Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pitkä aika olla kaksi viikko ilman alkoholia. Mulla tekee tiukkaa.

Vierailija
05.08.2024 |

Hätäseen voin olla viikon juomatta ja viikonlopun. Sitten ratkean seuraavan viikon maanantaina juomaan ja jään saikulle. Pidän arkiviikonlopun ja palaan töihin.

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen juonut joka viikonloppu opiskeluajoista noin 40-vuotiaaksi. Nyt olen 45v ja yritän vähentää juomista. Todella vaikeaa se on. Jo yhden viikonlopun selvinpäin olo tekee sen, että alkaa tekemään alkoholia mieli heti seuraavan viikon alussa. 2 viikonlopun juomattomuus onkin sitten jo todella vaikeaa.

Sitä on vaan niin tottunut nousuhumalaan. Kaikki tuntuu paremmalta pienessä sievässä: syöminen, konsertit, kavereiden tapaaminen ja jopa seksi. Tosi vaikea opetella tekemään asioita täysin selvinpäin.

Ehkä yritän vain vähentään juotujen annoksien määrää, koska täysi tipattomuus vaikka kuukauden putkeen on täysi mahdottomuus.

Rohkeasti vaan tee 2 viikon haaste. Kolmas viikko tulee jo omasta halusta sen jälkeen ja sitten sitä on tähtäimessä kuukausi. Siitä se raittius lähtee. Tärkeintä on kuitenkin saada kuriin psyykkinen riippuvuus, joka on pahin.

Vierailija
102/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin paljon muuta tekemistä, etten yksinkertaisesti ehdi juomaan. Suosittelen muillekin, elämä tuntuu oikeasti eletyltä elämältä.

Niinno. Varsinkin silloin 20-30 vuotiaana, asia oli juuri toisinpäin. Humalassa elämä tuntui oikeasti eletyltä elämältä kun silloin pääsi/joutui vaikka minkälaisiin seikkailuihin mukaan, joihin ei selvinpäin päätyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voin mennä ravintolaan treffi-illalle ilman alkoholia? Ihan mahdoton ajatus. Ja treffi-iltoja täytyy kuitenkin parisuhteen eteen pitää.

Vierailija
104/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa apua,ongelma sinulla on jo.Tai juo alkoton, huijaa vaan itseäsi juoman kanssa.Ihmisen mieli on uskomaton,mitä voit tahdolla tehdä.

Pystyt kyllä lopettaan.

Vierailija
105/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun rupesi tekemään mieli kylmää lonkeroa, mutta kaupasta saa vasta reilun tunnin päästä.

Vierailija
106/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 47v alkoholisti. Ei se päällepäin näy, olen hoikka ja nättikin, käyn töissä jne. Mutta joka ilta juon noin puolitoista pulloa viiniä ja pari shottia viinaa. Viikonloppuisin aloitan jo ennen keskipäivää. Ei koskaan humaltuminen asti (itse asiassa en muista, milloin olin viimeksi kännissä). 

Kolme kertaa olen ollut katkolla. Kerran jopa ryyppäämättä yli vuoden mutta aina pikkuhiljaa olen samassa tilanteessa. Yli 20 vuotta tätä, en toivoisi tätä elämää kenellekään. Tuskaista se on. 

Vierailija
107/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin keskustelussa näkyy kuinka laillinen alkoholi on monelle ongelma. Miksi ihmeessä siihen ei saada vähemmän haitallista päihdettä lailliseksi vaihtoehdoksi? Kannabis ei koukuta fyysisesti eikä se aiheuta krapulaa jota pitää parannella ottamalla lisää päihdettä. 

Päihteiden käyttö ei tule loppumaan niin järkevintä olisi antaa käyttää vähiten haitallisia päihteitä.

Vierailija
108/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. On kyllä aika paha. 

Mikä on sopiva tauon pituus. Minustakin on kauhea paha tuo 2 viikkoa. Eikö yksi viikko ole riittävä.

Ap

kahdessa viikossa keho alkaa puhistumaan,ei viikossa. siksi 

Vierailija
109/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt pikkusen lähtenyt lapasesta alkon käyttö. Viime viikolla yksi alkoholiton päivä ja tänään yritän olla kans ilman alkoholia. En juo montaa annosta mutta lähes joka päivä.

Vierailija
110/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. On kyllä aika paha. 

Mikä on sopiva tauon pituus. Minustakin on kauhea paha tuo 2 viikkoa. Eikö yksi viikko ole riittävä.

Ap

Kai se viikossakin nyt hieman puhdistuu. Jokainen juomaton päivä puhdistaa, kunnes on normaalitaso.

Vierailija
111/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. On kyllä aika paha. 

Ap

Kai se viikossakin nyt hieman puhdistuu. Jokainen juomaton päivä puhdistaa, kunnes on normaalitaso.

Kun lopettaa juomisen niin miehen keho alkaa palautua heti. Naisilla sama tapahtuu vasta 2 viikon juomattomuuden jälkeen. Sitä en tiedä mistä tuo ero johtuu. Huoh normaalitaso on paha. Silloin näkee liian selvästi kaiken mikä on pielessä eikä niille asioille yksilö voi mitään. Ilman päihteitä elämä olisi niin hirveää ettei sitä varmaan haluaisi elää. Jotain naitintoa tästä olemisesta on pakko saada tai tässä ei ole mitään mieltä.

Vierailija
112/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alkoholisti. 

Vierailija
113/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ymmärtämään näitä jotka elävät ryyppypäivästä toiseen odottaen sitä seuraavaa alkoholin huuruista kertaa. Mistään muusta ei muka saa nautintoa, mikään ei ole muka hauskaa tai kivaa ilman alkoholia, kaikkea pitää juhlistaa alkoholin kera.

Ei tuo ole normaalia vaikka vaikuttaakin olevan melko yleistä. Selvittäkää mikä on taustalla, masennusta, työuupumusta, adhd, jotain muuta?

Eämästä voi ja pitää pystyä nauttimaan ilman alkoholia ja niitä mukavia hetkiä voi syntyä ilmankin.

Juon silloin tällöin lasillisen ruuan kanssa tai hyvässä seurassa, joskus menee puoli vuotta ilman. Ei tarvitse miettiä asiaa

Vierailija
114/141 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty ymmärtämään näitä jotka elävät ryyppypäivästä toiseen odottaen sitä seuraavaa alkoholin huuruista kertaa. Mistään muusta ei muka saa nautintoa, mikään ei ole muka hauskaa tai kivaa ilman alkoholia, kaikkea pitää juhlistaa alkoholin kera.

Ei tuo ole normaalia vaikka vaikuttaakin olevan melko yleistä. Selvittäkää mikä on taustalla, masennusta, työuupumusta, adhd, jotain muuta?

Eämästä voi ja pitää pystyä nauttimaan ilman alkoholia ja niitä mukavia hetkiä voi syntyä ilmankin.

Juon silloin tällöin lasillisen ruuan kanssa tai hyvässä seurassa, joskus menee puoli vuotta ilman. Ei tarvitse miettiä asiaa

Ei minulla ole mitään työuupumusta, masennusta tai mitään ongelmia. Mutta tykkään tehdä asioita nousuhumalassa, kaikki on silloin parempaa. Elämä ilman alkoholia on aika tylsää ja mautonta.

Vierailija
115/141 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämä on ainaista päivien laskemista. Jokaisen juomisen jälkeen lasken selviä päiviä. Yleensä niitä tulee 1-6.

Vierailija
116/141 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna jo yli tunti hereillä ilman alkoholia👍

Vierailija
117/141 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole mitään työuupumusta, masennusta tai mitään ongelmia. Mutta tykkään tehdä asioita nousuhumalassa, kaikki on silloin parempaa. Elämä ilman alkoholia on aika tylsää ja mautonta.

Onpa surullista ettet nauti elämästä ilman alkoholia. Kokeilisit edes.

Vierailija
118/141 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pitkä aika...itse on saatava kossupullo  lisukkeineen joka päivä..ja nortit päälle,muuten kävelen pitkin seiniä,ja voi tapahtua mitä vaan..

Vierailija
119/141 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta,jatka samaan malliin.

Vierailija
120/141 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousuhumalassa on kivaa kuten nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi