Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkä parisuhde päättyi viestillä yksipuolisesti eikä kumppani anna hakea tavaroita pois luotaan.

Vierailija
04.08.2024 |

Ovea ei avaa eikä vastaa yhteydenottopyyntöihin.

Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin olla. En haluaisi olla tuollaisen kanssa missään tekemisissä, jatkaisin elämääni. 

Vierailija
22/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut niin kauhea että exä ei kestä sinua enää sekuntiakaan ja haluaa kohta lähestymiskiellon niin jätä ne tavarat sille ja osta uudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai teistä jotkut tajuaa et ihmiset voi muuttua ihan naps käytökseltään? Sama ihminen aina ollut, mutta piilottanut aidon itsensä toiselta.

Yleensä se toinen ihminen on vaan niin tyhmä, että ei huomaa sitä negatiivista puolta kumppanista, kun on niin rakastunut. Näin kävi ystävälleni, vaikka minä kuinka varoitin häntä, niin ystäväni mielestä olin mustasukkainen hänen miehelleen... No, ystäväni oppi sitten kantapään kautta. Miehen todellisen luonteen, vaikka minä näin sen jo melkein heti.

Itsellä on mies muuttanut käytöstä melkeimpä kuin sormia napsauttamalla. Tottakai jätin miehen saman tien, mutta itsellä ei koskaan ole vaaleanpunaiset lasit päässä.

Vierailija
24/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vihje: korkkaa samppanjapullo ja anna tavarat lahjana eksälle. Siinä se. 

Vierailija
25/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse antaisin olla. En haluaisi olla tuollaisen kanssa missään tekemisissä, jatkaisin elämääni.

No voihan siellä olla esim. korujakin tms. mistä ei itsellä ole kuitteja, jos on lahjaksi saatu jne. Muistoesineitä ei myöskään korvaa mikään. Kalliin merkkivaatteen menetyskin varmasti ottaa päähän.

Kyllä omaisuutensa pitää pois saada, tuo on ihan selvä varkaus. Jos vaan antaa olla, niin seuraava uhri kärsii entistä ikävimmistä teoista. 

Vierailija
26/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus aikanaan. Pari kuukautta väänsin saisiko tavaransa ja tein poliisille ilmoituksen, niin ne tavarat sitten tuli oikein kotiin asti vauhdilla. Riitti vaan tieto siitä, että on ilmoitettu poliisille. Sama kusipää oli kyllä kusipää sitten vuosikaudet ja vielä kusipäisempi, että tuo tavaroiden jemmaaminen oli pienin paha kaikesta. Ei jäänyt siihen, vaan ihminen keksi vielä ilkeämpiä paskatemppuja. 

Vierailija
27/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus aikanaan. Pari kuukautta väänsin saisiko tavaransa ja tein poliisille ilmoituksen, niin ne tavarat sitten tuli oikein kotiin asti vauhdilla. Riitti vaan tieto siitä, että on ilmoitettu poliisille. Sama kusipää oli kyllä kusipää sitten vuosikaudet ja vielä kusipäisempi, että tuo tavaroiden jemmaaminen oli pienin paha kaikesta. Ei jäänyt siihen, vaan ihminen keksi vielä ilkeämpiä paskatemppuja.

Hyvä sinä!! Kusipäille opetus! Naisia kohdellaan kuin roskaa, jos näille antaa periksi. 

Vierailija
28/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään kuitteja tarvita, kenellä niitä joka tavarasta muutenkaan olisi säilytettynä. Tee lista tavaroistasi, lähetä se viestillä exälle, ja sano, että jos ei suosiolla niitä anna, niin olet sitten yhteydessä poliisiin.

Poliisi ei anna apua siihen, että mennään varkaisiin. Omistusoikeus tulee todistaa etenkin tilanteissa, joissa ei ole ko. asunnossa viralllisesti asunut. Oletusarvoisesti tavarat ovat asunnonhaltijan eikä muiden.

Vierailija
29/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap pahoinpidellyt eksäsi tai käyttäytynyt muuten uhkaavasti?

Vierailija
30/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko erosta on aikaa? 

Vierailija
31/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sä exälle saat txt-viestin lähetettyä jonkun toisen puhelimesta tai vaikka pre paid-liittymästä. Se, että se on estänyt sun numerosi ei ole mikään este viestin lähettämiselle toisesta numerosta.

Vierailija
32/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen vihje: korkkaa samppanjapullo ja anna tavarat lahjana eksälle. Siinä se. 

Mulla oli kaikki ruotsin kurssin tehdyt etäsuoritukset exällä ja ehkä sen takia exä ei antanut mun tavaroita takaisin. En päässyt sitä Ruotsin kurssin toista osuutta läpi, kun kaikki mun palautettavat tehtävät ja myös kurssiaineistot oli ex:n lukkojen takana. Sen takia jaksoin yrittää saada tavarat takaisin, mutta ne tuli myöhässä. Jouduin sinne ruotsin kurssille myöhemmin uudestaan. 

