Onko pitkä aika olla kaksi viikko ilman alkoholia. Mulla tekee tiukkaa.
Hätäseen voin olla viikon juomatta ja viikonlopun. Sitten ratkean seuraavan viikon maanantaina juomaan ja jään saikulle. Pidän arkiviikonlopun ja palaan töihin.
Kommentit (141)
Tilanne on paha jos ei pysty olemaan juomatta. Tarkoitan siis kokonaan juomatta, joka viikko, joka kuukausi, joka vuosi.
Sitten jos ja kun juo, sen pitäisi tapahtua siksi että sitä haluaa, ei siksi ettei voi olla juomatta. Mieluummin harvemmin kuin usein, mitä tiuhempaan ja enemmän sen suuremmaksi riskit kasvaa.
29 vuotta ilman alkoholia eikä edelleenkään tee mieli eikä tule.
15 vuotta ilman. Kyllä kannatti lopettaa.
Mä oon ollut jo 17 vuotta kokonaan ilman, M37.
Ei ole pitkä aika olla juomatta kaksi viikkoa. Tai no, alkoholistille on.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei alkoholi maistu kyllä juurikaan. Ehkä kerran pari kesässä juon kylmän siiderin. Sen yhden. Ja jos on vaikka pikkujoulut, juon pari siideriä. Vuoden aikana en varmasti juo kymmentä annosta alkoholia.
Ei ole tarvetta. Elämä on niin hyvää ilman
Mitali postiin!!! Kiitos ja kunnia tästä!
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki keski-eurooppalaisetkin alkoholisteja?
Amatööri. Oo 44 vuotta juomatta ja tuu sitte ruikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut jo 17 vuotta kokonaan ilman, M37.
Oot tajunnut lopettaa nuorena jos oot huomannut että aiheuttaa ongelmia,hyvä homma.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistit on säälitttäviä. Heikkoja rassukoita.
Mielisairaat ovat roskaporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet alkoholisti, mene AA:han
Ei AA:sta hyötyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki mutta on sielläkin paljon alkoholisteja.
Miksi juot, tavan vuoksiko turruttaaksesi tyhjää oloa.?
Niin minäkin nuorempana tein, nykyään keksin muuta tekemistä ja seuraavana aamuna on hyvä mieli. Kyllä joskus otan ja ihan kunnon lärvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. On kyllä aika paha.
Mikä on sopiva tauon pituus. Minustakin on kauhea paha tuo 2 viikkoa. Eikö yksi viikko ole riittävä.
Ap
Älä tee asiasta itsellesi numeroa.
Olet vain juomatta. Ja mieti, että jos tekee mieli, niin kukas sinua estää juomasta. Ei vaan tee nyt mieli, niin en juo.
Juopottelu on monelle vain tottumuskysymys. Kunnon alkkarit on sitten erikseen. Vastaa mitä tahansa muuta huumausaineriippuvuutta.
Ja syö hyvin jos on viinanhiho. Usein lähtee himo syömällä, ainakin minulla.
Lyhyt aika. Mutta suomalaisilla on aika yleinen toi geeni että maistuu juomat, tuskin olet yksin siis asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alcoholism by Country 2024
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/alcoholism-by-country
Ei ole pitkä aika lähellekkään. Itse join yhden tölkin 4 vuotta sitten ja sitä ennen 2018 pikkujouluissa sain 4 drinkkilippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. On kyllä aika paha.
Mikä on sopiva tauon pituus. Minustakin on kauhea paha tuo 2 viikkoa. Eikö yksi viikko ole riittävä.
Ap
Itsellä on nyt jotain pari kuukautta, joskus kesäkuun alussa oli juhlat ja alkoholia. On ollut niin paljon ohjelmaa ja remonttiakin, ettei ole ollut aikaa ja pitänyt olla skarppina. Nukuttua tulee kyllä hyvin, siinähän palautuu ja virkistyy kivasti. Onkos tämä nyt sellainen trollausketju kuitenkin?
2-3 vuotta ilman alkoholia, elämä on paljon parempaa näin