Miksi ihmiset hankkivat lapsia?
En ole koskaan ymmärtänyt tarvetta hankkia lapsia; kiinnostaa aina kuulla, miksi ihmiset sitä tarvetta kokevat. Tuntuisi itselle omituiselta ajatukselta pakottaa joku tähän maailmaan vain omaksi ilokseni. (En silti väitä että lasten haluaminen olisi mitenkään väärin :D) Tuntuu myös, että vanhemmat usein puheissaan korostavat sitä, miten vaikeaa, väsyttävää ja kiireistä arki lapsen kanssa on. Harvemmin kuulee mitään positiivista, vaan tuntuu olevan normi että lapsista lähinnä valitetaan, eikä puhuta niistä hyvistä puolista. Lapset ovat lähtökohtaisesti söpöjä, mutta silti todella vaikea ymmärtää! Valaiskaa minua! :)
Kommentit (266)
Vaikeata tuntuu olevan lapsettomien elämä
Evoluutio on syy, joillekin uskonto kehoittaa lisääntymään ja täyttämään maan. Itselläni ei ole lapsia. Elämä meni näin sen kummemmin lapsikuumetta kokematta. En myöskään ole itsekäs ja hanki ylikansoitetuun maailmaan lapsia. Muiden lapsille olen voinut olla humaani turvallinen lämmin ihminen. Tulevaisuus telluksella ei hyvää lupaa tuleville sukupolville. Olen tyytyväinen lapsettomuuteeni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Kun saa nukkua öisin ja ehtii ottaa aikaa parisuhteelle, treffi-illoille, ystäville ja omille harrastuksille? Kun ei tarvitse maksaa isosta asunnosta jossain lähiössä koska täytyy olla joka muksulle oma huone?
Kukaan fiksu ei tee lapsia. T: Iskä
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin lapsellisten 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku vanhempi rehellisesti vastata: onks osasyynä tylsistyminen? Et ei tiiä mitä muutakaan tekis? Tarvii tekemistä/projektin..
On kuulema olemassa sellainen asia kuin 3-kympin tyhjyys, kun "kaikki" on jo tehty, niin sitten lisääntymään. Itselleni tuollaista tyhjyyttä ole koskaan tullut/ollut ja 50 jo mittarissa.
Se on elämän tarkoitus. Jumala sanoi Aatamille ja Eevalle, olkaa hedelmällisiä ja täyttäkää maa.
Koska me emme elä ikuisesti, meidän on pidettävä huoli, että maapallo pysyy asuttuna.
Juu ja sekin tuntuisi olevan tyypillistä, että kun on se yksi lapsi jonka kanssa menee hermot niin ratkaisu siihen on tehdä lisää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Se on elämän tarkoitus. Jumala sanoi Aatamille ja Eevalle, olkaa hedelmällisiä ja täyttäkää maa.
Koska me emme elä ikuisesti, meidän on pidettävä huoli, että maapallo pysyy asuttuna.
Eli teet lapsia jumalan käskystä? Tai halusta täyttää maa? Mitään henk koht motiiveja siinä ei oo?
Vierailija kirjoitti:
Joo, aivan tosi vaikeaa, ei tähän kaikki pysty. On tosi haastavaa tehdä just sitä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Alkaisko se 9 miljardia ihmistä riitteleen, niin ihan kaikkien ei tarvis lisääntyä ja lisäksi maapallokin taitaa olla jo tulessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa harvinaisen tyhmä kysymys. Lisääntyminen on luonnollisin asia mitä kaikki eliöt viruksista ja bakteereista alkaen tekevät.
Ei nykyihmisen ole pakko lisääntyä. Paskantaa ja kuolla kyllä, mutta älyllinen olento kyllä miettii ennen kuin siittää.
Itse mietin 5 vuotta, nyt raskaana.
Olen töissä saattohoidossa. En ikinä voisi tuottaa sellaista tuskaa toiselle ja kaikki vain että saisin itse leikkiä elävällä nukella. Liian itsekästä. Lisätkää omalta osaltanne suvaitsevaisuutta leikkinukkeja kohtaan, paljon tuskaa saadaan vähennettyä jo sillä että emät tyytyvät huoltamaan muovisia nukkeja hoivahimoissaan.
Koska kaikki normaalit terveet nisäkkäät tekee lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki normaalit terveet nisäkkäät tekee lapsia.
Eli et ole kykenevä minkäänlaiseen rationaaliseen harkintaan? Rynkytät vaan menemään ja kersoja tulee? Et eroa esim. siasta mitenkään, synnyttelet vaan ja imetät vailla mitään pohdintaa seurauksista? Wau
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu :) te lapselliset aina kitisette, kun mihinkään ei ole aikaa, väsyttää, lapset ovat TAAS kipeitä jne
Oman vauvan tuoksu ja pitäminen sylissä ensimmäistä kertaa. Rehellisesti myös pelkäsin jääväni jostain paitsi, jos en tule vanhemmaksi. Ei siis kovin jalo syy pohjimmiltaan... mutta hetkeäkään en ole katunut. Harkitsin kyllä vakavissani myös sitä, että jättäisin lapsen hankkimatta. Päädyin sitten kuitenkin siihen, että haluan kokea äitiyden.
Ehkä jotkut vaan haluaa lapsia? Monen kommentista täällä huokuu puhdas halveksunta ja pilkkaava asenne perheellisiä kohtaan. Henkilökohtaisesti minua ei voisi vähempää kiinnostaa hankkiiko joku lapsia vai ei, mutta kumpaakaan ryhmää en ala pilkkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee oma vapaus ja 18-20v elämästä menee kersoja kaitsiessa.
Olethan sinäkin vienyt olemassaolollasi vapauden vanhemmiltasi ja pilannut heidän elämänsä. Mietipä sitä.
🙄
Voisko joku vanhempi rehellisesti vastata: onks osasyynä tylsistyminen? Et ei tiiä mitä muutakaan tekis? Tarvii tekemistä/projektin..