Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teillä on ollut syynä siihen että olette pistäneet välit poikki vanhempiinne?

Vierailija
03.08.2024 |

Siis että ette enää ole jatkuvasti tekemisissä, korkeintaan jossain sukujuhlissa näette?

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän varten näitä kyselyjä tällä palstalla tehdään? Mitä tietoa näistä kerätään?

Olisiko ihan vertaistukea?

Mene pois, jos aihe ei kosketa sinua. Vai oletko niitä äitejä, jotka saa kritiikkiä jälkikasvultaan, mutta ei osaa tunnistaa syytä.

70-luvulla syntyneen tunnistaa siitä, että käskee toisia menemään pois keskusteluista. Eivät itse kestä kritiikkiä, mutta ovat jatkuvasti arvostelemassa muita.

Mä olen kylläkin syntynyt 80-luvulla, mutta minulla on uhriutuja-ripustautuja äiti. Sinä tulit tänne soittamaan suutasi, kun keskustelun tarkoitus oli puhua tästä oudosta äiti-ilmiöstä.

En oikein ymmärrä sinun pointtiasi tulla tänne moittimaan niitä, jotka ovat koko elämänsä yrittäneet taipua S-mutkalle ja jotenkin miellyttää äitiänsä, kaikkien metkujen edessä. Mitä teet täällä?

Vierailija
62/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistiäiti, joka ei koskaan tee mitään väärin tai pyydä anteeksi, vaikka toistuvasti manipuloi ja kohtelee läheisiään alistavasti, ei kunnioita.

Ihan kuin mun 70-luvulla syntynyt äiti.

70-luvulla syntyneet on sellaisia etteivät nää itsessään mitään vikaa. Kaikki on aina jonkun muun vika. Ovat katkeria ja ylimielisiä.

Kasvatuksessa jokin mennyt pieleen? Mallioppimista kenties?

Jotku on syntymästä lähtien karseita. Sukuvika monesti myös.

Jos vanhemmat tosi epäkypsiå ihmisiä, onhan se usein niin että ei lapsikaan kasva ihmisenä ellei sitten jossain kohtaa ota pesäeroa vanhempiinsa, tapaa ehkä kypsempää kumppania tms joka pakottaa kasvuun. Silloin saattaa mennä välit niihin lapsellisiin vanhempiin jotka ei kykene ottamaan vastaan mitään kritiikkiä tai käsittelemään asioita kuten normaali kypsä ihminen, vaan kiukuttelevat kuin mitkäkin uhmaikäiset vaikka olisivat jo isovanhempi-ikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän varten näitä kyselyjä tällä palstalla tehdään? Mitä tietoa näistä kerätään?

Mene pois, jos aihe ei kosketa sinua. Vai oletko niitä äitejä, jotka saa kritiikkiä jälkikasvultaan, mutta ei osaa tunnistaa syytä.

70-luvulla syntyneen tunnistaa siitä, että käskee toisia menemään pois keskusteluista. Eivät itse kestä kritiikkiä, mutta ovat jatkuvasti arvostelemassa muita.

Mä olen kylläkin syntynyt 80-luvulla, mutta minulla on uhriutuja-ripustautuja äiti. Sinä tulit tänne soittamaan suutasi, kun keskustelun tarkoitus oli puhua tästä oudosta äiti-ilmiöstä.

En oikein ymmärrä sinun pointtiasi tulla tänne moittimaan niitä, jotka ovat koko elämänsä yrittäneet taipua S-

Lisään vielä omaani: eikä pelkästään äiti-ilmiöstä, vaan molempiin vanhempiin liittyen, mutta kummasti näyttää siltä, että usein se välien poikkilaitto liittyy äiteihin. Ikävä kyllä.

Vierailija
64/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko jostain yhdestä ja samasta 70-luvulla syntyneestä, omasta lapsestasi?

Ehei, vaan se oli kertomus eräästä 70-luvulla syntyneestä kahelista. Hän ei siedä kritiikkiä, ylimielisenä jauhaa jatkuvasti boomereista ja äidistään. 

Vierailija
65/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko jostain yhdestä ja samasta 70-luvulla syntyneestä, omasta lapsestasi?

Ehei, vaan se oli kertomus eräästä 70-luvulla syntyneestä kahelista. Hän ei siedä kritiikkiä, ylimielisenä jauhaa jatkuvasti boomerei

Ja sinun elämäntehtävä jankuttaa tästä asiasta? Mitä se sinua liikuttaa? Todella outoa.

Vierailija
66/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä sinun pointtiasi tulla tänne moittimaan niitä, jotka ovat koko elämänsä yrittäneet taipua S-

70-luvulla syntyneet yleensä tulee soittamaan suutansa tämmöisiin keskusteluihin. Käyttäytyvät kuin uhmaikäiset lapset. 

Vierailija
67/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Uusi palstahullu tämä 70-luku jankkaaja?

Vierailija
68/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parodiaa. Jotku ymmärtää jotku ei

Vierailija
69/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä 70-luvun jankkaus on? Tarkoitetaanko sillä 70-luvulla syntyneitä äitejä vain 70-lukulaisten äitejä, jotka ovat ehkä 40-luvulla syntyneitä?

Vierailija
70/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut isää, olen ollut isätön siitä asti kun olin lapsi. Ei meillä ollut minkäänlaista lapsen ja vanhemman välistä suhdetta, hän oli minulle ventovieras ihminen.

Vierailija
71/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parodiaa. Jotku ymmärtää jotku ei

Ai jahas, johon on sitten huumorimiehiä / naisia! 

Vierailija
72/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin parantumattomaan syöpään enkä jaksa kuunnella äitini jankutusta.

Minulla samankaltaista. Länsimainen lääketiede ei kelpaa hänelle ja minunkin pitäisi luottaa luontais- ja enkelhoitoihin.

Minun äitini ei tajua syövästäni hevon helvettiä, koska se on hieman harvinaisempi. Hän vain kauhistelee ja pällistelee, ja ehti kysellä viikoittain joko hoito tehoaa ja milloin paranen, kunnes kyllästyin enkä enää vastannut yhteydenottoihinsa. Nyt hän on ilmeisesti unohtanut olemassaoloni, koska ei kysele kuulumisiani siskoltanikaan. Sitä ennen hän kyllä juorusi mielellään kaikille.

Vierailija
73/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pistänyt välejä poikki vanhempiini. Vaikka samanlaista minulla ollut kuin monella muulla teistä. Vanhempiensa kanssa voi olla eri mieltä mutta heitä pitää kunnioittaa. Se Raamatun ohje on niin hyvä että sitä vastaan voi tarkastella käyttäytymistään.

Vierailija
74/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pistänyt välejä poikki vanhempiini. Vaikka samanlaista minulla ollut kuin monella muulla teistä. Vanhempiensa kanssa voi olla eri mieltä mutta heitä pitää kunnioittaa. Se Raamatun ohje on niin hyvä että sitä vastaan voi tarkastella käyttäytymistään.

Ei raamattukaan käske ikuisuuksiin kääntämään poskea toisensa perään 

Vierailija
75/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä 70-luvun jankkaus on? Tarkoitetaanko sillä 70-luvulla syntyneitä äitejä vain 70-lukulaisten äitejä, jotka ovat ehkä 40-luvulla syntyneitä?

Tottakai sinä 70-luvulla syntynyt toivosit, että puhuisimme 40-luvulla syntyneestä äidistäsi.

Mutta kyllä me nyt tarkoitettiin, että 70-luvulla syntyneissä esiintyy paljon narsismia. Ovat ylimielisiä katkeroita. 

Vierailija
76/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sinä 70-luvulla syntynyt toivosit, että puhuisimme 40-luvulla syntyneestä äidistäsi.

Mutta kyllä me nyt tarkoitettiin, että 70-luvulla syntyneissä esiintyy paljon narsismia. Ovat ylimielisiä katkeroita. 

Milloin itse olet syntynyt? 

Vierailija
77/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks siskonmakkarakeittoko sut pistää noin vihaksi,  oot sä ihme jätkä Haukkala.

Vierailija
78/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei raamattukaan käske ikuisuuksiin kääntämään poskea toisensa perään 

Ei todellakaan. Kunnioitus ja arvostus ansaitaan, koskee myös niitä vanhempia. Jos äiti/isä käyttäytyy kuin mielisairas, uhkailee ja käy käsiksi, haukkuu niin sinut kuin perheesi ym., niin miksi ihmeessä (anna edes yksi hyvä perustelu) pitäisin häneen välit auki?

Vierailija
79/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sellaista ei ole tapahtunut. Vanhempani ovat parasta mitä mulla on.

Vierailija
80/179 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tuli kaks metriä hiekkaa väliin. Toivottavasti ei nähdä juhlissa !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi