IS:n toimittaja osti kerjäläiselle ostoksia yli 160€ arvosta ja ihmetteli kun hän otti kuitin niistä. Kuitti on palautusta varten.
Se kerjäläínen vie ne hiusvärit ja muut takaisin kauppaan ja ottaa rahat. Vanha huijaus ja kaupat eivät enää suostu palauttamaan rahoja vaipoista ja muista näille. Ihmetyttää miksi tuo rikostarkasta ei tiedä sitä.
Kommentit (211)
Keskuskadulla Helsingissä kerjäsi vuosia sitten romaninainen, jolla ostin kaksi muovikassillista ruokaa. Hän ei pitänyt yhtään siitä, että vein hänelle ruokaa enkä antanut rahaa.
Olisi hyvä olla jonkinasteinen itsesuojeluvaisto. Ja myös sanoa mikä on ok ja mikä ei. Usea henkilö tarvitsisi jo omat tuet ja rahat. Heidän omalta valtioltaan.
Vierailija kirjoitti:
Nämä samaiset kerjäläiset saavat myös Kelatukia Suomessa oleskellessaan. Kansoittavat Kampin Kelapisteen viikoittain.
Mitä sitten? Ansaitsevat rahat ihan kuten kuka tahansa Suomessa oleskeleva.
Tällainen tyhmyys on jo pilkatekoa lukijoista. Puhdasta moraaliposeerausta ikään kuin noiden Itä-Euroopan romanitaustaisten amattikerjäläisten taustaa ei jo tunnettaisi. Nämä pitäisi kerätä kaupungilta ja karkoittaa saman tien lähtömaahan. Antaa myös samantien maahantulo kiellon epäsosiaalisen elämän vuoksi. Kerjäämisen voisi kieltää kokonaan. Sillä ei ole Suomessa merkitystä kenenkään toimeentulolle. Laittomosti maassa olevat pitäisi koota poliisivankilaan ja karkoittaa saman tien. Samoin pidätetään viisumin umpeuduttua suomalainen Amerikassa ja Thaimaassa. Minkä jälkeen karkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mieluummin naiivi auttaja kuin kyyninen epä-ihminen. Ketään ei pitäisi pilkata empatiasta, siitä että pyrkii auttamaan itseään heikommassa asemassa olevaa.
Ei tarvitse olla kyyninen, ei tarvitse olla epä-ihminen eikä epäempaattinen. Mutta ei saa myöskään olla tyhmä. Jos joku käyttää selkeästi hyväntahtoisuutta huijaamistarkoituksessa hyväksi, niin on ihan tervettä itsesuojelua suhtautua kriittisesti sellaiseen avustamiseen. Ei nämä kerjäläiset selkeine suunnitelmineen myöskään mitenkään empaatikoilta vaikuta, ihan kylmää vedättämistähän tuollainen toiminta on.
Toivottavasti se päivä vielä koittaa, kun näille romanikerjäläiset kerätään talteen kaikkialta Euroopasta ja rahdataan jonnekin asumattomaan korpeen. Vaikka on helppo jeesustella, että "ei ne kaikki" se ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että tätä törkyä tapahtuu todella paljon minkä vuoksi ne muutamat joita aidosti työllistyminen kiinnostaa joutuu kärsimään muiden takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mieluummin naiivi auttaja kuin kyyninen epä-ihminen. Ketään ei pitäisi pilkata empatiasta, siitä että pyrkii auttamaan itseään heikommassa asemassa olevaa.
Kaikki tietää, että romanikerjäläiset on täällä töissä. Kerjääminen on niiden työ johon he pukeutuvat ihan rooliasuihinsa. Työvuoron päätyttyä kämpille ja rahat viedään pomolle. Ja sinun kaltaiset hölmöt ruokkii tätä ilmiötä vaikka vuodesta toiseen sanotaan että älkää tukeko tätä toimintaa!
Nämä majailevat jossan Keravalla ja tulevat aamulla Helsinkiin klo7 aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Syyntakeettoman naiivi toimittaja. Tunnen myötähäpeää suomalaisena naisena. Toisaalta naurattaa toimittajan kärsimä 160€ tyhmyyssakko.
Eivät tajua, että kerjääminen vain lisääntyy jos joku antaa näille rahaa tai ostaan jotain!
