Aamuposti: Tuusulalainen Araya Himanen tienaa nettona 3600 euroa kuussa poimimalla mustikoita. Aika hyvät rahat!
Hän haluaa tienata rahaa.
https://www.aamuposti.fi/incoming/7292049
Vastaa n. 5500 euron bruttotuloa. Ei paha.
Missäs työttömät luuraavat, kun rahaa olisi jaossa tonnikaupalla?
Kommentit (131)
kovaa hommmaa. itse keräsin yhden ämpärin ja putsasin. huh.
Nämä aasialaiset ovat myös sängyssä sexivau naisia suosittelen suomalaisille miehille
Vierailija kirjoitti:
3500€ merkitsee vähintään 70 sangollista, jos puhdistetusta saa joltakin 50€. Poimintaa voi harjoittaa max kolme viikkoa, joista sadepäiviä nytkin ollut yksi viikko eli joka päivä pitää kantaa metsästä noin 5 sangollista, joiden puhdistamiseen menee jo vähintään 5-6 tuntia päivä. Mahdollista mutta toden näköisesti utopiaa.
Minä olen poiminut sateellakin. Vähän hankalampaa mutta onnistuu.
Marjastusaika muuten alkaa mansikkapelloilta juhannuksen aikoihin ja loppuu joskus lokakuussa puolukanpoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
kovaa hommmaa. itse keräsin yhden ämpärin ja putsasin. huh.
Seuraava on jo helpompi. Ja kun säännöllisesti poimii marjoja elo-lokakuu, niin sitä kehittyy valtavasti vuosien aikana.
Itse tosin en paljon käytä teknisiä välineitä. Monesti käsipoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vain pieni murto-osa marjoista poimitaan. Se on suuri kansataloudellinen tappio. Suomen metsät ovat ainutlaatuiset rikkauden lähde.
Huomaa kuka on myös käynyt koulua 80 luvulla kun tuo tieto kerrottiin.
Kyllä nykyään thaikkupoimijat koluavat joka ikisen metsän ja jättävät järjettömän tuhon mustikanvarpuihin poimureilla. Ne kun eivät kasvata sen jälkeen lehtiä varpuihin.
Muistanet tämänkin tiedon?
Vierailija kirjoitti:
Nämä aasialaiset ovat myös sängyssä sexivau naisia suosittelen suomalaisille miehille
Eikä päätä särje kokoajan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkin esitetty ja varmaankin tulossa laki, että työttömyyskorvaukset keskeytetään marjastusajaksi.
Jokainen voi sitten kokeilla työelämää. Kansatalous ja -terveys nousee kohisten.
Jostain luin, että miljardin tulosvaikutus. Jokainen voi myydä marjansa itse tai olla marjayrittäjän palveluksessa. 1-2 kuukautta aluksi. TT-korvaukset katkolle.
Marjanpoiminta on työ siinä missä muutkin. Miksi maata sohvalla työttömänä se aika?
TE-toimisto voisi vaatia siihen työhön . Työ, joka sopii kaikille ja voi tehdä vapaasti itse myyden marjansa tai olla jossain firmassa.
Jos ei löydä yhtään marjaa?
Sitten on ilman rahaa.
Ei niitä mustikoita ole poimittavaksi kuin pari kuukautta vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Käykö tämä(kin) keräämässä marjat muiden metsistä?
Ja riipii varvut juurineen niin ettei paikalla kasva vähään aikaan uutta.
Vierailija kirjoitti:
Koska mustikkaa voi poimia noin kaksi viikkoa vuodessa, tuo 3600€ on myös hånen vuositulonsa mustikanpoiminnasta. Ei sillä vielä kannata päivätyöstä luopua.
Kuukauden voi poimia . Suomessa
Hieno saavutus Arayalta!
Itse löysin bussimatkan päästä niin vähän mustikoita, että menetin vain rahojani. Ehkä ensi vuonna on onnea, jos vaikka tuttavan mukana pääsee oikeaan mustikkametsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimomatskua. Tuollainen nainen olisikin kiva, voisin tehdä ruoan valmiiksi kun tulee töistä kotiin ja antaa sitten seksiä.
T: työtön M45
Mistä työstä se työtön M45 tulee kotiin?
Tätäkään ei tarvitse ihmetellä, mikäli opettelee lukemaan
Vierailija kirjoitti:
Suomen työttömät haluavat pitää kiinni heille sopivasta balanssista työn ja vapaa-ajan välillä.
Eli 100% vapaa-aikaa, kela hoitaa finanssipuolen?
Vierailija kirjoitti:
Voi w..... joo, ei voi poimia kun on aikaa vain 2 kuukautta.
Onhan se pakko olla punakan ja pönäkän peran mieliksi, kun on toisen armoilla:DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen työttömät haluavat pitää kiinni heille sopivasta balanssista työn ja vapaa-ajan välillä.
Eli 100% vapaa-aikaa, kela hoitaa finanssipuolen?
Käytännössä se veroja maksava työssäkäyvä naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi w..... joo, ei voi poimia kun on aikaa vain 2 kuukautta.
Jep, mitäpä sitä turhaan tienata ylimääräisiä rahoja jos sen muutaman tonnin pystyy ansaitsemaan vain parina kuukautena vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkin esitetty ja varmaankin tulossa laki, että työttömyyskorvaukset keskeytetään marjastusajaksi.
Jokainen voi sitten kokeilla työelämää. Kansatalous ja -terveys nousee kohisten.
Jostain luin, että miljardin tulosvaikutus. Jokainen voi myydä marjansa itse tai olla marjayrittäjän palveluksessa. 1-2 kuukautta aluksi. TT-korvaukset katkolle.
Marjanpoiminta on työ siinä missä muutkin. Miksi maata sohvalla työttömänä se aika?
TE-toimisto voisi vaatia siihen työhön . Työ, joka sopii kaikille ja voi tehdä vapaasti itse myyden marjansa tai olla jossain firmassa.
Tähän takuuvarmasti mennään. Suomi ei kestä enää, velalla ei voi elää loputtomiin. Viimekerralla oli tipalla, että Suomi olisi tipahtanut EU:n tarkkailuluokalle ja velanotto mm. työttömyyskorvauksiin olisi vaikeutunut merkittävästi.
Kannatan hallitusta joka tulee esittämään kansallisen marjastusohjelman, jossa mm. työttömyyskorvaukset laitetaan katkolle. Esim 1kk aluksi.
Metsissä on rikkaus ja sitä ei nyt kyetä käyttämään kuin pienen osan!
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika! Voi talvellakin kerätä. Nimittäin pakastemustikoita
Menepä siitä nyt poimimaan mustikoita, ap. Saat vähän taksurahaa.