Mies keksii aina huonoa sanottavaa ja puuttuu lähes kaikkeen. En jaksa.
Pakkasin sateenpitävän vuorettoman takin reppuun, kun oltiin lähdössä ja luvattu sadetta. Mies rupee sekoilemaan semmoista, että minua ei oteta Nyssen kyytiin se päällä, koska se kastelee penkit. Ihan normaalia matskua takki, mutta vuoriton ja polvipituinen. Samalla tyyppi pukee päällensä VEDENPITÄVÄÄ TAKKIA. Ja kyse ei ole takin ulkonäöstä, koska sanoisi senkin suoraan.
Mistä se edes keksii noita juttujansa? Ja miksi? Tämä on ihan jatkuvaa ja teen lähes kaiken arkipäiväisenkin salassa, kun en jaksa noita jatkuvia kommentteja. Yhtäkkiä vaan flippaa ja taas joku ihmeellinen käsitys asioista.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Mun mieskin keksii usein huonoa sanottavaa ja puuttuu asioihin, mutta tää sun miehen on jotain erilaista/ihan eri aiheista. Kerro lisää esimerkkejä?
Tuuletusikkuna ei saa olla yöllä auki siitepölyn takia, joten kuumilla keleillä sitten hikoillaan ja nukutaan huonosti. Päivällä *pitää tuulettaa* ja saa olla pitkäänkin auki, koska silloin ei vissiin siitepölyä ole. Tai sitten ei saa olla auki kuin 5 min, hirveä kiire sulkea. Nytkään parvekkeen ovi ei saa olla auki kuin hetken, vaikka ulkona olisi ihana viileys. Syytä ei ole kertonut. Joten kylvetään hiessä ja päätä särkee.
En saa vanhoilla mökkimailani enää marjastaa, koska en enää mökistäni omista mitään. Vaikka sukulaiseni kaipaavat minua sinne uimaan ja mustikkaan, ovat pyytäneet. Kuulemma raivostuvat. Tämän räntää minulle huutamalla ja pitää minua käsittämättömänä tunkeilijana koska edes mietin sellaista. Ei yritä muuten eristää sukulaisistani, mutta avoin kutsu ei kelpaa.
Näitä on miljoona, mutta pää ei toimi.
Ap
Muita outouksia: oli juhlat tulossa, joten nypittiin kuivien koivunlehtien osasia murskeesta sormenpäillä. En uskaltanut kyseenalaistaa, koska en halunnut raivaria juuri ennen juhlia.
Joulunalus on painajaista, vaikkei tule edes vieraita.
Ap
Minulla on ollut lapsesta asti päänsärkyjä ja muuta kremppaa, mutta olen toimintakuntoinen. Piilotan särkyni, koska välillä saan säryn päälle puolen tunnin kovaäänisen saarnan venyttelystä, vaikkei nämä sillä lähde. Venyttelen sen verran kuin yliliikkuvine nivelineni on viisasta. Eikä negatiivinen mölyäminen särkyä poista, nostaa vaan stressitasoa. Ei ymmärrä, että tulen olemaan särkyinen kuolemaani asti, ilman omaa syytäni.
Ei pysty laittamaan edes taulua seinälle ilman raivoamista, vaikka on kätevä käsistään.
Ap
Saat erota ilman toisen suostumusta. Hullu ukkohan sulla on.
No sittenhän se oli taas se aika vuodesta. Eli sianjättöaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Mun mieskin keksii usein huonoa sanottavaa ja puuttuu asioihin, mutta tää sun miehen on jotain erilaista/ihan eri aiheista. Kerro lisää esimerkkejä?
Tuuletusikkuna ei saa olla yöllä auki siitepölyn takia, joten kuumilla keleillä sitten hikoillaan ja nukutaan huonosti. Päivällä *pitää tuulettaa* ja saa olla pitkäänkin auki, koska silloin ei vissiin siitepölyä ole. Tai sitten ei saa olla auki kuin 5 min, hirveä kiire sulkea. Nytkään parvekkeen ovi ei saa olla auki kuin hetken, vaikka ulkona olisi ihana viileys. Syytä ei ole kertonut. Joten kylvetään hiessä ja päätä särkee.
En saa vanhoilla mökkimailani enää marjastaa, koska en enää mökistäni omista mitään. Vaikka sukulaiseni kaipaavat minua sinne uimaan ja mustikkaan, ovat pyytäneet. Kuulemma raivostuvat. Tämän räntää minulle huutamalla ja pitää minua käsittämättömänä tunkei
Sori, mutta olet täysi idiootti, kun tuollaista tyyppiä suostut kuuntelemaan ja katselemaan. Sinä vaan nielet ja kärsit toisen sekoilusta. Minkä helvetin takia? Ei pysty mitenkään ymmärtämään. Lopeta nyt jumankekka tuo kynnysmattoilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh, no aika vaikea noin lyhyen kuvauksen perusteella veikata mistä voisi olla kyse. Millainen parisuhdetilanne teillä, oletteko olleet pitkään yhdessä ja sujuuko arki muuten? Ekana tulee mieleen, ettei miehesi ole enää tyytyväinen suhteeseen siksi näkee sinut ja tekemisesi niin negatiivisessa valossa. Tai sitten ahdistusta muista syistä. Kannattaa ottaa hänen kanssaan rohkeasti puheeksi, ettei parisuhteenne tällä hetkellä toimi etkä jaksa kuunnella jatkuvaa nälvimistä.
Olen ehdottanut eroa, mutta alkaa aina kauhea hätä, itkuparku ja panikointi. Luulisi päästävän lähtemään ilman draamaa jos on niin tyytymätön. Ei kiinnosta puhua enää. Olen puhunut vuosia. Mies ei nälvi vaan oikeasti uskoo sillä hetkellä juttuihinsa.
Ap
Niin? Antaa itkuparkua. Ei se sinun tilanne sillä miehen parkumisella muutu yhtään miksikään. Se muuttuu ainoastaan lähtemällä. Ei sun tarvii siihen ukolta lupaa kysellä.
On varmaan komea mies kun jaksat tuollaista vi ttuilua.
Ap, jos läheisesi kertoisi olevansa samanlaisessa suhteessa, niin mitä neuvoisit hänelle? Katso suhdettasi ulkopuolisen silmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh, no aika vaikea noin lyhyen kuvauksen perusteella veikata mistä voisi olla kyse. Millainen parisuhdetilanne teillä, oletteko olleet pitkään yhdessä ja sujuuko arki muuten? Ekana tulee mieleen, ettei miehesi ole enää tyytyväinen suhteeseen siksi näkee sinut ja tekemisesi niin negatiivisessa valossa. Tai sitten ahdistusta muista syistä. Kannattaa ottaa hänen kanssaan rohkeasti puheeksi, ettei parisuhteenne tällä hetkellä toimi etkä jaksa kuunnella jatkuvaa nälvimistä.
Olen ehdottanut eroa, mutta alkaa aina kauhea hätä, itkuparku ja panikointi. Luulisi päästävän lähtemään ilman draamaa jos on niin tyytymätön. Ei kiinnosta puhua enää. Olen puhunut vuosia. Mies ei nälvi vaan oikeasti uskoo sillä hetkellä juttuihinsa.
Ap
Niin? Antaa itkuparkua. Ei se sinun tilanne sillä miehen parkumisella
Olet oikeassa. Minut on aivopesty kiltteyteen ja sairaanloiseen sääliin jo lapsesta asti. Mutten enää pysty sulkemaan silmiäni siltä, joten en pysty enää elämään näissä nahoissa tätä elämää, tällaisena. Olen jo kantanut tavaroitani välivarastoon. En voi olla avoin, koska miehen sekoilu eskaloituu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On varmaan komea mies kun jaksat tuollaista vi ttuilua.
Jos lyhyys ja kaljuus lievällä keskivartalolihavuudella on komeutta, niin sitten on todella komea. En pidä vastenmielisenä habitukseltaan, vaan luonteeltaan. Mutta ollaan kumpikin hyvin tavallisennäköisiä ihmisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos läheisesi kertoisi olevansa samanlaisessa suhteessa, niin mitä neuvoisit hänelle? Katso suhdettasi ulkopuolisen silmin
Jep, tiedostan tämän. Omat läheiseni siskoa lukuunottamatta ovat tehneet minulle hallaa tässä asiassa ja säälivät ja välittävät ilmeisesti ennen kaikkea miehestä. En enää puhu niille asioistani.
Ap
Tutustu narsismiin ja traumasiteeseen. Tuo kaikki on itselleni tosi tuttua ja minäkin epäilin eksällä lapsen syntymän jälkeen mm. masennusta, työuupumusta, skitsofreniaa ja alkavaa muistisairautta, kun toisen käytös muuttui yhtäkkiä niin järjenvastaiseksi. Oli meillä ollut vaikeaa ennenkin, mutta yhtäkkiä tilanne suorastaan räjähti käsiin.
Vasta eron jälkeen satuin törmäämään kirjaan Miksi se ei vain lähde?, ja se avasi silmäni tajuamaan, mistä oli kyse. Narsismista on monia hyviä kirjoja, tuon lisäksi esim. Sata tapaa tappaa sielu, ja YouTubesta löydät paljon hyvää asiaa niin suomeksi kuin englanniksi, esim. Narsisti vs. minä, Danielle Radin, Dr Ramani.
