleen unta. On todella raskata sen jälkeen herätä töihin. Minulle myös sanottu että mene nukkumaan aiemmin niin saat pidemmät unet. 

Ihmiset (omat kaverit ja naapurit ja naapureiden ja minun yhteiset kaverit) syyttää siis minua että minä olen turhan valittaja. Enkä oikeasti valita ikinä juuri mistään mutta tarvitsen yö uniani työni puolesta jossa joudun ajamaan.

Mielipiteitä? Kestäisitkö itse kuunnella yöllä haukkumista vai tyytyisitkö keksimään kuulosuojain kokeiluita tai muita kikkoja että koira saisi haukkua yöllä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut itse naapureille jos haukkuminen tapahtuisi vain heidän poissa ollessa mutta kun haukkuu myös heidän kanssaan on turha huomauttaa että "hei tiesittekö että koiranne haukkuu ja häiritsee sillä meitä naapureita."

Heillä ollut yli 2kk aikaa tehdä asialle jotain jos koira olisi tärkeä. Esimerkisi koira kouluttajan apu. Ei varmasti maksa maltaita kysyä tuollaiseen ongelmaan apua kouluttajalta. Ja sen jälkeen ei tarvitsisi kenenkään stressata. Mutta eivät ole halunneet/jaksaneet puuttua ongelmaan niin sitten mielestäni turha itkeä että joutuu luopumaan.

Helpottava kuulla että muutkin on sitä mieltä ettei yöllä tarvitse kestää haukuntaa. Olen ollut todella hämillään kavereideni reaktioista ja siitä että yksi tuttu joka tuntee nämä naapurit paremmin kun minut on estänyt minut tämän takia. Kyllä minä ymmärrän että varmasti harmittaa luopua koirasta. Mutta mielestäni ei ole minun vika että he joutuvat siitä luopumaan.

ap

Vierailija
22/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi oudolta, jos koira haukkuu öisin, kun omistajatkin ovat kotona. Eiväthän he itsekään voi nukkua. 

Ja jos tosiaan haukkuu noin, niin kai talossa muitakin työssäkäyviä naapureita on. Oletko jutellut suoraan koiran omistajan kanssa, kysynyt syytä miksi se haukkuu?

En kyllä ole kuullut, että va ehdottaisi koirasta luopumista, ei edes ole laillista sellaista vaatia. Häädön voi häiritsemisen takia antaa, eikä sekään tapahdu heti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tilanne. Ymmärrän sinua mutta on se kyllä aika iso asia luopua koirasta. Se on rakas perheenjäsen. Itselläni ei ole lemmikkejä mutta ymmärrän sen.

Koira ei ole perheenjäsen. 

Vierailija
24/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin sanonut itse naapureille jos haukkuminen tapahtuisi vain heidän poissa ollessa mutta kun haukkuu myös heidän kanssaan on turha huomauttaa että "hei tiesittekö että koiranne haukkuu ja häiritsee sillä meitä naapureita."

Heillä ollut yli 2kk aikaa tehdä asialle jotain jos koira olisi tärkeä. Esimerkisi koira kouluttajan apu. Ei varmasti maksa maltaita kysyä tuollaiseen ongelmaan apua kouluttajalta. Ja sen jälkeen ei tarvitsisi kenenkään stressata. Mutta eivät ole halunneet/jaksaneet puuttua ongelmaan niin sitten mielestäni turha itkeä että joutuu luopumaan.

Helpottava kuulla että muutkin on sitä mieltä ettei yöllä tarvitse kestää haukuntaa. Olen ollut todella hämillään kavereideni reaktioista ja siitä että yksi tuttu joka tuntee nämä naapurit paremmin kun minut on estänyt minut tämän takia. Kyllä minä ymmärrän että varmasti harmittaa luopua koirasta. Mutta mielestäni ei ole minun vika että he joutuvat siitä luopu

Et sinä, eikä muutkaan voi pakottaa luopumaan koirasta haukkumisen takia. Häädön voi saada, jos asunnon omistaja niin päättää.  

Vierailija
25/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rakki piikille. 

Vierailija
26/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin vajaamielisiä siellä naapurissa on, kun katsovat koiran huutamista vierestä??!

