Luetellaan eri kuntosalipersoonia!
Täällä mainittiin jo vanha, uhoava ukko, joka luulee omistavansa paikan.
Muita hahmoja?
Kommentit (128)
Ainakin seitsemän sarjaa täysin samoilla painoilla tekevä nuorehko mies. Tekis mieli mennä sanomaan että jos jaksat samoilla noin monta kertaa, mikset ota vähän isompia aluksi.
Kaksittain treenaavat joiden treenaaminen on 80 % juttelua. Kun pitää olla se sAlIkAvErI.
Nykyään ottaa eniten päähän penkeillä painojen kanssa tai laitteissa puhelinta selaavat. Voivat olla puolikin tuntia siinä.
Kännykänräplääjät, jotka tulevat salille treenaamaan puhelimen käyttöä ja laitteiden varausta.
Omituinen höpöttäjä/satusetä, ovat serkkuja tai joskus jopa sama henkilö. Yleensä 50+ mies juttelee kaikille tutuille ja tuntemattomille aiheesta kuin aiheesta. Jos erehdyt lähtemään jutteluun mukaan niin siitä ei eroon pääse. Sivukorvalla kun kuuntelet niin huomaat nopeasti, että ne lennokkaat jutut on täysin keksittyjä!
Venäläinen tai ukrainalainen nainen joka vilkuilee kaikkia miehiä haarojenlevityslaitteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on korona-aikojen jäljiltä oma kattava kotikuntosali. Ei vain kestäisi julkisilla enää yhtään sekuntia. Nämä ihmistyyppien kuvailut muistuttivat.
Parhaiten näiltä välttyy kun ei käytä kunnallisia saleja, vaan menee mahdollisimman hc-paikkaan. Mitä enemmän tosiharrastajia salilta löytyy, sitä fiksumpaa ja muut huomioivampaa on meno.
Muita ihmisiä niissäkin paikoissa on. Muut ihmiset = nounou.
Haudassa sinulla on kivaa.
40-55-vuotias vähän pullea nainen, joka on kateellinen kaikille hoikemmille naisille ja kyylää kilpaillen näiden kanssa. Kavoilta voi lukea miksi en minä voi olla noin laiha.
Vertailija/kilpailija: jos teet käsipainoilla haukkaria niin vertailija tulee viereen, vilkaisee millä painoilla teet ja ottaa pykälän raskaammat. Vertailija usein erehtyy painojen kanssa ja huonolla tekniikalla suorittaa. Myhäillen lompsii pukuhuoneeseen mielessään, että tein isommilla painoilla kun se viereinen kaveri 💪
Vierailija kirjoitti:
Ei tee mieli aloittaa salilla käymistä jos siellä näin ilkeästi kytätään ja arvostellaan muita kuntoilijoita. Juuri te olette se ongelma, minkä takia liian moni ei uskalla aloittaa liikuntaharrastusta. Luuletteko olevanne kovin täydellisiä itse?
Minusta nämä ovat neutraaleja mutta salilta tuttuja tyyppejä. Tälläistä porukkaa siellä salilla käy ja pääsääntöisesti kaikki nämä tyypit ovat ok (muita häiriköivät eivät).Kaikenlaiset sinne mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tee mieli aloittaa salilla käymistä jos siellä näin ilkeästi kytätään ja arvostellaan muita kuntoilijoita. Juuri te olette se ongelma, minkä takia liian moni ei uskalla aloittaa liikuntaharrastusta. Luuletteko olevanne kovin täydellisiä itse?
Ei, olemme osa tätä salikomediaa itsekin. Näistä jokainen löytää omansa.
Yksi tyyppi jota en vielä löytänyt - -paiskoja. Uudehko treeenaaja joka on katsonut voimanostoa telkkarista ja tekniikka siis tuttua. Nostelee kokoonsa nähden verraten kevyitä painoja, nostaa kolme kertaa kymmenen sarjojakin silmin nähden vaivattomasti mutta pitää kovaa ähinää - ja viimeisellä karjaisee ja paiskaa painon metallinseen telineeseensä niin että kipunat sinkoilee. Ääniefekteistä ja paiskomisestsa päätellen isoa rautaa liikkuu, mutta pienet käsipainothan ne on . Tällainen treenasi Pasilan UHFixillä yhteen aikaan, hikisessä wifebeater-paidassa. Hänen puolestaan on todettava että painomäärä nousi kyllä treenikertojen myötä kiitettävästi.
Minä olen päin vastoin mahdollisimman äänetön, varon ettei laitteet kilise. Siksi tämä oman elämänäsä olympianostaja jäi mieleen.
Karju. Siis se mies, joka ähkii ja karjahtelee kuuluvasti jokaisen liikkeen yhteydessä ja yleensä paiskaa painot lattialle sarjansa päätteeksi aiheuttaen lievän maanjäristyksen ja armottomam kolinan.
Lahjakortin saajat. Tulevat salille tipoittain joulun jälkeen ja osa sitten kun kortti on jo mennyt vanhaksi. Käydään vain sen kortin verran ja siihen loppui.
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vain salille. Jokainen on joskus ollut ekaa kertaa kuntosalilla eikä siellä kukaan sulle naura tai katso päälle. Nämä jutut on vain tällaista läppää mitä ihmiset omassa mielessään pyörittää 😅 Itse olen laiha nörtti ja varmasti johonkin kategoriaan kuulun mutta 20v olen kuntosalilla käynyt säännöllisesti 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omissa maailmoissaan eläjä. Nainen jolla korvanapit. Treenaa johdonmukaisesti ja ohjelman mukaan. Ei vilkaisekaan muita tai ole kiinnostunut heidän läsnäolostaan.
Naisena ymmärrän näitä, vaikka en salilla käykään. Usein saa lukea juttuja näistä saliahdistelijoista, tuijottajista ja miesselittäjistä, jotka ovat etenkin alle viisikymppisten naisten kimpussa. Kuulokkeet päässä ja omissa maailmoissaan olemalla saa joko pidettyä tällaiset pällit loitolla, tai vähintään heitä ei huomaa ja pystyy tekemään treenin rauhassa. Toimin samoin, kun joudun kulkemaan julkisilla työmatkaa "huonon" alueen läpi.
Koira teki kävelyllä houdinit, kun vastaan tuli irtioleva belgianpaimenkoira ja luikahti henkseleistä tangentin suuntaan.
Siinä sitten seisoin hihna kourassa pikkuisen typerällä ilmeella ja aloin sitten etsiä koiraani.
Erehdyin kysymään vastaantulijalta, onko sattunut näkymään irtokoiria.
Ja mitä sanoo naikkonen: "Emmä kuule kun mulla on kuulokkeet päässä!" ja kiihdytti vauhtia melkein juoksuksi ja oletettavasti avautuu someen "ahdistelusta" matkalla bussipysäkille/salille/mäkkin.
No näitä "älä vaan puhu mulle" urpoja on aina silloin tällöin.
Työtön pummi koka käy salilla Kelan maksamalla salikortilla.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ottaa eniten päähän penkeillä painojen kanssa tai laitteissa puhelinta selaavat. Voivat olla puolikin tuntia siinä.
Joo, mutta niille voi ihan hvyin käydä sanomassa että hei teetkö vielä, haluaisin treenata tässä. On aina riittänyt .
Ymmärrän että jos haluaa tehdä kaikki kolme sarjaa peräjälkeen niin huilaa sen 2min välissä. Se on ihan ok. Itse teen usein kahta laitetta vuorovetona, jolloin en todellakaan istu, mutta se edellyttää että sali on suht tyhjä. Pystyn kuntoilemaan myöhään sen vaikuttamatta uneen, silloin on vähän väkeä. Eilen olin isolla 24/7-salilla YKSIN joskus kympin maissa illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vain salille. Jokainen on joskus ollut ekaa kertaa kuntosalilla eikä siellä kukaan sulle naura tai katso päälle. Nämä jutut on vain tällaista läppää mitä ihmiset omassa mielessään pyörittää 😅 Itse olen laiha nörtti ja varmasti johonkin kategoriaan kuulun mutta 20v olen kuntosalilla käynyt säännöllisesti 👍
Mieluummin ei. Jatkan edelleen uintia syrjäisellä metsälammella, jonne samoilen metsiä pitkin. Nostelen kotioloissa tukkeja, sahaan niistä pöllejä jne. Soudan veneellä saareen ja takaisin yht n 5 km edestakas. Pyöräilen maastopyörällä pitkin metsäteitä ja polkuja.
Salille tai uimahalliin en mene.
PeppuPirkko, nainen joka tekee vain kyykkyä ja lantionnostoa eri variaatioilla. Salilla käy 3-4 kertaa viikossa ja pakaraa treenataan. Tulokset näkyy koska ylpeänä vaappuu ankanpylly pystyssä kireät trikoot jalassa.