Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS:n toimittaja osti kerjäläiselle ostoksia yli 160€ arvosta ja ihmetteli kun hän otti kuitin niistä. Kuitti on palautusta varten.

Vierailija
04.08.2024 |

Se kerjäläínen vie ne hiusvärit ja muut takaisin kauppaan ja ottaa rahat. Vanha huijaus ja kaupat eivät enää suostu palauttamaan rahoja vaipoista ja muista näille. Ihmetyttää miksi tuo rikostarkasta ei tiedä sitä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010579777.html

Kommentit (211)

Vierailija
41/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pitäisi olla joka maassa riittävä perustulo kaikille ja kodit. Jos sitä ei ole tilanne on villi. En luota pisaran vertaa diakonissalaitokseen tai merimieskirkkoon, tai muihin sossula tyyppisiin juttuihin. Ne ehdollistavat avun ja se ei toimi silloin, on rajoitteita ihmisillä, osalla sairauksia ja osa ei pääse rajoitteiden kanssa firmaan, eikä voi pitää työtä siellä. Firmat ovat vaativia tekemisen ja olemisen suhteen, yksikin myöhästyminen voi olla firmalle liikaa ja se alkaa aikaisin. En tiedä ketään joka menisi kauppaan ostamaan ihmisille jotain, ellei tiedä mistä kyse tai iäkäs tms. Yleensä joku sanoo ei tai antaa rahana, lahjakorttina tms. Miksi eu-maissa voi liikkua näin vapaasti ryhmät? Kuitenkaan länsimaista ei tunnu helposti pääsevän töihin tai asumaan muut, yksittäiset tai pariskunnat.

Tuo nyt vain on m u s t a l a i s t e n kulttuuria. Rikollisuus on veriss

Kannattaa katsoa Ylen Konnunsuon kaalet.

Vierailija
42/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko artikkelia, mutta vaikka täällä haukutaan toimittajaa, ja monin tavoin myös perustellusti, nostan hänelle hattua, että ylipäätään kirjoitti asiasta. Jälleen en tiedä yrittääkö hän kaikesta huolimatta valkopestä tilannetta ja suoltaa jotain sentimentaalista maailmanhalaussontaa, koska minua ei kiinnosta lukea artikkeli. Mutta ihan vain se, että kirjoitti asiasta tuo hyvää huomiota kerjäläisten kusetuksille, ja ehkä toimittajakin nyt muuttaa käsityksiään asioista. Olen melkein yllättynyt, että media edes julkaisi koko jutun. Ei nimittäin ole hyvää julkisuutta kerjäläisille ja punavihreiden ideologialle.

Olenitse sortunut auttamaan, kun kerjäläisnainen pyysi kaupan edustalla ostamaan hänelle syötävää. Mentiin yhdessä kauppaan ja aijattlein ostaa kolmioleivän, joka on edullinen. Sisällä kaupassa nainen vaati ostamaan kalliimman eväspakkauksen. Siten hän halusi pesuainetta. Maksoin lopulta molemmat, kun yhteissumma oli silti pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauva.fi on jälleen tukemassa järjestäytynyttä rikollisuutta? Nimittäin sensuroi ja poistaa viestejä, jotka paljastavat kerjäläismafian rikollista toimintaa. Vauva.fi tukee sairasta toimintaa, joka satuttaa suomalaisia, mutta lopulta myös kerjäläisiä itseään. Vauva.fi:llä on verta käsissään ja jostain erikoisesta syystä kannattaa järjestäytynyttä rikollisuutta ja ihmiskärsimystä. Kirjoittajienkin kannattaa miettiä, onko tämä palsta, jossa enää haluavat kirjoittaa, vai olisiko aika laittaa boikottiin tämä paskalafka. 

Olin vuosia pois tältä palstalta ja laitoin koko Sanoma konsernin boikottiin erääseen tapahtumaan liittyvän keskustelun sensuroinnin vuoksi. Kun vaan keksisi, minne siirtyisi.

Vierailija
44/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten naiivi ja typerä voi ihminen olla.--

Toisaalta artikkeli voidaan nähdä silmiä-avaavana "sosiaalisena kokeiluna" missä hyväntahtoisuuteen vedoten kusetetaan vilpittömästi auttaa haluavaa röyhkeän härskisti. Kaikki irti mitä ehtii.

Toimittaja teki jännästi kantaa-ottavan artikkeli ilman että häntä yksikään voi syyttää ennakkoluuloiseksi .

