Aamuposti: Tuusulalainen Araya Himanen tienaa nettona 3600 euroa kuussa poimimalla mustikoita. Aika hyvät rahat!
Hän haluaa tienata rahaa.
https://www.aamuposti.fi/incoming/7292049
Vastaa n. 5500 euron bruttotuloa. Ei paha.
Missäs työttömät luuraavat, kun rahaa olisi jaossa tonnikaupalla?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimomatskua. Tuollainen nainen olisikin kiva, voisin tehdä ruoan valmiiksi kun tulee töistä kotiin ja antaa sitten seksiä.
T: työtön M45
Mistä työstä se työtön M45 tulee kotiin?
Kun se nainen tulee kotiin. Minähän olen työttömänä kotona ja teen ruoan töistä kotiin tulevalle vaimolle sitten. Lisäksi annan sille seksiä.
M45
Vähän kyllä epäilen noita summia. Ite oon saanu vasta 5 sankoa myytyä. Mustikkaa on kyllä metsät täynnä ja kerätä vois vaikka kuinka mutta kun ei ole ostajia.
Vierailija kirjoitti:
Käykö tämä(kin) keräämässä marjat muiden metsistä?
Miksi ei kävisi niin kuin Suomessa muutkin? Täällä ei ole marjastusta rajoitettu maanomistuksen perusteella.
Nyt täytyy ihmetellä, mistä hän koko kuukaudeksi löytää niin paljon poimittavaa. Totta kyllä, että mustikka-aika on pitkä, kun aloittaa eteläisimmästä Suomesta ja jatkaa Lapissa niin pitkään, kuin tunturista löytyy terveitä mustikoita.
Juttua lukematta veikkaan, että asiaa älyämätön toimittaja kertoi päiväsaaliin 31:lla. Ei ollenkaan tullut ajatelleeksi, että menee aikaa myös puhdistamisessa, eikä ihan koko kuukautta jaksa kerätä marjoja ympäri vuorokauden.
Joo. Hyvät rahat joo. 1-2kk vuodessa. Älkää ny viittikö.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa poimia jotain mustikoita? Jonkun sangon täyttyminen vie tuskastuttavan kauan, tunteja...
Ei tosiaan vie, jos niitä poimii työkseen. Hyvä paikka, hyvä poimuri ja ripeä poimija, niin tunnissa täyttyy 10 litran ämpäri. Mutta onhan meitä puolikuntoisia ja muuten hitaita, joilla menee koko päivä ämpärilliseen, kun ne nimenomaan POIMII valikoiden eikä vain kerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3500€ merkitsee vähintään 70 sangollista, jos puhdistetusta saa joltakin 50€. Poimintaa voi harjoittaa max kolme viikkoa, joista sadepäiviä nytkin ollut yksi viikko eli joka päivä pitää kantaa metsästä noin 5 sangollista, joiden puhdistamiseen menee jo vähintään 5-6 tuntia päivä. Mahdollista mutta toden näköisesti utopiaa.
Hiustenkuivaajalla puhdistaa sangollisen 10 minuutissa.
Kylläpä olikin innovatiivinen idea! Tarvitset kuitenkin hiustenkuivaajan lisäksi rännin, jota pitkin avustaja laittaa mustikat pyörimään. Joo, olen kokeillut, mutta se apuväline ei ollut hiustenkuivaaja, jolla puhdistettiin saavillinen marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3500€ merkitsee vähintään 70 sangollista, jos puhdistetusta saa joltakin 50€. Poimintaa voi harjoittaa max kolme viikkoa, joista sadepäiviä nytkin ollut yksi viikko eli joka päivä pitää kantaa metsästä noin 5 sangollista, joiden puhdistamiseen menee jo vähintään 5-6 tuntia päivä. Mahdollista mutta toden näköisesti utopiaa.
Minä olen poiminut sateellakin. Vähän hankalampaa mutta onnistuu.
Marjastusaika muuten alkaa mansikkapelloilta juhannuksen aikoihin ja loppuu joskus lokakuussa puolukanpoimintaan.
Kyllähän niitä sateessa poimii, mutta märkien marjojen puhdistaminen on vaikeampaa kuin kuivien.
Unohdit karpalot, joita voi poimia vaikka kevääseen saakka, jos ei tule lunta.
Kantasuomalaiset löytävät paljon enemmän syitä kuin mustikoita. :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon silti joudu ilmoittamaan verottajalle ja menee verot tulosta?
Ei joudu, koska käsittelemättömien luonnonmarjojen myynti on verotonta. Puhdistamista ja pakastamista tai muuta tavanomaista säilytystä ei katsota sellaiseksi käsittelyksi, joka tekisi myynnistä verollista.
Eräät arvonlisäverollisina, koska silloin voivat myös vähentää kaikki kulut, joita verottomasta myynnistä ei voi. Me tosin myimme vain kävyt verollisina.
Vierailija kirjoitti:
Suomee saatava aasialaisia m***muuttajia. Vain sillä tämä kansa pelastuu. Olemme laiskoja ja saamattomia.