Vierailija
27/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voikaan pakotta luopumaan koirasta. Ja itse olisin tuossa tilanteessa ensimmäisen ilmoituksen jälkeen hommannut ongelmaan apua enkä luopunut koirasta. Mutta vuokran antaja voi sanoa että vaihtoehtona on häätö tai ihmisille rauha yö aikaan jos asiasta on useita kertaa sanottu asukkaille. Asukkaat päättäneet luopua koirasta ettei saa häätöä.

Ja sitä olen minäkin miettinyt että miten joku jaksaa itse sitä kuunnella mutta naapurit varmaan valvovat itsekin yöllä eikä heitä haukkuminen haittaa.

Vierailija
28/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tilanne. Ymmärrän sinua mutta on se kyllä aika iso asia luopua koirasta. Se on rakas perheenjäsen. Itselläni ei ole lemmikkejä mutta ymmärrän sen.

On sen näkökulmasta ainakin.

Vierailija
29/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin koira on perheenjäsen ja rakkaampi, kuin joku naapuri. Mieluummin minä eläimen pelastan, kuin sinun kaltaisesi ihmisen.

Vierailija
30/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin omalle koiralleni suupannan jos ei opi rauhalliseksi.

Lenkillä ja puistoissa sitten saa revitellä.

Vierailija
31/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole. Koira on ihmisen kanssa vain ruoan takia. Ei ne muuten olisi kesyyntynyt.

Vierailija
32/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin koira on perheenjäsen ja rakkaampi, kuin joku naapuri. Mieluummin minä eläimen pelastan, kuin sinun kaltaisesi ihmisen.

Lähdette sitten vetään muualle koko perheen voimin kun ette vaan osaa kouluttaa koiraanne.

Minä kannatan yleistä kotirauhan päivittämistä nykyaikaan, täysin vanhentunutta settiä.

Hyväkäytöksiset eläimet saa olla minun puolesta vaikka  norsu lemmikkinä, kun ei häiritse naapureita.

Vierailija
33/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös täällä vähän väliä toitoteta, että johtajuusteoria on vanhentunut ja koira ymmärtää ettemme ole sen laumaa. Eli miten päin se nyt on, voisitteko päättää?

Vierailija
34/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos samoin. Ethän sinä ole enää ihminenkään, jos tuolla elvistelet. 

Vierailija
35/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lemmikkifani ja koiraihminen henkeen ja vereen, mutta haloo, vähän valoja päälle, ei haukkumisongelmaisen koiran kanssa voi asua ihmisten ilmoilla. Ei kerrostalossa, ei rivitalossa, eikä taajamassakaan pidä pitää muita lemmikin huudon alaisena. Vähän sama kun joku pekko aikamiespoika pöristelisi mopoa parvekkeella Nnöööönönönönööönööööö "no äläs ny pekko no ota vähän megaforcea ni et saa nestehukkaa" :D 

Koiralla ei ole kaikki hyvin jos jatkuvasti haukkuu. Kaikki rodut ja yksilöt eivät sovellu kerrostalon stressaavaan maailmaan. Ihmisten pitää saada nukkua öisin. Oli muuten hankala saada elämäntapaongelmainen n istikin yläkerrasta, eikä sille edes löytyny mitään puolustuskerhoa. Pienessä yksiössä oli kiva herätä harva se yö 3-5 aikaan siihen että mies kiljaisee 2 kertaa kuin sikaa pistettäisiin ja sitten tuli kuolemanhiljaista. Tai sitten kuunteli kuulokkeet päässä musiikkoa ja ulvoi kun hyeena lyriikoita -.-

Vierailija
36/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa valvoa yöllä ja siksi koira haukkuu. Yllätys, ettei koiranomistajia kiinnosta. Koirakielto kerrostaloon!

Vierailija
37/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntelisi. Valittaisin. Täällä kyllä lentää pois jos koirat häiriköi liikaa. Naapurisi voi muuttaa muualle.

Vierailija
38/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli

Vierailija
39/47 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse koirasta luopua vaan etsiä sellainen asunto, jossa sen haukkuminen ei niin paljon häiritse.

Vierailija
40/47 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin väärä asumismuoto, jos on haukkuva koira ja kerrostalo. Koira pois tai muutti ok-taloon, ihan vtun kauas naapureista.