Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pitkä aika olla kaksi viikko ilman alkoholia. Mulla tekee tiukkaa.

Vierailija
05.08.2024 |

Hätäseen voin olla viikon juomatta ja viikonlopun. Sitten ratkean seuraavan viikon maanantaina juomaan ja jään saikulle. Pidän arkiviikonlopun ja palaan töihin.

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää jos hermomyrkky hallitsee elämää.

Se on laillinen päihde. Siihen saa koukuttua mutta vähemmän haitallista et saa edes ottaa laillisesti. Eikä kannabis edes koukuta fyysisesti. 

Vierailija
82/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin alkoholin käytön kokonaan. Elämäni paras päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin alkoholin käytön kokonaan. Elämäni paras päätös.

Parempi lopettaa jos se on ongelma. Minä vähensin suurkulutuksesta pariin kertaan vuodessa. Alkoholi on huono päihde mutta muutakaan ei saisi ottaa. Vähiten haitallisen päihteen kiellolle ei ole koskaan ollut perusteita. Ei koukuta fyysisesti eikä sen käyttöön ole kuollut yhtäkään. Muka laiton huume, huumeisiin kuolee.

Vierailija
84/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin, että alkoholin käyttösi on ongelmallista. Et olisi muuten kysynyt. Käytä sanoja "hätäseen voin olla juomatta kaksi viikkoa", "ratkean seuraavan viikon maanantaina juomaan ja jään saikulle".

Eihän sellainen, jolla ei ole ongelmaa alkon kanssa toimi noin koskaan. Että kahden viikon juomattomuuden jälkeen on pakko juoda ja se aiheuttaa vielä sairaslomalle jäämisenkin. Nyt on se kohta, jossa kannattaa havahtua ja alkaa tekemään asialle jotakin ennenkuin alko vie suurempiin ongelmiin. Sen verran pakonomaiselta juomisesi kuulostaa. 

Olen itse nuorena bilettänyt nuoren ihmisen tavoin ja joka viikonloppu suunnilleen piti olla menoissa ja alkoa tietenkin kului. Silloin parin viikonlopun tauko tuntui jo pitkältä. Mutta täytyy ottaa huomioon, että sitä vertaa siihen, mikä on sen hetkinen "normaali". Nyt kun juomiskertoja vuodessa on maksimissaan yhden käden sormilla laskettu määrä, niin onhan tuo tahti ollut hirvittävää ja onneksi se loppui terveesti aikoinaan siihen. 

Kaksi viikkoa on todella lyhyt aika olla ilman alkoholia, jonka tiedostat itsekin. Asiaa hämärtää luultavasti myös se, että ympärillä on samalla tyylillä alkoa käyttäviä ihmisiä, jolloin homma tuntuu ihan normaalilta. Mutta ei sitä todellakaan ole. Ongelmajuojien tuttavapiirit koostuu yleensä samalla tavalla juovista ihmisistä, koska eihän siinä oikein muunlaiset viihdy ja jaksa kauaa hommaa seurata. Näkökulma vinoutuu entisestään, kun sitä tervettä peiliä juomiselle ei ole. 

Vierailija
85/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kahta viikkoa. Jos selviät, olo tulee hyväksi ja siitä voi alkaa raitistuminen. Itse lopetin alkoholin kokonaan, kun vähentäminen oli aina vähän niin ja näin.

Vierailija
86/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se järjettömän pitkä aika, ei normaali ihminen kestä kahta viikkoa ilman alkoholia, ei ainakaan kesällä.

Viime talvena kokeilin olla 5 viikkoa ilman, mutta ei se saanut oloa yhtään sen paremmaksi.  

Vierailija
87/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että tuollaista asiaa pitää ylipäätään miettiä. Alkoholi on hermomyrkky.

Vierailija
88/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mulla lakkaa tekemästä mieli mitä pidempään olen ilman alkoa, koska näen kaikki ne hyvät vaikutukset: nukun hyvin, vatsa on pienempi, syön paremmin, tuntuu että on energiaa vaikka mihin enkä ajattele alkoholia enkä juomista kun on tullut niin paljon muuta tekemistä tilalle. Huono juttu jos tekee yhä enemmän mieli mitä pidempään on ilman. Luulisi että se alkoholi unohtuisi kun sitä ei juo? Hae apua ja äkkiä, tossa on vain yksi tie ja se vie hautaan.

Onpa sulla helppoa. Vaikka mä en juo, mulla on pömppövatsa, oon väsynyt, eikä energioita ole kuin ehkä kerran viikossa.

Vierailija
89/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä akat on täällä juoppoja.

Vierailija
90/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
91/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juonut joka viikonloppu opiskeluajoista noin 40-vuotiaaksi. Nyt olen 45v ja yritän vähentää juomista. Todella vaikeaa se on. Jo yhden viikonlopun selvinpäin olo tekee sen, että alkaa tekemään alkoholia mieli heti seuraavan viikon alussa. 2 viikonlopun juomattomuus onkin sitten jo todella vaikeaa.

Sitä on vaan niin tottunut nousuhumalaan. Kaikki tuntuu paremmalta pienessä sievässä: syöminen, konsertit, kavereiden tapaaminen ja jopa seksi. Tosi vaikea opetella tekemään asioita täysin selvinpäin.

Ehkä yritän vain vähentään juotujen annoksien määrää, koska täysi tipattomuus vaikka kuukauden putkeen on täysi mahdottomuus.

Vierailija
92/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitte kun askistesta alkaa kirroosin myötä kertyä keuhkoihin niin se punkteeraaminen auttaa vain hetkeksi. Lopulta käypi niin että ei voida enää punkteerata ja sen tietää mitä sillin käy. Eivätkä lääkärit suostu sedatoimaan edes loppu hetkillä....

Vierailija
93/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena viimeksi nautin viiniä. Lasillisen. 

Vierailija
94/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ala olemaan selvinpäin. Olen kännissä hamaan loppuun saakka.

Vierailija
95/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haimatulehdus iskee niin se kipu on niin kova että raavat miehet kirkuu tuskissaan....eikä kipulääkettä saa ennen kuin promillet on alhaalla. Siinä on moni sonta-seppo rääkynyt koko yön ennen kuin lääkettä saa. Eikö moni edes selviä hoidosta huolimatta hengissä kotio.

Päivystyksen sh.

Vierailija
96/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on askiskesta?

Vierailija
97/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7 vuotta ilman kun lapset oli pieniä eikä haitannut yhtään, nyt kulutus n. 5 lasia viiniä vuodessa, yleensä lasi per hienompi illallinen tai juhla.. :) Suosittelen hakemaan apua

Vierailija
98/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt ollut 9 viikkoa juomatta alkoholia. Tähän aikaan ei ole kuulunut mitään muitakaan päihdyttäviä aineita. 

Vierailija
99/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain alkoholisti laskee, miten kauan on ollut ilman.

Vierailija
100/141 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paljon muuta tekemistä, etten yksinkertaisesti ehdi juomaan. Suosittelen muillekin, elämä tuntuu oikeasti eletyltä elämältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi