Luetellaan eri kuntosalipersoonia!
Täällä mainittiin jo vanha, uhoava ukko, joka luulee omistavansa paikan.
Muita hahmoja?
Kommentit (128)
Tavalliselta näyttävä eläkeläisnainen, joka onkin yllättävän notkea.
Uusi tyyppi, joka tekee perässä samat liikkeet, mitä itse teet.
Matkii (joskus mietin, että teen jonkun aivan hölmön liikkeen, jotai 'ei oikeasti ole olemassa' ja katson, tekeekö vieläkin perässä).
Varsinkin illalla on miehiä jotka tuijottaa, varsinkin suihkussa ja saunassa. Eli homppeleita.
Olen itse mies ja tuo tuntuu tosi häiritsevältä. Käynkin nykyään päivällä tai aamulla salilla, niin saa olla rauhassa.
Voin hyvin samaistua siihen mitä naiset kokevat saleilla (naisille on varmaan vielä häiritsevämpää).
Uudenvuodenlupaukset. Ilmestyvät sankoin joukoin salille tammikuussa ja katoavat maaliskuuhun mennessä.
Kannattaisko ihan vaan keskittyä omaan suoritukseen, ja laittaa siihen kaikki paukut?
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin illalla on miehiä jotka tuijottaa, varsinkin suihkussa ja saunassa. Eli homppeleita.
Olen itse mies ja tuo tuntuu tosi häiritsevältä. Käynkin nykyään päivällä tai aamulla salilla, niin saa olla rauhassa.
Voin hyvin samaistua siihen mitä naiset kokevat saleilla (naisille on varmaan vielä häiritsevämpää).
Eivät välttämättä ole homppeleita. Voivat olla myös kateellisia siitä, että olet hyvännäkönen ja kunnossa (?). Olen nainen ja hyvännäköiset naiset kyllä kiinnittävät huomion, ei siksi, että olisin lesbo, vaan siksi, että haluaisin itse näyttää samalta (olen kyllä hyvässä kunnossa ja teen paljon töitä ulkonäköni eteen, mutta en voittanut geenilotossa, joten ruumiinrakenteeni on ns. Romuluinen/roteva. Leveät hartiat, ei vyötäröä ja lantio samaa leveyttä vyötärön kanssa).
Vierailija kirjoitti:
Pullea kovasti hikoileva täti isossa t-paidassa ja kaikki muodot paljastavissa trikoissa, trikoot jotta tuntuisi edes vähän sporttiselta. Tekee hampaat irvessä ja naama punaisena ja hyvin ahdistuneen näköisenä "ei tästä mitään tuu, olen ikuinen läski, kohta sorrun taas sipsiin ja limppariin". Liian kovat tavoitteet liian vähässä ajassa. Käy salilla pari kuukautta ja palaa seuraavana vuonna vähän pulleampana.
Itse olen tällainen ja tunnistan muut samanlaiset, heh 😅
Mä kans!
Uudet trikoot niin tuntuu sporttiselle, mutta koska läski, niin yläosa on iso ja löysä. Pari kuukautta aina jaksaa ja sitten seuraavana vuonna uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Uudenvuodenlupaukset. Ilmestyvät sankoin joukoin salille tammikuussa ja katoavat maaliskuuhun mennessä.
Minusta on näyttänyt että häviävät jo 1.2. mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolistelijat! Joka liikkeessä ryskätään ja painoja pudotellaan/heitetään. Mavesarjat tehdään mylvien ja lopuksi painot vain päästetään käsistä. Käsipainot aina vinossa tällaisen jäljiltä.
Tämä! Mistä tää tyyli on edes lähtöisin? Se HALLITTU painojen laskeminen on tärkeä osa puhdasta suoritusta ja staattista kehon hallintaa. Eihän kukaan jumankekka penkissään punnerra maksimia ärjyen ja pudota sitten painoa alas hallitsemattomasti. Miksi se menisi eri lailla jossain mavessa tai käsipainoilla tehtävässä punnerruksessa? 😮
Sama ylä- tai alataljassa tai leuanvedossa: se alas laskeminen on yhtä tärkeä, jopa tärkeämpi, osa liikkeen tehoa kuin se ylösvetokin.
Tämä! Lihaksen supistuminen ja pidentyminen ovat molemmat tärkeitä lihasvoiman kehittämisen kannalta. Sitä nämä painojen pudottelijat eivät ymmärrä. Usein tähän yhdistyy liian suuret painot ja vajaat liikeradat.
Neliö. Lyhyt mies, joka on yhtä pitkä ja leveä. Vetää penkkisarjaa 150 kilon painoilla ja kyykkää reilusti yli 200 kiloa. Naamasta usein nörtin näköinen silmälasimies. Keskittyy omaan tekemiseen ja vilkuilee säälien muiden tekemistä lasten painoilla.
Vierailija kirjoitti:
Omissa maailmoissaan eläjä. Nainen jolla korvanapit. Treenaa johdonmukaisesti ja ohjelman mukaan. Ei vilkaisekaan muita tai ole kiinnostunut heidän läsnäolostaan.
Mun salilla on muutama tällainen. Lisäkuvauksena se että ovat tolkuttoman kovassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Parsakaalitukkaiset, rimppakinttuiset teinipojat flanellihousuissa. Nostavat penkistä enemmän kuin laki sallii.
Eivät nosta kovin paljoa, mutta teknikkaan nähden liikaa, kun kilpailevat. Me tehtiin samaa: ykkösiä maksimipainoilla ilman esi- tai jälkilämmittelyä. Toisaalta nuori kroppa antaa anteeksi virheet ja oppii nopeasti oikeat liikkeet. Kuitenkin nuo salijonnet samoin kuin skeittarit on tervehenkismmästä päästä nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omissa maailmoissaan eläjä. Nainen jolla korvanapit. Treenaa johdonmukaisesti ja ohjelman mukaan. Ei vilkaisekaan muita tai ole kiinnostunut heidän läsnäolostaan.
Naisena ymmärrän näitä, vaikka en salilla käykään. Usein saa lukea juttuja näistä saliahdistelijoista, tuijottajista ja miesselittäjistä, jotka ovat etenkin alle viisikymppisten naisten kimpussa. Kuulokkeet päässä ja omissa maailmoissaan olemalla saa joko pidettyä tällaiset pällit loitolla, tai vähintään heitä ei huomaa ja pystyy tekemään treenin rauhassa. Toimin samoin, kun joudun kulkemaan julkisilla työmatkaa "huonon" alueen läpi.
Tunnistin itseni tuosta kommenttiasi edeltävästä kuvauksesta. Syy ei ole ahdistelijat ja tuijottelijat, vaan se että sali on minulle ainut paikka missä ei tarvitse olla sosiaalinen. Käyn salilla yksin,aina, ja keskityn omiin ajatuksiini ja omaan juttuuni.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kausitreenaaja. Tammikuussa ostetaan vuosikortti kuntosalille ehkä uudenvuodenlupauksen innoittamana. Tammikuusta maaliskuuhun kunnes motivaatio loppuu. Toukokuussa huomaa, että pitäis päästä rantakuntoon kun se kreikanmatka on jo varattu. Kuukauden rimpuilee salilla ja kesäkuussa lopettaa kun liian kuuma ja tulihan niitä tuloksiakin. Kesä grillataan ja nautitaan virvokkeita. Syyskuussa puntari lyö kovat lukemat tauluun ja taas verkkarit kinnaten kuntosalille. Joulukuussa hyvä lopettaa kun vuosi lähenee loppuaan ja aika ottaa rennosti 👍 Yrittämisen puutteesta ei kausiurheilijaa voi syyttää koska tällä samalla syklillä mennyt jo vuosia ja kuntosalilla tuttu naama.
Yläkroppa-Ykä. Yleensä teini-ikäinen nuori mies, joka treenaa pelkästään penkkiä ja ehkä vähän hauiksia. Liikkuu usein porukalla. Saliharjoitus ei aiheuta suurempaa hikoilua.
Ei tee mieli aloittaa salilla käymistä jos siellä näin ilkeästi kytätään ja arvostellaan muita kuntoilijoita. Juuri te olette se ongelma, minkä takia liian moni ei uskalla aloittaa liikuntaharrastusta. Luuletteko olevanne kovin täydellisiä itse?
15-v lantionostoja 1,5 tuntia tekeviä tyttöjä joilla TikTok koko ajan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Katoaa helmikuun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tällainen mutta mies. En mulkoile muita, teen aika tehokkaasti. Kännykkä josta muulloin olen aika riippuvainen, on jätettuy pukukaappipin. Teen vaan mun sarjat nopeasti ja keskittyen, parhaalla mahdollisella tekniikkalla. Sitten puis.
sillä erotuksella että ei ole kuulokkeita. Aikaisemmalla punttisalilla soi joku kummallinen radiokanava, outoa diskohumppaa....en kestänut kuunnnella niin toin puhelimen ja kuulokkeet salille. Nykyisellä salilla ei soiteta ainakaiaan kovaa, niin teen ihan keskiytyneesti ja ilman kuulokkeita.
Teinipojat/lapset, jotka pistävät aivan liikaa rautaa ja tekevät liikkeet väärin. Koska pitää kavereille näyttää ja muille. En kestä katsoa kun pelkään, että kohta polvi taittuu tai hampaat tulee suuhun, kun penkissä tanko putoaa naamalle.