Pitkä parisuhde päättyi viestillä yksipuolisesti eikä kumppani anna hakea tavaroita pois luotaan.
Ovea ei avaa eikä vastaa yhteydenottopyyntöihin.
Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tavaraa? Tyyliin hammasharja vai huonekalut? Ette siis asuneet yhdessä?
Ilmoita, että teet varkaudesta rikosilmoituksen jos ei hoida kamojasi sulle määräaikaan mennessä.
Ei asuttu yhdessä. Mutta koska suhde kesti monta vuotta, aika paljon irtainta tavaraa vein hänen luokse. Oltiin suurin osa tapaamisista hänen luona.
Pitäs löytyä todistetta että tavarat on sun. Ostokuitti jos on jotain kalliimpaakin. Sitten se varkausilmoitus. Tai jos pääset isännöitsijän kanssa hakemaan, mutta silloinkin pitää olla jotain todistetta, esim. että olet ollut osoitteessa kirjoilla.
Voit olla poliisiin yhteydessä ja kertoa tilanteen. Tarvittaessa lähtevät sun mukaan hakemaan sun omaisuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäs löytyä todistetta että tavarat on sun. Ostokuitti jos on jotain kalliimpaakin. Sitten se varkausilmoitus. Tai jos pääset isännöitsijän kanssa hakemaan, mutta silloinkin pitää olla jotain todistetta, esim. että olet ollut osoitteessa kirjoilla.
No osasta halvempiakin tavaroita löytyy varmaan kuitti.
Lisäksi on viestejä, joissa kumppani on maininnut tavaroiden hakemisen, mutta ei suostu kertomaan milloin saan tulla tai milloin avaa oven. Kai sekin jotain todistaa, että hän on itse maininnut viestissä tavaroiden hakemisen.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla poliisiin yhteydessä ja kertoa tilanteen. Tarvittaessa lähtevät sun mukaan hakemaan sun omaisuutesi.
Samaa mieltä. Eli poliisin kautta tuollaista asiaa pitää lähteä hoitamaan. Taloyhtiön ja isännöitsijän kannalta katsottuna et asunut asunnossa kun et ollut tehnyt muuttoilmoitusta.
Nyt jos sattuu sinulla olemaan mahdollisuus tehdä luetteloa puuttuvasta tavarasta ja vielä parempi jos sattuisi olemaan kuvia joissa sitä näkyisi.
Ei siinä mitään kuitteja tarvita, kenellä niitä joka tavarasta muutenkaan olisi säilytettynä. Tee lista tavaroistasi, lähetä se viestillä exälle, ja sano, että jos ei suosiolla niitä anna, niin olet sitten yhteydessä poliisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Eli poliisin kautta tuollaista asiaa pitää lähteä hoitamaan. Taloyhtiön ja isännöitsijän kannalta katsottuna et asunut asunnossa kun et ollut tehnyt muuttoilmoitusta.
Nyt jos sattuu sinulla olemaan mahdollisuus tehdä luetteloa puuttuvasta tavarasta ja vielä parempi jos sattuisi olemaan kuvia joissa sitä näkyisi.
Jotain kuitteja kyllä varmasti löydän. Listaa olen jo alustavasti tehnytkin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään kuitteja tarvita, kenellä niitä joka tavarasta muutenkaan olisi säilytettynä. Tee lista tavaroistasi, lähetä se viestillä exälle, ja sano, että jos ei suosiolla niitä anna, niin olet sitten yhteydessä poliisiin.
Vähän heikko tilanne kun hän on laittanut estot ja määrännyt yhden ainoan tavan jolla "saan" yhteyttä ottaa ja siihenkin on tarkka sanamuoto jota saan käyttää.
Eli käytännössä hän ei aio antaa mun tavaroita takaisin.
-ap
Voisiko joku toinen hakea ne puolestasi? Joku sovittelija?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku toinen hakea ne puolestasi? Joku sovittelija?
En usko. Hän on sellainen ihminen, ettei vastaa tuntemattomiin numeroihin eikä avaa ovea juuri kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän heikko tilanne kun hän on laittanut estot ja määrännyt yhden ainoan tavan jolla "saan" yhteyttä ottaa ja siihenkin on tarkka sanamuoto jota saan käyttää.
Eli käytännössä hän ei aio antaa mun tavaroita takaisin.
-ap
No mikä se tapa on?
Olet löytänyt itsesi kaltaisen ihmetyypin,nauti siitä
Miten ihmeessä olet ollut tuollaisen tyyppiin edes rakastunut? Mikä hänessä niin viehätti? Ap oletko autisti kenties?
Provo tämä selvästi on!
Älkää uskoko tätä satua!
Poistoon vaan samantien!
Kai teistä jotkut tajuaa et ihmiset voi muuttua ihan naps käytökseltään? Sama ihminen aina ollut, mutta piilottanut aidon itsensä toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Provo tämä selvästi on!
Älkää uskoko tätä satua!
Poistoon vaan samantien!
Anna ne kamat vaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kai teistä jotkut tajuaa et ihmiset voi muuttua ihan naps käytökseltään? Sama ihminen aina ollut, mutta piilottanut aidon itsensä toiselta.
Yleensä se toinen ihminen on vaan niin tyhmä, että ei huomaa sitä negatiivista puolta kumppanista, kun on niin rakastunut. Näin kävi ystävälleni, vaikka minä kuinka varoitin häntä, niin ystäväni mielestä olin mustasukkainen hänen miehelleen... No, ystäväni oppi sitten kantapään kautta. Miehen todellisen luonteen, vaikka minä näin sen jo melkein heti.
Kuinka arvokkaasta tavarasta on kyse? Pikkusummista ei kannata alkaa riitelemään, mutta jos siellä on jotain oikeasti arvokasta, niin siten tietysti poliisiin yhteyttä. Kunhan pystyt näyttämään, että se tavara on ostamaasi.
Älä enää mieti. Tee lista tavaroistasi ja mene tekemään ilmoitus poliisille. Sieltä saat sitten oikeaa tietoa ja apua. Tee se nyt. Joa on hävittänyt tavaroitasi se on rikos.
Paljonko tavaraa? Tyyliin hammasharja vai huonekalut? Ette siis asuneet yhdessä?
Ilmoita, että teet varkaudesta rikosilmoituksen jos ei hoida kamojasi sulle määräaikaan mennessä.