Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jättää riidan jälkeen yksin itkemään

Vierailija
06.08.2024 |

Riitelemme yleensä ennen nukkumaanmenoa sängyssä. Lopulta hän alkaa vain kylmästi nukkumaan ja jättää mut itkemään yksin. Ei lohduta tai mitään. Kuulemma vihaisena ei pysty. Onko teidän ukot samanlaisia?

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, paitsi ei me yleensä ennen nukkumaan menoa riidellä kuin tosi harvoin, mutta mies saattaa loukata minua todella törkeästi ja silloin voin purskahtaa itkuun niin viimeksi mies lisäsi vain kierroksia sanomalla VITTUAKO SIINÄ VINGUT, silloin tömähti...

Vierailija
42/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, paitsi ei me yleensä ennen nukkumaan menoa riidellä kuin tosi harvoin, mutta mies saattaa loukata minua todella törkeästi ja silloin voin purskahtaa itkuun niin viimeksi mies lisäsi vain kierroksia sanomalla VITTUAKO SIINÄ VINGUT, silloin tömähti...

Jätä seei tuollaista tarvitse sietää. Itse monta vuotta kestänyt ja kivat traumat jääneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se, ei tuollaista tarvitse sietää. Itse monta vuotta kestänyt ja kivat traumat jääneet. Mies myös jätti mut varmaan 10 kertaa riitojen aikana. Tuo on vasta henkistä väkivaltaa ja manipulointia, eikä siitä seurannut itkuni.

Vierailija
44/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi nukkua kun oma puoliso itkee vieressä. Hyi mikä mies

Vierailija
45/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa tosiaan, en jatkaisi tuollaista parisuhdetta, veisi liikaa voimia ja energiaa. Parisuhteelta pitäisi saada iloa ja pitäisi pystyä riidellä rakentavasti.

Parisuhteemme tuottaa kyllä iloa ja näitä riitoja on harvoin. Olen ajatellut, että mies saattaa olla jollain tavalla kirjolla. Hän ei riidellessä koskaan loukkaa minua, mutta uuvuttaa minut selittämällä juurta jaksain omat näkökulmansa. Empatia ei ole hänen vahvin puolensa.

Vierailija
46/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti riitojen lähtökohtaa. Onko ajankohta sinusta lähtösin? Jos on, niin miksi haluat toistaa illalla ja sängyssä riitelyä?

Toisen nukkumisen kontrollointi ja vaikutus pyrkimykset ovat henkisen ja fyysisen väkivallan välimaastoa. Jos vieläpä jatkat asiaa heti aamusta herättäen hänet riitelyyn, niin ole hyvä ja jätä miehesi RAUHAAN. Uni on tärkeää. Oli tapauksesi mikä tahansa, niin tuollainen riitely on typerää ja miehesi on oikeassa kun alkaa nukkumaan. 

Mulla oli kerran epävakaa ja pettävä avopuoliso. Hän yhtenä jaksona teki tuota "unen kontrollointia" kaiken muun henkisen väkivallan lisäksi. Yhtenä aamuna olin niin väsynyt ja rikki, että minussa heräsi eläin. En ollut sitä ennen koskaan nostanut kättäni ketään kohtaan, mutta silloin nostin hänet kaulasta eteisen seinälle ja puhutin häntä siitä mitä hän tekee ja mihin se johtaa.

AP...

Minulla narsistin uhrina täysin samanlaiset kokemukset. Puhui minusta kavereilleen väkivaltaisena vaikka itse aina riitojen aikana kävi käsiksi ja huusi asunnon ilmanvaihtokanavan alla. Monesti oli ihan suoraa provosointia jossa sanoi "No lyö nyt kun selvästi haluat!". Kerran olin lähdössä tilanteesta ulos lenkille rauhoittumaan, mutta hän rupesikin repimään vaatteista sanoen "et lähde nyt mihinkään kun tämä käydään läpi". Nainen riuhtaisi niin kovaa, että väliovi jäi käteeni kun lähti saranoiltaan ja oven karmeihin tuli kunnolla vahinkoa. Vuokrakämppä... Itse korjasin omista rahoistani hänen aiheuttamat vahingot. 

Tämän jälkeen tuli vaihe jossa hän rupesi itkulla ja riitelyllä kontrolloimaan untani. Sekosin todella ja aloin äänittämään/videokuvaamaan riitoja. Oli pakko jotta sain pidettyä todellisuudesta kiinni. 

