Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 320 euroa kuukaudessa ei riitä yksinasuvan ruokaan, päivittäistavaroihin ja hygieniaan?

Vierailija
06.08.2024 |

Oma kuukausibudjetti ruokaan, päivittäistavaroihin (esim vessapaperi) ja hygieniatoutteisiin (esim saippua) on yhternsä 320 euroa eli 80 euroa per viikko, mutta joka viikko tuo 80 euroa loppuu aina kesken vaikka pyrkii elämään erittäin nuukasti ja säästeliäästi ilman että kuluttaa koskaan rahaa mihinkään ylimääräiseenkuten vaikkapa herkkuihin, alkoholiin, kahviloihin ja vaatteisiin (jos vaatteisiin tulee reikä niin ompelen paikan tai parsin sen, esim minun ei ole tarvinnut ostaa uusia sukkia 15 vuoteen kun parsimalla reikiä on pystynyt käyttämän samaa kolmea sukkaparia kaikki nämä vuodet).

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintojen nousu. Alvi nousee syyskuun alusta, joten moni asia kallistuu, mutta ei kuitenkaan ruoan alvi. 

Vierailija
102/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 3 hlön perheen ruokiin ja käyttötavaroigin tuo 400/kk. Jättää vaan ylikalliit puolivalmisteet ja einekset pois ja tekee itse hyvää kotiruokaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 eurolla saa kolme purkkia tonnikalaa ja pussin makaronia: siinä on jo kolmelle päivälle ateria. Jos ei tosiaan osta kahvia, herkkuja ja vaatteita, niin viikon ruokiin ei mene kuin 50 euroa.

Vierailija
104/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi maksu ei nouse jos laskee perus peseytymiset 2 kertaa viikossa ja välillä uimahallissa tai yhtiön saunassa per viikko ja ei luttaa pitkään.Ruuan valmistusta voi pidentää niin että sähkö säästyy kun jälkilämmöllä kypsentää.Ja monta ruokaa kerralla loput jääkaappiin.Tai pitää kokonaan jääkaapin pois päältä ja syö pikana mikro aterioita.Kunnon nakkikeitto viikossa.Sähkö lasku ei nouse kun säästää ja ei pidä päällä laitteita.

Vierailija
105/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 purkkia hernesoppaa ja leipää sekä voimariini.Viikon.

Vierailija
106/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lie kukakin sitä saippuaa ja vessapaperia käyttää, jos pitää kokoajan olla ostamassa. Mulla ne riittää monta monta monta viikkoa. Suihkusaippuaa tarttee varmaan vasta lokakuussa ostaa lisää.

Vierailija
107/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tehdä ruoat itse alusta asti ja täytyy syödä samaa safkaa 4-5 päivää putkeen. Sillä ainakin itse päässyt alle 300€/kk menoihin.

Onko nykyihmisiltä unohtunut aivan perustason elämäntaidot?

Vierailija
108/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä lounasbuffet maksaa päivässä jo 15e pk-seudulla. Ja se on pelkkä lounas. Pitää riittää päivän muihinkin aterioihin rahaa.

Vierailija
109/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tekemään listaa

kirjoita ylös ruokia, joista tykkäät ja katso mitä niiden tekeminen maksaa. 

Saippuaa myydään 3 e 3 l kanisteri. Pumppupullossa se kestää vuosia, palasaippua vielä kauemmin.

Mä olen vuosia jo kirjoittanut ei ruoka -ostokset ylös ja tiedän mitä pitää ostaa tänä vuonna, mitä ensi jne. Olin ystävälläni kylässä. Heillä oli iso pussi täynnä näitä minipulloja, joita saa hotelleista, tai sai. Sanoi ei tiedä mitä niille tekisi, mä sain ne. Nyt mun ei tarvi pariin vuoteen ostaa näitå.

Olen lähes minimalisti, omistan, juhlavarastoa lukuunottamatta alle 1000 tavaraa, luult lähempänä 500, kuin 1000. Meillä syödään hyvin ja koti on löhes aina ojennuksessa

Vierailija
110/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä. Rikkaat syöttää ideologiaansa 😅

Vierailija
111/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee kiljua ja kotiviiniä eikä tuhlaa rahaa kaupan alkoholiin niin kyllä hyvin riittää.

Vierailija
112/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on ensisijaisesti ostoskäyttäytymisessä. 

