Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraisuus ei ole ihmisen oma vika

Vierailija
03.08.2024 |

Moni on mm. sairastunut eikä kykene normaaliin työelämään. Nallekarkit eivät mene todellakaan elämässä tasan, vaikka kokoomus ja persut niin olettavat.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta... Miettikää.

Vierailija
42/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen valinnat vaikuttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituspuhe on asiaa, meille kävi tapaturma, paha. Ei mennyt kuin Strömsössä tsydeemit.

Vierailija
44/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pitävät sairauttaan pelkkänä hidasteena ja menestyvät yhtä lailla kuin terveetkin, toiset taas tekevät siitä koko elämänsä ja vellovat itsesäälissä.

Vierailija
45/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs verimakkaran keksijä? Oli sänkypotilas, halvaantunut ja antoi muille perheenjäsenille ohjeita mitä aletaan tekemään.

Vierailija
46/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen suorittanut korkeakoulututkinnosta lähtien vaikka mitä opintoja, mutta ei mua palkata koskaan mihinkään hyviin hommiin, kun en osaa puhua itseäni töihin. En valinnut olla autismin kirjolla ja olen todella yrittänyt kaikkeni.

Opiskele lääkäriksi.

Ei mun lääkärin urasta tulisi yhtään mitään, kun en tajua ihmisistäkään mitään. Ehkä joku kirurgi voisin olla, mutta mistä saan rahat opiskeluun?

Vierailija
47/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on oleellista miettiä, onko köyhyys oma vika vai ei? Eihän valtion välttämättä tarvitse huolehtia kenestäkään; suurimmassa osassa maailman maista ei ole sosiaaliturvaa. Mikäli päätetään, että sosiaaliturva halutaan, riippuu maan varallisuudesta, kuinka kattava se voi olla. Suomella on tällä hetkellä paljon velkaa eikä talous kasva, joten entisen tasoiseen turvaan ei ole enää varaa. 

Vierailija
48/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin minä olen vaikuttanut elämääni valinnoillani. Jos olisin jäänyt peruskoulun jälkeen ajelemaan mopolla kuolevaan kotikylääni, en varmasti olisi nykyään Helsingin kantakaupungista asunnon omistava kokoomuslainen.

Omia valintojani oli opiskella kaksi tutkintoa samalta alalta. Oma valintani oli irtisanomisen jälkeen lähteä puhelinalan töihin. Kumpikaan irtisanominen ei ollut oma valintani.

En myöskään saanut valita itselleni lisää koulutusta, enkä ole saanut valita työpaikkaani sitten 2010. Aina joku muu tekee valinnan.

Vierailija
49/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vähävaraisuus ei ole oma vika, niin siihen tulee suhtautua yksilön ominaisuutena. Ei ole tarpeen tukea muitakaan ominaisuuksia, miksi siis tällaiselle ihmiselle annetaan rahaa?

Ai vähävaraisuus on ihmisen ominaisuus? Onko peritty rikkaus ihmisen ominaisuus? Saudiprinssin rikkaudet ovat hänen ominaisuutensa.

Jos vähävaraisuus ei ole oma vika, vaan johtuu ihmisen ominaisuudesta ja taustasta (vähävarainen perhe, ADHD, sairauksia jne.), niin miksi sitä vähävaraisuutta tulisi tukea? Onhan moneen kertaan todisteltu, että ei ole ihmisen omaa ansiota, että on ahkera ja varakas, se on sattumaa. Miksi vähävaraisuussattuma olisi asia, jota valtion tulee kompensoida? Hyväksyttäisiin se, että näin on eikä tilanne rahalla parane, vähävaraisuus on ja pysyys siinä ihmisessä, joten perustetaan mahdollisimman omavaraisia yhteisöjä tyhjeneviin sotekiinteistöihin ja sattumalta vähävaraisiksi päätyneet voi elää niissä hyvää elämää 80 e/kk käyttörahalla. Asumisen ja ruuan maksaisi yhteiskunta.

Vierailija
50/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut onnistuvat olemaan vähävaraisia, vaikka niille tuuttaisi miten paljon rahaa. Moni varakas tekee arjessa fiksuja ratkaisuja, eikä esim. osta mikroruokia koko perheelle, vaan keittää potut itse. Ei tupakoi. Viikonloppu onnistuu ilman pizzaa, olutta ja kiloa irtokarkkeja. Se lähtee aika pienistä valinnoista. Sitten on joskus varaa vähän humputellakin. 

Vierailija
52/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin minä olen vaikuttanut elämääni valinnoillani. Jos olisin jäänyt peruskoulun jälkeen ajelemaan mopolla kuolevaan kotikylääni, en varmasti olisi nykyään Helsingin kantakaupungista asunnon omistava kokoomuslainen.

Sairaudet... Tapaturmat...

Vierailija
53/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten kun aika moni on vähävarainen ilman mitään sairauksia tai tapaturmiakin. Kenen vika se on?

Vierailija
54/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkilässä vasta onkin mukavaa olla varaton!

Vierailija
55/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestä koko yhteiskunta ja "arvot".

Vierailija
56/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten kun aika moni on vähävarainen ilman mitään sairauksia tai tapaturmiakin. Kenen vika se on?

Liikaa hölmöläisiä liikenteessä.

Vierailija
57/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä tääl oo duunipaikkoja tarjolla, Sellasii mil eläis.

Vierailija
58/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkilässä vasta onkin mukavaa olla varaton!

Näin. Jos jossakin köyhiä hyysätään enemmän, niin köyhät olisi jo muuttaneet sinne. Suomessa ei ole köyhiä, ellei itse ryssi kaikkea.

Vierailija
59/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta. Vähävarainen/pienituloinen mies on joka tapauksessa elämässä epäonnistunut luuseri. 

Vierailija
60/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen suorittanut korkeakoulututkinnosta lähtien vaikka mitä opintoja, mutta ei mua palkata koskaan mihinkään hyviin hommiin, kun en osaa puhua itseäni töihin. En valinnut olla autismin kirjolla ja olen todella yrittänyt kaikkeni.

Opiskele lääkäriksi.

Ei mun lääkärin urasta tulisi yhtään mitään, kun en tajua ihmisistäkään mitään. Ehkä joku kirurgi voisin olla, mutta mistä saan rahat opiskeluun?

Mistä muut on saaneet? Opintotukea ja iltatöitä tein minäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan