Kuinka paljon vietät yhteistä kesälomaa puolisosi kanssa?
Jos sinulla on kesäloma samaan tai ainakin osittain samaan aikaan puolisosi kanssa, niin kuinka paljon matkustelette tai vietätte aikaa yhdessä loman aikana? Onko kummallakin omat menonsa/reissunsa vai suunnitteletteko aktiviteetit yhdessä`?
Mun mutsi ihmetteli, kun hänen veljenpoika, joka on yli 10 vuotta ollut yhdessä puolisonsa kanssa ja heillä on alakouluikäinen lapsi, niin he silti touhuilevat omiaan. Toisella on omat reissunsa ja toisella omansa. Kun mutsini mielestä avioliitossa ollessa kun on yhteisiä nuoria lapsia, niin yleensä sitä yhdessä vietetään loma koko perheenä...
Kommentit (11)
Jokainen pariskunta tavallaan. Minulla on tuttuja, jotka viettävät lähes kaiken vapaa-aikansa, myös lomansa, yhdessä. Sitten on niitä, joilla on omia ystäviä, harrastuksia ja mieltymyksiä loman vietosta.
Minulla on ulkomaalainen puoliso, joka viettää puolet lomasta kotimaassaan ja toisen puoliskon vietämme yhdessä kotona, mökkeillen ja matkustellen.
Minulla on opettajan pitkä kesäloma, miehellä 2 viikkoa. Keksin suurimman osan kesästä lapsille tekemistä. Mies saa sitten oman kesälomansa touhuta harrastuksissaan.
Ei yhtää, ku mä olin enimmäkseen töis, ja toinen nii kiireinen reissuineen ja tapahtumineen 😅
Koko loman nykyään, mies jo eläkkeellä.
Aiemmin vähän vaihteli. Toisinaan mies halusi olla viikon tai pari mökillä yksin ja pidettiin lomat vähän limittäin. Viimeisinä työvuosinaan oli yhtä aikaa lomat
2-3 viikkoa laitetaan lomaa yhtäaikaa ja vietetään se suunnilleen yhdessä kotona tai mökillä tai muualla.
Molemmilla on myös 1-2 vko omaa lomaa ja vuoden mittaan pitkiä vkl kun menee mökille yksinään.
Alakouluikäisen kanssa piti limittää ja suunnitella tarkemmin.
Vaihdellut elämäntilanteen mukaan.
Lasten (7-10v) ollessa pieniä pidimme kesälomat aina peräkkäin. Näin aikuinen oli kotona lähes koko kouluajan loman.
Tuon jälkeen osittain samaan aikaan, max 2vko.
Lasten nyt ollessa aikuisia pidämme vaihdellen 1-4vko yhtä aikaa. Miten töistä sattuu loman saamaan sovittua.
Parisuhteemme perustuu enemmän muille asioille, kuin yhteiselle kesälomalle.
Kaikki tuntemani alakoululaisten vanhemmat limittävät lomansa lasten takia. Niin mekin teimme.
On hyvä lomailla myös yksin niin jää aikaa tavata salarakasta kaikessa rauhassa kun oma mies töissä. N40
Koko miehen loma vietetään yhdessä. Minun lomani jatkuu pidempään.
Sinun ja sun mutsis olisi hyvä ymmärtää että kaikki me ollaan erilaisia ja jokaisella on vapaus elää omalla tyylillään. Itse lomailen sekä puolison ja lasten kanssa että myös yksin. Jokaiselle tekee hyvää ottaa välillä omaa aikaa.