Ensimmäisiä tulijoita olivat vietnamilaiset venepakolaiset. Täällä oli perhe, joka hankki tuloja poimimalla marjoja ja koulutti lapsensa lääkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkin esitetty ja varmaankin tulossa laki, että työttömyyskorvaukset keskeytetään marjastusajaksi.
Jokainen voi sitten kokeilla työelämää. Kansatalous ja -terveys nousee kohisten.
Suomiläski ei punkan pohjalta nouse. Pitää olla vuorineuvoksen palkka ja työ kevyttä kuin höyhenen puhaltelu.
Siis sellaisiako kaikki töissä käyvät on?
Mä ainakin olen lähtenyt säiden ja kulku mahdollisuuksien mukaan aamuisin lenkin jälkeen metsään marjastamaan. 50e on 50e vaikka menisikin puoli päivää sen tienaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimomatskua. Tuollainen nainen olisikin kiva, voisin tehdä ruoan valmiiksi kun tulee töistä kotiin ja antaa sitten seksiä.
T: työtön M45
Mistä työstä se työtön M45 tulee kotiin?
Kun se nainen tulee kotiin. Minähän olen työttömänä kotona ja teen ruoan töistä kotiin tulevalle vaimolle sitten. Lisäksi annan sille seksiä.
M45
Saako tyydytyksen vai tulet itse vain?
Vierailija kirjoitti:
Nämä aasialaiset ovat myös sängyssä sexivau naisia suosittelen suomalaisille miehille
No mutta. Hehän on kaikki lyhyitä persjalkaisia. Mihin ne kaikki pitkäjalkaisia ihannoinneet on hävinneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole selkävikaisen hommaa tuollainen rektaali pystyssä kyykkiminen aamusta iltaan.
Varrellinen poimuri.
Muita tekosyitä?
Juuri näin. Aina löytyy syitä vältellä työtä.
Noilla repii varvut juurineen.
Itse olen siitä onnekas, että fysiikka kestää poiminnan, sorminäppäryys puhdistamisen ja omaan tiedon paikoista ja kyydin niihin (vähintään 15km).
Kaikki ei ole terveitä tai muutenkaan kykeneviä tuohon hommaan, turha sitä on muille marmattaa. Mulla on hyvä kunto, mutta ottaa tuo silti selän, reisien ja polvien päälle vaikka kuinka muistaa ergonomian.
Paljonko muuten olet itse metsissä ollut?
Mene hemmetti itse sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen poiminut sateellakin. Vähän hankalampaa mutta onnistuu.
Marjastusaika muuten alkaa mansikkapelloilta juhannuksen aikoihin ja loppuu joskus lokakuussa puolukanpoimintaan.
Karpalot kerätään puolukoiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa poimia jotain mustikoita? Jonkun sangon täyttyminen vie tuskastuttavan kauan, tunteja...
Ei tosiaan vie, jos niitä poimii työkseen. Hyvä paikka, hyvä poimuri ja ripeä poimija, niin tunnissa täyttyy 10 litran ämpäri. Mutta onhan meitä puolikuntoisia ja muuten hitaita, joilla menee koko päivä ämpärilliseen, kun ne nimenomaan POIMII valikoiden eikä vain kerää.
Oikeasti hyvällä paikalla, hyvällä poimurilla ja ripeällä poimijalla tulee 10l ämpäri täyteen reilusti alle puolessa tunnissa. Ja jos oikein repimään lähtee, niin vartissa. Toki näitä hyviä paikkoja ei ole koko päiväksi, eikä sitä vartin tahtia jaksa ylläpitää kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
"Hiustenkuivaajalla puhdistaa sangollisen 10 minuutissa."
Hassu olet. Näitkö miten kuvan henkilö puhdisti? Marjasiivilällä, jolla se työ on aika hidasta. Pölynimurilla voit puhdistaa noin puolessa tunnissa puolukoita, mutta kosteahkot mustikat aivan eri juttu.
Puolukat ovat erittäin helppoja ja nopeita puhdistaa käsin, siinä mitään imureita tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Kantasuomalaiset löytävät paljon enemmän syitä kuin mustikoita. :D
Me keräämme lapsuudesta lähtien luontoa säästäen ja opimme keräämään käsin niin ei tarvitse puhdistaa. Siksi niitä hyviä paikkoja löytyy tutusta metsästä vuodesta toiseen, mutta emme leuhki meille normaalilla asialla jokapuolelle. Yleensä kerätään omiin ja ikääntyneiden vanhempien tarpeisiin. Säästöä sekin, kun ei osteta kenen tahansa keräämiä marjoja moottoritien varrelta.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät etteivät työttömät tee samaa siellä missä se on mahdollista?? 72 ämpärillistä a'50€ ja se on siinä. Verotonta tuloa.
Kyllä työssäkäyvätkin tähän pystyy. Loma marja-aikaan ja 4 viikkoa poimintaa!!
Auto on välttämätön. Tuusulassa ei pitkään sellaisia korpimaita löydy, joissa yksin saa kerätä. Tuohon tiliin tarvitaan yli 500 ämpärillistä eli pitää poimia vähintään kaksi ämpärillistä päivässä, joka ikinen päivä. Siihen päälle marjojen markkinointi. Kyllä käy työstä.