Hae myös keskusteluapua itsellesi, soita esim. Naisten linjalle tai Nollalinjalle tai varaa aika terveyskeskuksen psykiatriselle sairaanhoitajalle, jotta pääset puhumaan kaikesta tapahtuneesta ja selvittelemään ajatuksiasi.
Tarvitset apua myös eroamiseen, sillä tuollaisen tyypin kanssa se voi olla oikeasti tosi vaarallista. Usein ainoa vaihtoehto on lähteä salaa. Ota yhteyttä asianajajaan ja selvitä, miten sinun on viisainta järjestellä asiat.
Narsisti mäkättää uhrilleen ihan koko ajan ja pahentuvasti, puheet välillä ihan hulluja. Voivat olla myös rajatilaisia. Persoonallisuushäiriö mahdollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tutustu narsismiin ja traumasiteeseen. Tuo kaikki on itselleni tosi tuttua ja minäkin epäilin eksällä lapsen syntymän jälkeen mm. masennusta, työuupumusta, skitsofreniaa ja alkavaa muistisairautta, kun toisen käytös muuttui yhtäkkiä niin järjenvastaiseksi. Oli meillä ollut vaikeaa ennenkin, mutta yhtäkkiä tilanne suorastaan räjähti käsiin.
Vasta eron jälkeen satuin törmäämään kirjaan Miksi se ei vain lähde?, ja se avasi silmäni tajuamaan, mistä oli kyse. Narsismista on monia hyviä kirjoja, tuon lisäksi esim. Sata tapaa tappaa sielu, ja YouTubesta löydät paljon hyvää asiaa niin suomeksi kuin englanniksi, esim. Narsisti vs. minä, Danielle Radin, Dr Ramani.
Hae myös keskusteluapua itsellesi, soita esim. Naisten linjalle tai Nollalinjalle tai varaa aika terveyskeskuksen psykiatriselle sairaanhoitajalle, jotta pääset puhumaan kaikesta tapahtuneesta ja selvittelemään ajatuksiasi.
Tarvitset apua myös eroamiseen, sillä t
Kiitos ymmärryksestä ja neuvoista. Kirjat olen kuunnellut ja tuo youtubesisältö on tuttua myös. Traumaside on juuri se, minkä purkamiseen tarvitsen apua. Käyn psyk.sh mutta tarvitsen myös traumaterapiaa. Minulle on suositeltu EMDR:ää mutta en löydä Pirkanmaalta ketään jolla on tilaa uudelle Kela-asiakkaalle. En yhtäkään.
Ap
joku hormoonitoiminassa tai kasvi päässä. onko sillä kavereita jokka sen sais käymää lääkärillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa vanhoilla mökkimailani enää marjastaa, koska en enää mökistäni omista mitään. Vaikka sukulaiseni kaipaavat minua sinne uimaan ja mustikkaan, ovat pyytäneet. Kuulemma raivostuvat. Tämän räntää minulle huutamalla ja pitää minua käsittämättömänä tunkei
eikö ne oo jokamiehen oikeuksia joka tapauksessa. onko toi nopeeta menny tommoseks vai pikkuhiljaa hulluuntunu?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset apua myös eroamiseen, sillä t
kumma kun lääkäri ei ole sulle sanonut ettet ole kenenkään narsismista pätevä tekemään diaknoosia. vaikka kirjan luitkin. voimia silti
Vierailija kirjoitti:
Narsisti mäkättää uhrilleen ihan koko ajan ja pahentuvasti, puheet välillä ihan hulluja. Voivat olla myös rajatilaisia. Persoonallisuushäiriö mahdollisesti.
Olen vuoronperään epäillyt kumpaakin. Välillä ln ihan koherentti, kunnes taas kaiken järjestys ja logiikka on muuttunut. Väittää näinä aikoina jutelleensa ihmisten, lähinnä läheisteni kanssa minusta syvällisesti. Ovat minusta ja luonteestani hyvin negatiivista mieltä. Näiden puheiden aikansa mietin, että missä välissä tuo muka on ehtinyt? Ja kun otan näiden läheisteni kanssa näitä puheeksi, ovat hämmästyksestä ymmyrkäisinä, koska eivät ole nähneet ilman minya puheissa, eivätkä jaa näitä mielipiteitä missä minut on maalattu joksikin täysin vieraaksi.
Nämä keskustelut on käyty miehen mielikuvituksessa.
Ap
Ei huonoon suhteeseen ole mikään pakko jäädä. Suhteen tulee tuoda positiivisuutta ja lisäarvoa elämään sekä parantaa elämänlaatua. Suhteen ei tule tuoda negatiivisuutta elämään ja huonontaa elämänlaatua.