Tiedän kyllä oman osuuteni siinä kuinka jouduin narsistin uhriksi ja miksi jäin siihen loukkuun elämään. Nyt olen vahvempi ja osaan pitää rajoistani kiinni. Joitakin tapailusuhteita sen narsku naisen jälkeen, mutta nyt olen löytänyt tapailunaisen joka on hyvin tietoinen mt-asioista ja omaa hyvät tunnetaidot. Olen hieman innoissani ja toivon saavani ensimmäistä kertaa elämässäni kokemuksen terveestä ja rakastavasta parisuhteesta. 

Vierailija
47/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä nyt ukolle moro ja näkemiin?

Vierailija
48/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli käytät itkua manipulaatiokeinona kuten naiset hyvin usein tekevät.

Oksettavaa.

Vain narsistit ajattelevat itkun olevan manipulointia. Eli muutkin ihmiset toimii samoin kuin itse. Ei toimi, suurin osa itkee siksi, kun olo on loukattu. Ei manipuloinnin vuoksi. Kaikki ei ole kuin sinä!

Moni nainen käyttää itkua saadakseen tahtonsa läpi ja manipuloidakseen. Nainen itsekin. 

Vierailija
49/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa tosiaan, en jatkaisi tuollaista parisuhdetta, veisi liikaa voimia ja energiaa. Parisuhteelta pitäisi saada iloa ja pitäisi pystyä riidellä rakentavasti.

Parisuhteemme tuottaa kyllä iloa ja näitä riitoja on harvoin. Olen ajatellut, että mies saattaa olla jollain tavalla kirjolla. Hän ei riidellessä koskaan loukkaa minua, mutta uuvuttaa minut selittämällä juurta jaksain omat näkökulmansa. Empatia ei ole hänen vahvin puolensa.

Kuullostaa tutulta, tuntui ettei hänelle mennyt mun pointti ollenkaan perille ja jaksoi selittää vaikka kuinka kauan omat pointtinsa, todella raskasta. Empatia myös oli kadoksissa. En kyllä näin vanhemmalla iällä enää jaksaisi mitään uuvuttavaa parisuhdetta. 

Vierailija
50/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti riitojen lähtökohtaa. Onko ajankohta sinusta lähtösin? Jos on, niin miksi haluat toistaa illalla ja sängyssä riitelyä?

Toisen nukkumisen kontrollointi ja vaikutus pyrkimykset ovat henkisen ja fyysisen väkivallan välimaastoa. Jos vieläpä jatkat asiaa heti aamusta herättäen hänet riitelyyn, niin ole hyvä ja jätä miehesi RAUHAAN. Uni on tärkeää. Oli tapauksesi mikä tahansa, niin tuollainen riitely on typerää ja miehesi on oikeassa kun alkaa nukkumaan. 

Mulla oli kerran epävakaa ja pettävä avopuoliso. Hän yhtenä jaksona teki tuota "unen kontrollointia" kaiken muun henkisen väkivallan lisäksi. Yhtenä aamuna olin niin väsynyt ja rikki, että minussa heräsi eläin. En ollut sitä ennen koskaan nostanut kättäni ketään kohtaan, mutta silloin nostin hänet kaulasta eteisen seinälle ja puhutin häntä siitä

Narskuilla ja epävakailla on hyvin tyypillistä sellainen "jos minä kärsin, niin sinunkin on kärsittävä" ajattelu.

Tämä on sellainen vinouma, että kyseinen henkilö edes ymmärrä tekevänsä väärin ja kuinka radikaalisti hän harjoittaa väkivaltaa tai muuta haittaa toisen elämässä sellaisella toiminnalla johon hänellä on mielestään oikeus.

On elämäntaito osata riidellä. Jos oma riitely menee aina pillittämiseksi, niin ei sekään hyvä ole vaikka itkemistä ei tehtäisikään manipuloinnin keinona. 

Vierailija
51/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko, jos mies vollottaisi mukana?

Vierailija
52/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kuule hieman siltä, että hänellä on korostunut tarve saada sinut ymmärtämään hänenkin osaansa. Hieman siis epäilen tuon kokemuksesi empatiasta menevän aivan toisin päin. 

Vierailija
53/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta kyynelten käyttö aseena riitatilanteissa. Mies ei voi tietää oletko surullinen vai onko krokotiilinkyyneleet. Naiset valitettavasti todella taidokkaita psykologisessa riitelyssä.

Kyse ei aina ole jostain taidokkuudesta. Itse alan herkästi riitatilanteessa itkemään. En todellakaan haluaisi, mutta se vaan tapahtuu. V*tuttaa, kun ääni alkaa väristä ja kyyneleet nousta heti kun yrittää jotain riitatilanteessa sanoa. Sitten v*tuttaa entistä enemmän kun toinen luulee mun käyvän jotain psykologista peliä.

Vierailija
54/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tieten tahtoen saa vaimonsa tai naisensa itkemään, voidaan jo puhua narsistista, kaasuvalottajasta tai henkisestä väkivallasta. Mikäli mitään syytä ei löydy ja laittaa toisen parkumaan, täytyy jokin vika päästä löytyä. Ex-mieheni nautti silmin nähden kun härnäsi niin kauan, että pokka petti ja itku tuli, siitä syntyi vain kyyninen suhtautuminen mieheen ja hänen puheisiin, tekoihin ja kaikkeen. Näitä itsekeskeisiä miehiä on ihan valtava nippu, siksi olen oppinut varomaan.

Vierailija
55/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sillä äijällä teet. Pakkaa tavarasi.

Vierailija
56/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tieten tahtoen saa vaimonsa tai naisensa itkemään, voidaan jo puhua narsistista, kaasuvalottajasta tai henkisestä väkivallasta. Mikäli mitään syytä ei löydy ja laittaa toisen parkumaan, täytyy jokin vika päästä löytyä. Ex-mieheni nautti silmin nähden kun härnäsi niin kauan, että pokka petti ja itku tuli, siitä syntyi vain kyyninen suhtautuminen mieheen ja hänen puheisiin, tekoihin ja kaikkeen. Näitä itsekeskeisiä miehiä on ihan valtava nippu, siksi olen oppinut varomaan.

Samaa mieltä, ei ole tervettä että jokaisen riidan yhteydessä käytetään sellaisia sanoja ja huudetaan pää punaisena että saadaan toisen itkemään, ei parisuhteen pitäisi olla mikään taistelukenttä. En katsoisi enää päivääkään.

Vierailija
57/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies jättää riidan jälkeen yksin itkemään."

Ottamatta muuten kantaa tilanteeseen, niin totean, että tuollainen hylkääminen on yleensä tosi ahdistavaa. Tulee ajatus, että tässä emme ole me hyväntahtoisina toisiamme tukemassa, vaan kaksi toisilleen vierasta, eri suuntiin katselevaa ihmistä. Toisaalta monelle toisen lohduttaminen on vaikeaa ja haluaa vain vetäytyä. Mutta parisuhteessa olisi tärkeää tahtoa toiselle hyvää myös riitatilanteissa. 

Vierailija
58/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin pitkä tarina mutta yritän pysyä lyhyessä oppimäärässä. EX-mieheni oli kaasuvalottajatyyppiä, eli keksi keksimällä asioita mistä pääsisi sanomaan tai hyppimään silmillä, siis aivan sairaalloisen väkisin, muutaman kerran ärähdin, että mitä mitä on tekeillä, silloin perääntyi hiukan. Sama jatkui jatkumistaan. Kaasuvalotti ja käänsi kaikki puheeni ihan omaan mieleensä sopivaksi ja jos siihen ei lopettanut, pisti hän väkisin itkemään, tätä jatkui taas jonkin aikaa kun keksin, käännetäänpäs asia toisin päin, minä aloitan kaasuvalottamisen, siinä oli opettelemista, sillä olen luonteeltani puhuen asia selviää tyyppi, joten raskas tie oli kuljettavanaan ja se mielestäni kannatti, järkyttävästi se otti paukkuja ja henkinen puoli oli romahtaa kun väkisin joudut opettelemaan uuden puolustusmenetelmän, se kannatti vaikka söi kaiken energian. Lopuksi sanoin miehelle, että ellei hän ole häipynyt viikon sisään, teen hänestä lähestymiskiellon. Taistelkaa naiset nyt herran tähden!

Vierailija
59/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli käytät itkua manipulaatiokeinona kuten naiset hyvin usein tekevät.

Oksettavaa.

Vain narsistit ajattelevat itkun olevan manipulointia. Eli muutkin ihmiset toimii samoin kuin itse. Ei toimi, suurin osa itkee siksi, kun olo on loukattu. Ei manipuloinnin vuoksi. Kaikki ei ole kuin sinä!

En itke. Siitä ei ole hyötyä. Jos itken en ainakaan edellytä muilta yhtään mitään.

Aloittajalla ajatus on vissiin sellanen että kun aloittajaa alkaa erimielisyys itkettää niin tottakai miehen tehtävä on lohduttaa. Ei, ei ole.

Vierailija
60/134 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämainen manipulointia.

Mites ne raivokohtaukset, huutaminen, tavaroiden rikkominen, mykkäkoulu, haukkuminen, väkivalta, alistaminen omaan tahtoon?

Mulla on väkivaltainen exä ja kerran hänen piestyä mut taas valahdin jo itkemään, vaikka pyrin olemaan näyttämättä mitään tunteita etten provosoi.

No se oli hänen mielestään säälin kerjäämistä, esittämistä ja manipulointia, oma väkivaltaa ei nähnyt ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan