Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pitkä aika olla kaksi viikko ilman alkoholia. Mulla tekee tiukkaa.

Vierailija
05.08.2024 |

Hätäseen voin olla viikon juomatta ja viikonlopun. Sitten ratkean seuraavan viikon maanantaina juomaan ja jään saikulle. Pidän arkiviikonlopun ja palaan töihin.

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sentään että tästä aiheesta voi keskustella. Muistakin pitäisi pystyä keskustelemaan.

420

Vierailija
62/141 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on surkea luuseri. Säälittävää yhteiskunnan kuonaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on alkoholiriippuvuus. Ihminen, jolla ei sitä ole, niin pystyy olemaan kevyesti ilman monia kuukausia ja vuosia. 

Eikä tee edes mieli. Elämässä on paljon muita iloa tuottavia asioita. 

Vierailija
64/141 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole. Juon ehkä 5-10 annosta alkoholia vuodessa, ja nämäkin ovat jotain alkumaljoja juhlissa ym.

Mulla sama. Joskus vuosia sitten oli tapana nauttia 1/2 lasia valkkaria illalla, ja ravintolassa lasillinen ruuan kanssa. Muuten en käyttänyt alkoholia. Toisin sanoen, en ole oikein koskaan juonut humalahakuisesti. Jossain vaiheessa iltaviini vaan ikään kuin unohtui ja nykyään en ota viiniä läheskään joka kerta edes ravintolassa. En osaa sanoa syytä alkoholin käytön vähentämiseen. Taustalla ei ole mitään tietoista päätöstä. 

Vierailija
65/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei alkoholi maistu kyllä juurikaan. Ehkä kerran pari kesässä juon kylmän siiderin. Sen yhden. Ja jos on vaikka pikkujoulut, juon pari siideriä. Vuoden aikana en varmasti juo kymmentä annosta alkoholia.

Ei ole tarvetta. Elämä on niin hyvää ilman 

Et ole tottunut. Pelkäät jotain: mokaamista

Vierailija
66/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole. Juon ehkä 5-10 annosta alkoholia vuodessa, ja nämäkin ovat jotain alkumaljoja juhlissa ym.

Mulla sama. Joskus vuosia sitten oli tapana nauttia 1/2 lasia valkkaria illalla, ja ravintolassa lasillinen ruuan kanssa. Muuten en käyttänyt alkoholia. Toisin sanoen, en ole oikein koskaan juonut humalahakuisesti. Jossain vaiheessa iltaviini vaan ikään kuin unohtui ja nykyään en ota viiniä läheskään joka kerta edes ravintolassa. En osaa sanoa syytä alkoholin käytön vähentämiseen. Taustalla ei ole mitään tietoista päätöstä. 

Onko viini muka hyvää ruuan kanssa. Itse en juo ruuan kanssa.

Vierailija
67/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää olla se 2 viikkoa. Se on semmoinen raja, että kolmas viikko tuntuu jo hyvältä, kun alkoholi on kokonaan poistunut elimistöstä. Enää jää psyykkinen riippuvuus, joka pitää selättää. Tähän on hyvänä apuna Allen Carr - Korkki kiinni -niminen kirja. Suosittelen lämpimästi. Psyykkisen alkoholiriippuvuuden selättämisen jälkeen elämä hymyilee. :)

Vierailija
68/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa yrittää olla se 2 viikkoa. Se on semmoinen raja, että kolmas viikko tuntuu jo hyvältä, kun alkoholi on kokonaan poistunut elimistöstä. Enää jää psyykkinen riippuvuus, joka pitää selättää. Tähän on hyvänä apuna Allen Carr - Korkki kiinni -niminen kirja. Suosittelen lämpimästi. Psyykkisen alkoholiriippuvuuden selättämisen jälkeen elämä hymyilee. :)

Elämä hymyilee...hmmn näinköhän

Vierailija
69/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit pistettä kysymysmerkin sijaan. Taidat itsekin tietää vastauksen. Hae apua.

Vierailija
70/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi olla kaksi viikkoa ilman alkoholia? Kahdessa päivässäkin on jo tuskaista.

Vierailija
71/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. On kyllä aika paha. 

Mikä on sopiva tauon pituus. Minustakin on kauhea paha tuo 2 viikkoa. Eikö yksi viikko ole riittävä.

Ap

Alkoholisti ei voi juoda yhtään eli sellaista loppuelämän "taukoa" suosittelen.

Vierailija
72/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. On kyllä aika paha. 

Mikä on sopiva tauon pituus. Minustakin on kauhea paha tuo 2 viikkoa. Eikö yksi viikko ole riittävä.

Ap

Olet alkoholisti. Myönnä se.

Vierailija
73/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes miettiä koko asiaa.

Kiitos. Kiva kuulla. Ei siis huolta. Joo eihän 90% ihmisistä ole, kuin sen su- to juomatta. Ei tule, kuin 5 päivää ilman.

Ap

Suurin osa ihmisistä ei ratkea ja jää saikulle...

Vierailija
74/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on surkea luuseri. Säälittävää yhteiskunnan kuonaa.

Niin on. Tuokin että tunnustaa saikuttavansa säännöllisesti viinan takia. Kivat työnantajalle.

Vierailija
75/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole vaikeaa! No meillä juodaan muutenkin vain lasi pari viiniä ruuan kanssa, ei känninkaipuuseen. 

Edellisen kerran join 12.7 päivällisellä ja nyt lauantaina kun olimme ystävien luona syömässä. Lasi skumppaa, pieni lasillinen punaviiniä ja tilkka limoncelloa. 

Seuraavan kerran 24.8 kun on seuraavat juhlat. Sitten saattaakin mennä jouluun ennenkuin otan viiniä ellei väliin tule vielä rapujuhlat. 

Tai voin olla täysin juomatta

Tuo viinan sekoittaminen syömiseen on niin läpinäkyvää.

En juo viinaa vaan viiniä. Siinä ero

Vierailija
76/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei pysty olemaan kahta viikkoa ilman alkoholia, ongelma on merkittävä. Kun ei näe mitään syytä olla kahta viikkoa ilman alkoholia, hälytyskellojen pitäisi soida, ellei itsellä niin perheellä.

Tipaton tammikuukaan ei auta, jos suu alkaa napsua helmikuuta kohti mentäessä, ja sitten palkitaan juomattomuus juomalla kaksin käsin. Ettekö te ymmärrä? Alkoholi on aivoja tuhoava liuotin.

Vierailija
77/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tiedän että mulla on ongelma, mutta kun elämä ei vaan tunnu miltään ilman alkoholia. Millään ei ole mitään väliä. Vain hiprakassa koen, että elämä on kaunista. Tai savuissa:

Punon savusta harson

Sen läpi katson maisemaa

Se saa hetkeks tän kaiken

Lempeemmältä tuntumaan

Tiedän perillä

Taas joudun ulos istumaan

Mut hetken pienen vielä

Se on mulle ulkomaailmaa

Punon savusta harson

Sen läpi katson maisemaa

Se saa hetkeks tän kaiken

Lempeemmältä tuntumaan

Mut ei saa matkaa

Loputtomiin jatkumaan

Mut jos koti siel missä sydän

Joudun takas palaamaan

Roskaa

Vierailija
78/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut yli viisi vuotta, ja jatkuu. 

Vierailija
79/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin toukokuussa sadan päivän haasteen vastaan. Viikko jäljellä eikä ole ollut mitään ongelmaa. Haastaja oli ihan varma, ettei kukaan voi olla ilman olutta, siideriä, lonkeroita ym kesällä. Helposti olen voinut.

Vierailija
80/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää jos hermomyrkky hallitsee elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi