Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraisuus ei ole ihmisen oma vika

Vierailija
03.08.2024 |

Moni on mm. sairastunut eikä kykene normaaliin työelämään. Nallekarkit eivät mene todellakaan elämässä tasan, vaikka kokoomus ja persut niin olettavat.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä siitä sitten syytät.

Vierailija
22/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto keksii kaikki mahdolliset syyt ettei tarvitse itse ottaa vastuuta omasta elämästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on polarimassa tämän kansan kahtia köyhiin joilla ei ole oikeutta omistaa tai kartuttaa varallisuutta ja sitten kokoomuslaisia joita palkitaan rahalla ja varallisuudella ja ruokitaan näiden kasvavaa kulutuskysysyntää ja mahdollisuutta.

Polarisaatioon ovat vaikuttaneet kaikki puolueet, myös mainitsemasi Kokoomus.

Vierailija
24/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan mene, se on vain sellainen hieno ja muka toimiva lause "että jokainen elättää itsensä ja jokaisella on tasa-arvoiset mahdollisuudet edetä ihan vaikka tähtiin saakka", se on psyykkistä vaikuttamista ja psykologiaa karmeimmillaan, eli luodaan kuvio, että kaikki menestyy ja voi viettää kunniakasta elämää kun OIKEIN PERKELEESTI YRITTÄÄ JA LAITTAA VAUHTIA HOMMIIN. Ei mene näin, ei mene näin. Kaikille ei edes ole työtä tarjolla vaikka niinkin väitetään (Kokoomus & Persut), ei ole töitä kaikille ja kaikki työt eivät onnistu kaikilta. Se, että menestyt ja nouset tähtiin vaatii ison ryhmän muita auttamassa ja katsomassa samaan suuntaan, lisäksi pitää olla jättimäärä sidosryhmiä ja myötävaikuttajia, se on pelkkää paskanjauhamista, että jokaisesta tulee hyvin menestyvä koska iso osa tämän ajan suomalaisista työssäkäyvistä joutuu käymään hakemassa tukia ja ruokakasseja vaikka tekevät työtä. Jollain harjanheiluttamisella ei tule toimeen eikä kaikista ole johtajakoulutukseen, ei mene Nallekarkit tasan eikä kyllä salmiakkiaakkosetkaan.

Vierailija
25/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto keksii kaikki mahdolliset syyt ettei tarvitse itse ottaa vastuuta omasta elämästään.

Ja pääajatus on vasemmistososialisteilla tämä vanha sanonta siitä miten vasurit ajattelevat: Mikä on mun, niin on mun. Ja mikä on sun, niin sekin on mun.

Vierailija
26/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
27/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen suorittanut korkeakoulututkinnosta lähtien vaikka mitä opintoja, mutta ei mua palkata koskaan mihinkään hyviin hommiin, kun en osaa puhua itseäni töihin. En valinnut olla autismin kirjolla ja olen todella yrittänyt kaikkeni.

Opiskele lääkäriksi.

Vierailija
29/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt itsesi kohtuuttoman painavaksi ja menetät terveyden diabeteksen vuoksi tai tupakoit itsellesi keuhkosyövän , niin on kyllä ihan itse aiheutettu sairaus. 

Vierailija
30/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Minä olen jo 27 vuotta maannut sohvalla, pelannut änäriä ja juonut kaljaa. Yhteiskunta ei vieläkään ole korjannut vähävaraisuuttani.

Niin, on se niin väärin. Onneksi tuilla elämiseen alkaa tulla rajoja, hiljalleen. 

Vierailija
31/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi itse vaikuttaa onko vähävarainen vai ei. Tukien saajat usein ryyppää ja polttaa tupakkia ja niihin menee 200 euroa kk joten sitten ne ihmettelee kun rahaa ei ole ruokaan. On siis oma vika onko vähävarainen vai ei koska sen 200 euroa voi säästää.

Vierailija
32/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, mutta Suomessa köyhyys on valinta.

Vierailija
33/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä siitä sitten syytät.

Isoja luita.

Vierailija
34/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten on. Näitä sairauden takia köyhiä on hyvin vähän

Vierailija
35/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minä olen vaikuttanut elämääni valinnoillani. Jos olisin jäänyt peruskoulun jälkeen ajelemaan mopolla kuolevaan kotikylääni, en varmasti olisi nykyään Helsingin kantakaupungista asunnon omistava kokoomuslainen.

Vierailija
36/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä oma vika jos tekee työtä, jossa on huono palkka. Aina voi opiskella lääkäriksi

Miten voi opiskella lääkäriksi jos ei saa edes merkonomin papereita?

Vierailija
37/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jos hassaa kaikki rahansa tai käyttää huumeita yms. Tai vaikka silakoi kaiket päivät niin ei siinä ehdi tienaamaan.

Vierailija
38/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on, joskus ei. On toki esim. sairauksia joihin ei ole itse voinut vaikuttaa, mutta on paljon myös ihan laiskuuttaan ja typeryyttään vähävaraisia. On myös paljon niitä, jotka eivät kerta kaikkiaan osaa käyttää rahaa ja jotka olisivat vähävaraisia vaikka tienaisivat kymppitonnin kuussa.

Vierailija
39/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ken ei työtä tee, ei hänen syömänkään pidä.

Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"

Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.

Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Vierailija
40/93 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten on. Näitä sairauden takia köyhiä on hyvin vähän

Näin. Minä olen sairauden vuoksi sairaseläkkeellä, mutta köyhä en ole, kun on koulutus ja työhistoriaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi