Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin koira haukkuu, minulle suututaan

Vierailija
06.08.2024 |

Lyhyesti:

Naapuriin mutti pariskunta muutama kk sitten joilla on iso koira joka haukkui aluksi 24/7 nyt "enää" öisin muutaman kerran viikossa.

Olen tehnyt siitä nyt kolme valitusta koska eivät saa yöllistä haukkumista loppumaan. Naapurit ovat tietoisia että koira haukkuu, ovat tällöin itsekkin paikalla. Koira haukkuu usein 2-3 tuntia ja ääni kuuluu todella selvästi asuntooni. Minulla on tästä videoita todisteena eikä se edes videolla kuulu niin kovaa mitä livenä.

Nyt naapureille sanottu va:n toimesta että koiran täytyy lähteä. 

Tästä ihmiset suuttuneet minulle että valitan turhasta ja joutuvat siksi luopumaan koirasta. Minun pitäisi käyttää kuulema kuulosuojaimia että saisin nukuttua. (olen testannut kolmea mallia eikä ne auta, eikä pysy korvissa kun vaihtaa asentoa nukkuessaan)

Olen ymmällään että minä olen tässä nyt paha ja ilkeä valittaja kun en meinaa  jaksaa herätä töihin kuunneltuani yöllä tunteja haukkumista. Päälle se että kun koira haukkuu ensin 2-3 tuntia niin siinä kestää vielä puolituntia-1tunti ennekuin saa uudelleen unta. On todella raskata sen jälkeen herätä töihin. Minulle myös sanottu että mene nukkumaan aiemmin niin saat pidemmät unet. 

Ihmiset (omat kaverit ja naapurit ja naapureiden ja minun yhteiset kaverit) syyttää siis minua että minä olen turhan valittaja. Enkä oikeasti valita ikinä juuri mistään mutta tarvitsen yö uniani työni puolesta jossa joudun ajamaan.

Mielipiteitä? Kestäisitkö itse kuunnella yöllä haukkumista vai tyytyisitkö keksimään kuulosuojain kokeiluita tai muita kikkoja että koira saisi haukkua yöllä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lemmikkifani ja koiraihminen henkeen ja vereen, mutta haloo, vähän valoja päälle, ei haukkumisongelmaisen koiran kanssa voi asua ihmisten ilmoilla. Ei kerrostalossa, ei rivitalossa, eikä taajamassakaan pidä pitää muita lemmikin huudon alaisena. Vähän sama kun joku pekko aikamiespoika pöristelisi mopoa parvekkeella Nnöööönönönönööönööööö "no äläs ny pekko no ota vähän megaforcea ni et saa nestehukkaa" :D 

Koiralla ei ole kaikki hyvin jos jatkuvasti haukkuu. Kaikki rodut ja yksilöt eivät sovellu kerrostalon stressaavaan maailmaan. Ihmisten pitää saada nukkua öisin. Oli muuten hankala saada elämäntapaongelmainen n istikin yläkerrasta, eikä sille edes löytyny mitään puolustuskerhoa. Pienessä yksiössä oli kiva herätä harva se yö 3-5 aikaan siihen että mies kiljaisee 2 kertaa kuin sikaa pistettäisiin ja sitten tuli kuolemanhiljaista. Tai sitten kuunteli kuulokkeet päässä musiikkoa ja ulvoi kun hyeena lyriikoita -.-

Kiitos fiksusta kirjoituksestasi! Itse asun omakotialueella taajamassa, missä yhdellä perheellä on oikeasti järkyttävän iso koiralauma (noin kymmenen koiraa, en edes tiedä oikeaa lukemaa). En voi käsittää tämän perheen itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä lähinaapureitaan kohtaan. Jatkuvaa räksytystä aamusta iltaan. Koirien omistajan mielestä koirat vain metelöivät tapansa mukaan, kun normaalia puhetta ei kuule tämän metelöinnin yli. Tällaiset koiranomistajat tekevät todellisen karhunpalveluksen niille koiranomistajille, joilla on järki päässä ja kunnioitus muita ihmisiä kohtaan. Kaikki muut koiranomistajat täälläpäin ovat opettaneet koiransa  käyttäytymään, mutta nämä yhdet sekopäät ihmiset ovat umpisokeita ja umpikuuroja omien koiriensa suhteen. Eläimistä pitävänä ihmisenä vasta täällä asuessani olen ymmärtänyt, mistä esim. koiraviha kumpuaa (ei itse koirista johtuen, vaan omistajiensa itsekkyydestä). 

Vierailija
42/47 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee eläinsuojeluilmoitus. Ei ole normaalia, että haukkuu omistajilleen. Pelkääkö koira niitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli keväällä koiranpentu. Pian oli selvää, että ilmoittaa kaikki havaintonsa kuuluvalla haukulla.

Kerrostalossa kun asumme, hätäratkaisuna mies ja koira muutti mökille, joka lähellä. Yritämme kouluttaa koiraa olemaan hukkumatta, varsinkin öisin. Edistystä on tapahtunut, mutta onko tarpeeksi? Pian on liian kylmä olla mökillä.

Meillä vain yksi naapuri, joka voi häiriintyä. Ajattelimme  keskustelua heidän kanssaan ennen koiran kotiuttamista ja pyytää avoimesti kertomaan, jos koira häiritsee. Emme voi tietää, kuinka hyvin haukku kuuluu makuuhuoneisiin.

Jos tilanne ei ole nopeasti hallinnassa, MEILLÄ on muutto edessä, etsimme jonkun pikku mökin, mihin asettua koirinemme. Onneksi ei kuitenkaan mitään monen tunnin haukkuja harrasta.

Vierailija
44/47 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hankkiko koiria jos ette pysty tarjoamaan niille normaalia ja turvallista elämää. Sairasta.

Vierailija
45/47 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painukoot hvettiin tai omakotitaloon, jotka eivöt osaa opettaa elukkaansa tavoille.

Vierailija
46/47 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin koira taas haukkunut nyt neljä tuntia yhtäsoittoa. Eihä se koiran vika ole, mutta tekis mieli käydä vetelee tuo naapurin asunnon ovi valurautaisen petkeleen terävällä kärjellä uuteen uskoon.

Vierailija
47/47 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan valita turhasta.