Masentuneet/uupuneet, mistä saatte mielihyvää?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Sehän se on tuossa masennuksessa kun ei saa oikein mistään mielihyvää.
Tiedän. Jostain pitäisi nyt kuitenkin saada, että jaksaisi taas arkea. Ap
Valitettavasti kohdallani vastaus on juurikin tuo ei mistään.
Metsässä tai maaseudulla kävely, jos saa aikaiseksi lähteä. Oikeastaan ikinä kaduta, jos tulee lähdettyä.
Tällä hetkellä Annasin Lime&Chili-pipareista. Tilasin Fiksuruuasta.
En mistään, ennen alkoholi antoi edes vähän siedettävemmän olotilan. Nyt sekään ei auta kun oon niin turtunut siihen. Ainoa tunne milloin on edes vähän siedettävä olotila on se hetki juuri ennen nukahtamista, sellainen rauhallinen väsymys. Joka yö toivon, etten enää aamulla heräisi.
Vierailija kirjoitti:
Metsässä tai maaseudulla kävely, jos saa aikaiseksi lähteä. Oikeastaan ikinä kaduta, jos tulee lähdettyä.
Et taida olla masentunut. Itse en saa mitään mielihyvää edes metsäkävelystä.
Luonnossa kävelystä, ohjelmien ja elokuvien katselusta, herkuttelusta.
Vierailija kirjoitti:
Ruuasta, nukkumisesta. Ruokakin lakkaa maistumasta ja tuntumasta kun saa sen nielaistua, mutta ei sitä nyt tuntiakaan tee mieli pureskella samaa suullista. Nukkumisestakaan ei tiedä mitään, kahdeksan tai 12 tuntia hujahtaa kotvassa. on vain kiva maata eka väseneenä sänkyssä ja sitten herätä virkeenä. Aika haihtuvaisia ja häilyviä ovat ilomme. Nyt-hetkeäkään ei oikein ole edes olemassa. koko ajan lähinnä vain muiselemme mitä o tapahtunnut vaikkapa viimeisten 40 vuoden aikana ja samalle aavistelemme mitä loppuelämä tuo tullessaan. Silti se tuntuu riittävän meille. Kuinka karmeaa kuitenkin olisikaan olla täysin muistiton. onnsituisiko silloin tulevaisuuden meittiminenkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tarkoita, etteikö joku muu voisi saada. Masennusta on eri asteista, ja kiitollisuus sekä mukavien asioiden etsiminenkin saattaa auttaa toisia.
Kyllähän itsesaastutus auttaa hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄 voi luoja, miten tyhmä... "minäpäs olenkin parempi masentunut sinä, lälläslää". Kasva aikuiseksi.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Aika haihtuvaisia ja häilyviä ovat ilomme.
Niinpä. Ehkä se on yksi masennuksen juurisyy, että odottaa jatkuvasti jotain suurta ja ihmeellistä onnentunnetta? Loppujen lopuksi ne ilot on monesti aika pieniä. Ap
Hyvä äänikirja, jokin herkku. Nämä nyt tulee mieleen.
talousmetsä- taimikko- tahi hakkuuraiskiokävely kyllä masentavat vain lisää
Uiminen, saunominen, nukkuminen, asmr, lemmikki, hyvä ruoka, juoma, tv-sarjamaratonit, pelaaminen, luonto.
Ja se että ei ole inhottavien ihmisten kanssa missään tekemisissä. Karkit ja herkut.
En ole kliinisesti masentunut, mutta työkyvyttömäksi asti uupunut olen. Mielihyvän hetkiä saan nykyisin hyvin pienistä, enimmäkseen fyysisistä asioista. Aiemmin sain iloa ja tyydytystä ihan vaan elämisestä, liikunnasta, työstäni, suorituksista, isommista asioista. Nyt ne ovat hyvin pieniä. Ensimmäinen sukellus ja sopivaan lepoasentoon asettautuminen viileissä, puhtaissa lakanoissa. Ensimmäiset, tuoksuvat hengenvedot aamun ulkoilmaa. Tarkoituksella otetun hetkellisen kylmän suihkun jälkeisen lämpimän suihkun ensimmäiset sekunnit. Tumman suklaapalan sulattaminen suussa.
Vierailija kirjoitti:
talousmetsä- taimikko- tahi hakkuuraiskiokävely kyllä masentavat vain lisää
Tätäkö tässä muka kysyttiin? Ei, ei kysytty.
Voisi kokeilla binauraleita taustalle.
Jossain oli viittaus tutkimukseen, että värittäminen lievittää masennusta.
Sehän se on tuossa masennuksessa kun ei saa oikein mistään mielihyvää.