Ravitsemusterapeutti: jos aamupala on kevyttä puuroa, kannattaa annoksen olla ainakin 1,5-2 dl hiutaleita ja päälle raejuustoa
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/aamupalaksi-puuroa-patrik-bo…
puuro on kevyttä ruokaa
Kommentit (222)
Mä en pysty laittamaan raejuustoa puuroon, minusta se maistuu silloin ihan oksennukselta. Syön puuron marjojen tai hedelmien kanssa.
Jos haluaa maitotuotteita lisäksi mutta ei tykkää raejuustosta niin eikö puuron kanssa voi syödä vaikka jogurttia ihan eri astiasta?
En syö puuroa aamulla. Maha menee sekaisin, kun on ehtinyt töihin asti.
Puuro raejuustolla ja joskus kananmunalla
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa maitotuotteita lisäksi mutta ei tykkää raejuustosta niin eikö puuron kanssa voi syödä vaikka jogurttia ihan eri astiasta?
Kyse on varmaankin proteiinista (en avannut linkkiä). Toki raejuuston tai maitorahkan voi syödä erikseen, jostain syystä moni kuntoilija ja terveysintoilija haluaa sotkea kaiken yhdelle lautaselle. Jogurtissa on paljon vähemmän protskua kuin raejuustossa, siksi sitä harvemmin mainitaan vaihtoehtona.
Itselleni sanottiin, että voi syödä vaikka paistetun tai keitetyn kananmunan lisäksi. Itse en kans pysty laittamaan raejuustoa puuron sekaan. Desi marjoja ja siemeniä. Thats it.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Daa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en pysty laittamaan raejuustoa puuroon, minusta se maistuu silloin ihan oksennukselta. Syön puuron marjojen tai hedelmien kanssa.
Sama juttu. Näyttääkin oksennukselta. Tykkään sekä puurosta että raejuustosta mutta en todellakaan yhdistäisi niitä.
Entä jos sekoittaa siihen makeuttamatonta maapähkinävoita?
Kyllä sen oman energiantarpeen huomaa jaksamisesta ja ennen kaikkea peilistä. Joillekin tekee ihan hyvää syödä kevyesti.
Ravintoterapeutit taas jakamassa itseään työllistäviä ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
🤮🤮
Miten ihmiset ennen pärjäsivät kun ei joka päivä ollut joku asiantuntija kertomassa mitä ja millä tavalla tulee syödä? Tai ylipäätään tehdä mitään. "Oletko sinäkin aina tehnyt asian xx ja xx väärin".
Vierailija kirjoitti:
Tämä voisi sopia hyvin puuron päälle. Miksei hedelmiä ja marjojakin samalla
Syön puuroni maidon kanssa, voinokareen myös. Hyvin pärjään monta tuntia ja hoikkana olen pysynyt.
Raejuuston sijaan voi varmaan syödä vaikka keitetyn kananmunan
Mä pyysin tekoälyltä ravinto-ohjelman. Sain aika kivan. Puuroa sekin suositteli aamupalaksi. Paljon tuossa kyllä välipaloja, aion osan niistä jättää pois.
Aamiainen:
Kaurapuuroa marjoilla ja pähkinöillä
Lasillinen maitoa tai kasvijuomaa
Välipala:
Omena tai banaani
Lounas:
Kanaa tai tofua vihannesten ja täysjyväriisin kanssa
Salaattia oliiviöljykastikkeella
Välipala:
Pähkinöitä tai rahkaa
Päivällinen:
Lohifileetä tai papuja uunissa
Keitettyjä perunoita tai bataattia
Höyrytettyjä vihanneksia
Iltapala:
Maustamatonta jogurttia ja marjoja
Vierailija kirjoitti:
En syö puuroa aamulla. Maha menee sekaisin, kun on ehtinyt töihin asti.
Ettei vain olisi keliakia tai vilja-allergia?
Olen aina ajatellut noin. Puuroa pitää tuunata rasvattomalla raejuustolla. Syön kuitenkin harvoin puuroa, koska annoksesta tulee liian iso. Mielummin syön 4 palaa ruisleipää, jonka päälle juustoa, kinkkua ja paprikaa.
Ei pysty syömään edes 1dl edestä puuroa
M51