Vierailija
45/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko artikkelia, mutta vaikka täällä haukutaan toimittajaa, ja monin tavoin myös perustellusti, nostan hänelle hattua, että ylipäätään kirjoitti asiasta. Jälleen en tiedä yrittääkö hän kaikesta huolimatta valkopestä tilannetta ja suoltaa jotain sentimentaalista maailmanhalaussontaa, koska minua ei kiinnosta lukea artikkeli. Mutta ihan vain se, että kirjoitti asiasta tuo hyvää huomiota kerjäläisten kusetuksille, ja ehkä toimittajakin nyt muuttaa käsityksiään asioista. Olen melkein yllättynyt, että media edes julkaisi koko jutun. Ei nimittäin ole hyvää julkisuutta kerjäläisille ja punavihreiden ideologialle.

Itsekään en lukenut artikkelia, mutta olen kuitenkin "iloinen" siitä, että kyseinen artikkeli julkaistiin. Vaikka mediassa on vahvat punavihreät arvot, toisinaan tulee "persuilua" lievässä määrin, kun puhutaan faktoja jotka ovat vain muotoiltu kauniisti

Vierailija
46/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän toimittajan ÄO mahtaa olla?

Ideologia korvaa sen puutteen. 

Vierailija
47/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun hiusväriä kurotetaan hyllyltä, niin joo heippa!

Vierailija
48/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sitä rikastusta ,tällä kertaa romanian romani kusetti kunnolla. Nyt äkkiä romani yhdistys kommentoimaan tapausta. Olisiko ehkä rasismi kortin heilauttamisen eväät kun tehtiin juttu lehteen ? 

Vierailija
49/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenitse sortunut auttamaan, kun kerjäläisnainen pyysi kaupan edustalla ostamaan hänelle syötävää. Mentiin yhdessä kauppaan ja aijattlein ostaa kolmioleivän, joka on edullinen. Sisällä kaupassa nainen vaati ostamaan kalliimman eväspa

En usko, kerjääjå olisi menettänyt paikkansa. Minä olisin käynyt ostamassa se leivän ja pudottanut kerjuukoriin🤨Toisaalta maksan jo jopa hotelliasumisen, enkä anna latin latia.

Vierailija
50/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kantasuomalaisten kannattaa ottaa kuitti itselleen, koska

- joku kateellinen toinen suomalainen tulee keksimään perättömiä kuten mm. olet varastanut ruokaa, olet tienannut rahaa pulloja keräämällä etkä ole ilmoittanut verottajalle, olet huijannut jotenkin, ei köyhät kantasuomalaiset tarvitse ruokaa, menisivät töihin mielummin jne.

- kauppias huijaa asiakasta seuraavan kerran kun huomaa ettei asiakas ota kuttia

- kauppias jättää veroja maksamatta

Vierailija
51/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vit--tua tekee hiusvärillä muutenkaan. Meikit on myös täysin turhia.

Vierailija
52/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että Suomessa on vieläkin noin hyväuskoisia typeryksiä kuin tuo toimittaja. Tukee rikollista toimintaa valtavalla summalla.

160e ostokset 😂 On kyllä aivan saatananmoinen taukki. Ei edes hiusvärihyllyllä tajunnut vaan lähteä menemään. 

Vierailija
53/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tallinnassa näy yhtään kerjäläistä vaikka viro on EU-maa.

Vierailija
54/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun ostan jotain itselleni niin otan kuitin aina sen vuoksi ettei varkaaksi epäillä ja voin tarkistaa mitä tuotteet maksoi. Nuorena ostin isälleni lahjaksi paidan ja se oli minulla repussa ja menin toiseen kauppaan ostamaan jotain muuta niin kaupan kassa pyysi näyttämään reppuni sisällön ja syytti varkaaksi kun minulla oli toisesta kaupasta ostettu miesten paita repussa, pyysin heitä soittamaan toiseen kauppaan ja kysymään asiasta niin asia selvisi mutta hirveä nöyryytys minulle nuorena. Ja maksoin siis sen paidan käteisellä enkö ottanut kuittia.

Vierailija
55/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun hiusväriä kurotetaan hyllyltä, niin joo heippa!

Mistä tiedät mihin sitä hiusväriä tarvitsee? Jos hän vaikka ryhtyy eliittiseuralaiseksi ja tarvitsee hiusväriä sitä varten?

Vierailija
56/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitilla voi todistaa että tällä kertaa saikin oikeasti pokalta 160e ennätyksen.

Vierailija
57/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meikit todellakaan ole turhia jos vaikka

- menee työhaasteluun

- ryhtyy eliittiseuralaiseksi

- yrittää hankkia itselleen sugardaddyn

- yrittää hankkia itselleen puolison

Vierailija
58/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyntakeettoman naiivi toimittaja. Tunnen myötähäpeää suomalaisena naisena. Toisaalta  naurattaa toimittajan kärsimä 160€ tyhmyyssakko.

Vierailija
59/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä arjen luksusta

Vierailija
60/211 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa woketetaan jälleen, että älä kutsu kerjäläistä kerjäläiseksi ja oikeastaan ne kaikki tulevat tänne ihan rehellisiin töihin.

Kiitos vihervassut!