Vierailija
33/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai teistä jotkut tajuaa et ihmiset voi muuttua ihan naps käytökseltään? Sama ihminen aina ollut, mutta piilottanut aidon itsensä toiselta.

Yleensä se toinen ihminen on vaan niin tyhmä, että ei huomaa sitä negatiivista puolta kumppanista, kun on niin rakastunut. Näin kävi ystävälleni, vaikka minä kuinka varoitin häntä, niin ystäväni mielestä olin mustasukkainen hänen miehelleen... No, ystäväni oppi sitten kantapään kautta. Miehen todellisen luonteen, vaikka minä näin sen jo melkein heti.

Itsellä on mies muuttanut käytöstä melkeimpä kuin sormia napsauttamalla. Tottakai jätin miehen saman tien, mutta itsellä ei koskaan ole vaaleanpunaiset lasit päässä.

Mutta ystäväni sai 3 lasta tämän miehen kanssa, ennen kuin älysi millainen mies hänellä on. Ja vasta silloin, kun mies käytti fyysistä väkivaltaa lapsia kohtaan. Henkistä väkivaltaa, ystäväni ei mukamassa edes huomannut. Siihen tarvittiin 15v, että ystävälleni silmät avautuisivat.

Vierailija
34/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa jokin aika sitten. Pitkään jatkuneen vääntämisen (joka exän taholta oli minusta ihan vain kiusantekoa) jälkeen ilmoitin, että teen asiasta ilmoituksen poliisille ja tulen hakemaan tavarani pois poliisin kanssa. Se tehosi ja sain hakea tavarani, ei tarvittu poliisia.  

Vierailija
35/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään kuitteja tarvita, kenellä niitä joka tavarasta muutenkaan olisi säilytettynä. Tee lista tavaroistasi, lähetä se viestillä exälle, ja sano, että jos ei suosiolla niitä anna, niin olet sitten yhteydessä poliisiin.

Vähän heikko tilanne kun hän on laittanut estot ja määrännyt yhden ainoan tavan jolla "saan" yhteyttä ottaa ja siihenkin on tarkka sanamuoto jota saan käyttää.

Eli käytännössä hän ei aio antaa mun tavaroita takaisin.

-ap

No mikä se tapa on?

"Saan" käyttää tiettyä sähköpostia ja yhtä hänen määrittelemää lausetta.

Kun olen niin tehnyt, hän ei vastaa.

-ap

Vierailija
36/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan. Ihan muuten vaan ei päästä sinua hakemaan tavaroitaan ja jättää niin että olet mahdollisimman kaukana. Viaton pulmunen siellä visertelee

Vierailija
37/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän heikko tilanne kun hän on laittanut estot ja määrännyt yhden ainoan tavan jolla "saan" yhteyttä ottaa ja siihenkin on tarkka sanamuoto jota saan käyttää.

Eli käytännössä hän ei aio antaa mun tavaroita takaisin.

-ap

No mikä se tapa on?

"Saan" käyttää tiettyä sähköpostia ja yhtä hänen määrittelemää lausetta.

Kun olen niin tehnyt, hän ei vastaa.

-ap

Yleensä tällaisia ehdottomia rajoja asetetaan sellaisille henkilöille, jotka arkipäiväisesti rikkovat toisen rajoja. Onko r aiskiksia ja pettämisiä taustalla paljon? Henkistä väkivaltaa?

Vierailija
38/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vuoden suhde, eikä sinulla ole avaimia kämpille??

No ei siinä varmaan muu auta, kuin ottaa poliisiin yhteyttä.

Vierailija
39/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin samassa tilanteessa jokin aika sitten. Pitkään jatkuneen vääntämisen (joka exän taholta oli minusta ihan vain kiusantekoa) jälkeen ilmoitin, että teen asiasta ilmoituksen poliisille ja tulen hakemaan tavarani pois poliisin kanssa. Se tehosi ja sain hakea tavarani, ei tarvittu poliisia.  

Tämähän toimii vain lainkuuliaisille kansalaisille. Siihen lienee syynsä ettei ap voi tukeutua poliisiin

Vierailija
40/134 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Käytännössä tässä on ollut pitkään jatkunutta, alussa toki hienovaraista henkistä väkivaltaa, mm. sen määräämistä miten voidaan pitää yhteyttä ja kauanko puhelimessa voidaan puhua.

Pikkuhiljaa sai manipuloitua siihen, että mun täytyy olla kiltti jotta voidaan nähdä. Koitin kysyä miten sitten olen ollut tuhma, mutta koskaan en vastausta saanut.

Viimeksi halusi tavata tietystä syystä, näimme useamman päivän ajan muutama kk sitten. Kumppani ei sanallakaan puhunut erosta. Muutama päivä myöhemmin oli estot enkä saa hakea tavaroita pois.

-ap