Noin 10e/pvä budjetilla syö oikeasti hyvin. Jos viitsii ja osaa laittaa ruokaa. Se toki vaatii aikaa ja vaivaa. 

Jos syö terveellisesti ja monipuolisesti, laittaa ruokansa itse ja pyrkii hyödyntämään kaupan tarjoukset niin 100 euroa viikko on määrä mikä yhden hengen taloudelta menee  ruoka- ja välttämättömiin hygieniatarvikkeisiin viikossa eikä tällä rahamäärällä tarvitse ostaa viimeisen myyntipäivän tuotteita mitkä tietenkin hieman pienentäisivät ruokamenoja. Samat  ihmiset, jotka rutisevat ruuan hinnasta saattavat hakata joka viikko 10-20 euroa tai enemmänkin esimerkiksi Veikkauksen peleihin (10 euroa viikko on n. 500 euroa vuosi).

Vierailija
113/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi riitä mihinkään. Mulla menee yksin ruokaan kuukaudessa enemmän kuin toi. Ton lisäksi pesuaineet, lääkkeet yms. Mun hiukset tarvitsee shampoon lisäksi myös hoitoainetta ja noi hiustenpesuaineet on tosi kalliita eikä halvat oo hyviä. Dödö on myös tosi kallista ja sitä käytetään päivittäin. Meidän yhteiskunnassa dödö on oikeastaan pakollinen, paha haju on nou nou. Tätä listaa vois jatkaa vaikka kuinka, on vaikka mitä pakollista mitä on ostettava jatkuvasti. Kodin siivoukseen tarvitsee kaikkia välineitä ja aineita myös. Äläkä unohda vessapaperia. Ei 320 e riitä mihinkään. 

Kallista? Jatkuvasti on tarjouksia 1 €/kpl. Normaalihinnallakin deodorantti alle 2 € ja yksi purkki kestää kuukausia.

Vierailija
114/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riittäisi minullakaan. Aloitus on helvetin tyhmä.

Vierailija
115/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään eivät riitä rahat Suomessa koska Suomesta tuli maailman kallein maa suhteessa tulotasoon 2020-2023.

Täällä on Etiopian tasolla bruttopalkat. Kyse ei ole verotuksesta vaan pienistö BRUTTOpalkoista.

Ala yrittäjäksi ja ala maksamaan hyvää palkkaa? Miksi sinä muita syyllistät huonosta palkasta.

Vierailija
116/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee ruokaan 300 euroa kuussa ja se ei sisällä mitään herkkuja. Vain perusruokaa kuten leipää, leikkelettä, juustoa, salaattitarpeet ja muita vihanneksia, hedelmiä, lihaa ja perunaa / pastaa tms, kermaa kastikkeeseen, jugurttia, teetä jne perustarpeita. Ruoka on kallista ja veikkaan niiden, jotka selviävät vähemmällä, jättävän pois kaikki hedelmät ja vihannekset.

Leikkele ei ole perusruokaa, se on kallista ja epäterveellistä lisuketta. 

Vierailija
117/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Dödö on myös tosi kallista ja sitä käytetään päivittäin. Meidän yhteiskunnassa dödö on oikeastaan pakollinen, 

Kallista? Jatkuvasti on tarjouksia 1 €/kpl. Normaalihinnallakin deodorantti alle 2 € ja yksi purkki kestää kuukausia.

Mun dödö maksaa n. 15 € pikku purkki, apteekista. Kestää pari viikkoa. Kaupan dödöt n. 4 €, mutta eivät enää pidä vaihdevuosi-ikäisen kainaloita kuivina. Onneksi ei ole talous tiukilla. Euron-parin dödöjä ei ole täällä päin näkynyt. 

Vierailija
118/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mene noin paljoa. Itse maksan vain noin 80-90 euroa ja puoliso loput. Kahdenhengen perhe ja ollaan nuukailijoita eli frugal life väkeä.

Lokkeja? 🤣

Vierailija
119/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmilla sukilla 15 vuotta! Laitapa kuva niistä.

Sama juttu nauratti 😂 Taitaa joku nyt vain trollailla

Vierailija
120/186 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te oikein rahanne laitatte? Joku ihan perus keskituloinenkin tienaa sen 2500e/kk käteen. Kahden aikuisen perheessä se on jo 5k. asumiseen nyt ei mene tonnia enempää ellei nyt ihan Helsingin kantakaupungissa ole pakko asua.