Nyt oli jo niin murheellista tyhmyyttä että en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla kyyninen, ei tarvitse olla epä-ihminen eikä epäempaattinen. Mutta ei saa myöskään olla tyhmä. Jos joku käyttää selkeästi hyväntahtoisuutta huijaamistarkoituksessa hyväksi, niin on ihan tervettä itsesuojelua suhtautua kriittisesti sellaiseen avustamiseen. Ei nämä kerjäläiset selkeine suunnitelmineen myöskään mitenkään empaatikoilta vaikuta, ihan kylmää vedättämistähän tuollainen toiminta on.
Nämä kerjäläiset ovat loisia jotka veisivät köyhältä suomalaiselta vaikka viimeisenkin lantin jos tilaisuus tulee.Tuo joukko on täällä ainoastaan hyväksikäyttämässä muita. Se on tyypillistä heimokulttuurille jolle kaikki muut ovat vihollisia tai hyväksikäytettävää karjaa.
Lähtiskö Elli Suutari mun kans kaupoille, tarvis ruokaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä olla jonkinasteinen itsesuojeluvaisto. Ja myös sanoa mikä on ok ja mikä ei. Usea henkilö tarvitsisi jo omat tuet ja rahat. Heidän omalta valtioltaan.
No, rikkailla toimittajilla on varaa hömpötyksiin. Ovathan he eliittiä.
Milloin alkaa kolmas maailman sota? En haluaisi kokea sodan kauhua, mutta kyllästyttää saatanasti tämä touhu... Mun mielestä sosturva kuuluu vain ja ainoastaan syntyperäisille suomalaisille ja laittomat oleskelijat on säilöttövä "turvasäilöön"
Romanikerjäläinen kaupan edustalla istumassa ja kääriytyneenä kulahtaneeseen vilttiin. Kippo siinä edessään. Kaupan tuulikaapista hänen selkänsä takaa katsoen näki hyvin, että räpelsi vilttinsä sisässä älypuhelintaan. Sellainen köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Lähtiskö Elli Suutari mun kans kaupoille, tarvis ruokaa ostaa.
Tuon voi ymmärtää hyvin monella eri tavalla.
- henkilö haluaa seuraa ostoksille siis kavereita
- henkilö haluaa iskeä sinua
- henkilö on ihastunut ja haluaa seuraa
- henkilö haluaa jonkun ostamaan ja maksamaan oatoksensa
- henkilö haluaa seurata ja stalkata
Lukemattomia muitakin syitä varmasti löytyy. Moni erehtyy varmaan luulemaan hyväksikäyttöä kaveriksi tai ihastukseksi, mutta myös toisinpäin eli viaton kaveripyyntö tai viaton ihastuminen muuttuukin vainoharhaisen päässä hyväksikäytöksi, rahan pyytämiseksi tai vaikka srjamurhaajaksi.
Jutun kirjoittamisen syy on, että toimittaja haluaa "piilotellusti" mainostaa hyvyttään.
Eikö Suomeen tulevilta kysytä henkkareita, työlupa tai oleskelulupa? Miksi täällä pyörii lisääntyvässä määrin ihan ihme hiippareita?
Maksa mun safkat ja hiusvärit ja anna kuitti mulle.
Tuo toimittaja on vegaani tai vähintään kasvissyöjä. Vain vegaani näkee hihnalla "jonkinlaisen lihakimpaleen".
Vierailija kirjoitti:
Romanikerjäläinen kaupan edustalla istumassa ja kääriytyneenä kulahtaneeseen vilttiin. Kippo siinä edessään. Kaupan tuulikaapista hänen selkänsä takaa katsoen näki hyvin, että räpelsi vilttinsä sisässä älypuhelintaan. Sellainen köyhä.
Mitäpä jos sinä itse istahtaisit hetkeksi kaupan edustalle. Muuttuisitko hetkessä kerjäläiseksi, ammattihuijariksi tai vaikkapa katuprostituoiduksi?
Toimittaja kamala rasisti, ei suvaitse romanian hädänalaiselle avustusta. Kesän aikana seurannut noita romanian kerjäläisiä ja voi että kuinka herttaisia ovat. Niin rehellisen näköistä kerjäläislaumaa ei voi olla auttamatta. Miksei vihreät ja rkp tee asialle mitään ja hoida kunnon kela avustusta.