Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kanssa reissussa, muilla samaa?

Vierailija
05.08.2024 |

Onko muilla pariskunnilla tätä samaa, itselleni ainakin miltei hermoromahduksen tuottavaa ilmiötä, että lomamatkoilla mies vain *tulee perässä*, nauttii järjestetystä ohjelmasta ja oleskelustaan. Ei mahdollisesti vilkaisekaan karttaa, että missä olisi mielenkiintoisia kohteita, missä voitaisiin syödä jne.

Kun kysyt: mitäs tekisi mieli ruokailla tänään, niin vastaus on: ihan sama, mulle käy kaikki. 

Minä höpötän ja ehdottelen hotellilla seuraavan päivän mahdollisia kohteita ja miten niihin kuljetaan jne. Tilaan taksit, varaan hotellit ja lennot, katson aamiaispaikat, varaan nähtävyydet ym ym.

Yhtenä päivänä en enää jaksanut toimia matkanohjaajana, joten odotin miehen havahtumista, ja lojuttiin sitten hotellihuoneessa klo 20:een. Siinä kohtaa hän kysyy, että eikö me mennäkään tänään mihinkään.

Muuten kyllä, ihan hyvä mies, kantaa kapsäkit ja osallistuu, mutta onko tämä siis jotenkin miehille tyypillistä lomapassiivisuutta - nainen hoitaa kyllä.

Kommentit (252)

Vierailija
21/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lomailla kuin Aku Ankka Roomassa? Rentouttavaa oloa,ei koko ajan koheltamista. Ja ruoka-minulle on ihan sama, missä syödään, kunhan ruokapaikka vaikuttaa suositulta eli paljon muita syöjiä. Relaa,olet lomalla. 

No tuokin olisi jo hyvä ote vaikks tuohon ruokailuun:

*etsitään joku kiva, suositun näköinen paikka*

Vierailija
22/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Tollastahan se on kun mies on tossun alla. Tai siis henkisesti kuohittu nyhväke.

mä vaistosin tän. hyvä näin. muutin ulkomaille suomimiesvapaalle vyöhykkeelle. jo kauan sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan mies omasta tahdostaan ole naisen kanssa lomamatkalla. Ikuista säätämistä ja jatkuvaa patsaiden tai museoiden tuijottamista. Anna kerrankin miehen mennä omalle lomalle tai omien kavereiden kanssa, sillä lomalla voi olla todella virkistävä vaikutus.

Vierailija
24/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me yhteisymmärryksessä sovitaan päivän ohjelma, molemmat tekee omat ehdotukset ja niistä sitten päätetään. Miehelläni on ilmiömäinen karttamuisti, kun liikutaan kaupunkialueella, hän katsoo aamulla karttaa ja johdattaa läpi aamupäivän reitin, tauolla katsoo uudestaan karttaa ja taas matka jatkuu. Jos ollaan vuokra-autolla liikenteessä mies ajaa (hän pitää enemmän ajamisesta, toki jos paljon päivässä ajoa vaihdetaan välillä kuskia) ja minä luen karttaa.

Vierailija
25/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 unohti. Ruoka- ja kahvipaikkojen suhteen mies vaativampi. Hän haluaa aina katsoa millaisia arvioita eri paikoilla on esim. Googlessa.

Vierailija
26/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mies on lomasuunnittelun suhteen aktiivisempi sekä varausvaiheessa että itse lomalla. Itse tykkään enimmäkseen kulkea perässä, tosin tehdään myös juttuja joista minä tykkään.

Vierailija
27/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sitten täysin päinvastainen mies. Suunnittelee ja hankkii liput vaikka käytäisiin vain naapurikaupungissa. Ulkomailla hoitaa aivan kaiken, minä vain maksan osuuteni. Hän tykkää suunnitella ja järjestää.

Vierailija
28/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole moista ongelmaa, koska en lähtisi ikimaailmassa tuollaisen perässävedettävän kanssa yhtään minnekään. En edes tokille treffeille.

Vierailija
29/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on siellä "ihanalla" kaupunkilomalla pakollisia turistinähtävyysrasteja suorittamassa velvollisuudentunnosta. Koittakaa ensi kerralla mennä hänen haluamaansa kohteeseen niin josko olisi vähemmän tylsistynyt.

Meillä on samanlaista kuin ap:lla, ja se kyllä yltää myös siihen alkuperäiseen lomansuunnitteluvaiheeseen. Mitä oot mieltä, tehdäänkö tämä kesänä jotain reissua? "Nii jaa kyllähän sitä jossain vois." Onko sulla mielessä jotain mikä kiinnostaisi, joku kohde tai tekeminen? "No emmää tiiä..." No jos mietitään tahoillamme hetki ja palataan asiaan ensi viikolla? "Joo." No tuliko sulle mieleen mitään, mikä susta olisi kiva sisällyttää lomaan? "Emmää oikeen keksiny, mutta kai sitä jotain vois keksiä." Jne.

Silloinkin, kun reissu on miehen päättämä (oltiin menossa hänen sukunsa juhliin), ja olin pyytänyt huolehtimaan että varaisi jonkun hotellin ja katsoisi jonkun paikan mistä lasten kanssa saa ruokaa kun kyseessä oli pieni paikkakunta olemattomin palveluin, niin ei. Kaksi päivää ennen lähtöä sitten googlattiin yhdessä onko 100 km säteellä yhtään riittävän isoa hotellihuonetta vapaana ja oli todella vaikea olla kettuuntumatta lapasmieheen. En minä lähde pienten lasten kanssa ajamaan satoja kilometrejä ilman että on joku majoitus tiedossa! 

Vierailija
30/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Me reissataan vanilla, koko kesäkaudet. Tässä reissaamisen mallissa on hommaa kahdelle, enkä edes olisi lähtenyt tähän, ellei mies hoitaisi osuuttaan oma-aloitteisesti. Sama jatkuu kotonakin, omat vastuualueet molemmilla.

Vierailija
31/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on siellä "ihanalla" kaupunkilomalla pakollisia turistinähtävyysrasteja suorittamassa velvollisuudentunnosta. Koittakaa ensi kerralla mennä hänen haluamaansa kohteeseen niin josko olisi vähemmän tylsistynyt.

Mies voi itse varata parille haluamansa loman, eikä vaan olettaa, että nainen huolehtii kaiken. Jos ei mitään ole valmis tekemään loman eteen, niin aivan turha itkeä, jos ei tullut mieluista.

Vierailija
32/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ainakin aina suunniteltu ennen paikkaan menemistä, että mitä siellä tehdään tai kuka päättää menemisistä.

Kuulostaa taas siltä, AP, että jotenkin oletat miehen yhtäkkiä muuttuvan erilaiseksi ja ottavan ohjat, mutta et kuitenkaan kommunikoi hänen kanssaan millään tavalla. 

MITEN SE MIES VOI TIETÄÄ mitä sinä haluat, jos et kommunikoi millään tavalla? Miksi et ehdottanut miehelle, että hän päättää mihin mennään loman aikana? Ja minä päivinä? 

On hyvin mahdollista, että AP sulla on tosi sellanen pomomainen persoonallisuus ja mies on oppinut siihen, että mennään sun mukaan tai muuten tulee sanomista. 

Vierailija
33/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kysymys otsikossa?

"Muilla sama"  = onko muilla sama.  Mutta täällä vaan jauhetaan paskaa, ei osata vastata mihinkään... Kyllä tai Ei.

Vierailija
34/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Tollastahan se on kun mies on tossun alla. Tai siis henkisesti kuohittu nyhväke.

Tai päinvastoin. Osaisi esim itse laittaa ruokaa, mutta huomaa että pääsee helpommalla kun esittää avutonta. Ruoka tulee valmiina eteen.

Vierailija
35/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muilla.  Luulisin ainakin.

Vierailija
36/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun exä valitti reissussa hotellista, pyysin että hän sitten seuraavalla kerralla valitsee hotellin. Sitten kun se oli ajankohtaista, aloin 2kk etukäteen kysellä, onko hotelli varattu. Viikko ennen reissua ei ollut vieläkään varannut ja sit oli jo kiire löytää mitään. Jäljellä oli vain kalliita tai kaukana olevia. Eikä puhettakaan, että olisi tutustinut arvosteluihin, liikenneyhteyksiin, mihinkään..

Vierailija
37/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia pitää lomalla suorittaa. Miksei vain tehdä sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Ei tuossa ole mitään järkeä. 

Kun moneen juttuun tarvitaan ennakkovaraus ja lippu, ei voi vaan mennä paikan päälle. 

Vierailija
38/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Miehet eivät ymmärrä mitä se metatyö on, olettavat vain että kun nainen aina kaiken sen tekee, niin varmaan nauttii siitä, kuten siivoamisestakin. Miksi mies vaivautuisi kun naisen mielestä kuitenkin tekee kaiken väärin, joten ei tee mitään, olettaa että nainenkin on siihen tyytyväinen kun saa rauhassa tehdä ja päättää kaikesta.

Entä jos miestä ei kiinnosta sen kummemmin. Vaimo haluaa lomalle ja mies ajattelee, että mikäs siinä, lähdetään pois. Ei se vastenmielistä ole muttei niin kiinnostavaa, että itse ehdottaisi moista. Vaimo on innoissaan ja suunnittelee retkiä ja ohjelmaa. Mies nyökkäilee mukana. Käyhän se jos kerta noita haluat. Kuljen mukana koska näin vaimon kanssa kuuluu tehdä. Ja onhan mukavaa viettää vaimon kanssa aikaa. Yksi päivä ei lähdetäkään minnekään. Mies loikoilee tyytyväisenä hotellihuoneessa kunnes joskus illalla havahtuu, että eikös vaimo halunnutkaan tänään minnekään?

Vierailija
39/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ainakin aina suunniteltu ennen paikkaan menemistä, että mitä siellä tehdään tai kuka päättää menemisistä.

Kuulostaa taas siltä, AP, että jotenkin oletat miehen yhtäkkiä muuttuvan erilaiseksi ja ottavan ohjat, mutta et kuitenkaan kommunikoi hänen kanssaan millään tavalla. 

MITEN SE MIES VOI TIETÄÄ mitä sinä haluat, jos et kommunikoi millään tavalla? Miksi et ehdottanut miehelle, että hän päättää mihin mennään loman aikana? Ja minä päivinä? 

On hyvin mahdollista, että AP sulla on tosi sellanen pomomainen persoonallisuus ja mies on oppinut siihen, että mennään sun mukaan tai muuten tulee sanomista. 

Olet väärässä. Oletat nyt minun (ap) olevan joku terroristi miehen elämässä, ja hän vankina kellarityrmässä.

Olen itse hyvinkin joustava persoona, ja houkuttelen miestä useinkin vapaa-ajalla esim. menemään omiin juttuihin, ja toki lähden kyllä matkaan, jos hän ehdottaa jotain tekemistä.

Se kun on sen verran harvinaista lystiä, kerran vuoteen, että mies vaikka laittaa viestiä töistä tullessaan, että mentäiskö syömään. Varmasti lähden, ja vaikka se olisi linja-autoaseman grilli, niin kyllä sopii.

Lomilla tämä vaan käy tylsäksi, kun ihan jo se lippujen ja päivien suunnittelu ja varailu on ihan oikeasti rasittavaa.

Vierailija
40/252 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia pitää lomalla suorittaa. Miksei vain tehdä sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Ei tuossa ole mitään järkeä. 

Jos on vaikka viikon reissu, on kyllä ihan järkevää etukäteen miettiä edes jonkinlaista runkoa, mitä milloinkin tehdään. Ei se sulje sitä pois, etteikö voisi tehdä myös jotain extempore. Joihinkin paikkoihin on varattava liput etukäteen. Joillekin retkelle tarvitsee ehkä tavaroita, jotka on kiva ottaa mukaan jo kotoa eikä ostaa paikanpäältä, vaikkapa kiikarit tai vaelluskengät. Nälkäisenä on ihan hullua lähteä arpomaan ravintolaa, kivempi katsella niitä vähän etukäteen, mikä olisi kiva, ja ehkä varata pöytä valmiiksi. Joka illaksi ei tietenkään tarvitse suunnitella ravintolaa valmiiksi, mutta vaikkapa joku lauantai-illan kiva paikka on ihan mukava olla valmiina tiedossa.