Mikä teillä on ollut syynä siihen että olette pistäneet välit poikki vanhempiinne?
Siis että ette enää ole jatkuvasti tekemisissä, korkeintaan jossain sukujuhlissa näette?
Kommentit (179)
Tässä ketjussa tähän mennessä kaikki ovat laittaneet välit poikki äitiinsä. Ovatko isukit siis yksinkertaisesti kivempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistiäiti, joka ei koskaan tee mitään väärin tai pyydä anteeksi, vaikka toistuvasti manipuloi ja kohtelee läheisiään alistavasti, ei kunnioita.
Eikös aika monet 70-luvulla syntyneet käyttäydy tällä tavalla?
Kyllä. Aina samat märinät ja uhriutumiset.
Kuulostat ihan minun äidiltäni. Märisen kun asetan rajat, kerron että hänen käytös satuttaa minua, enkä suostu enää sellaiseen huonoon kohteluun.
Just tuota sanaa on varmasti käyttänytkin, se on märinää. Eli täysin halveksittavaa ja mitätöntä. Minun tunteilani ei ole mitään merkitystä, hänen pitäisi varmaan saada määrittää kaikki tunteeni ja kokemukseni, jotta yhteydenpito onnistuisi. Juu ei kiitos,
Olet väärässä. Olen syntynyt 80-luvulla ja omia lapsiani kunnioitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistiäiti, joka ei koskaan tee mitään väärin tai pyydä anteeksi, vaikka toistuvasti manipuloi ja kohtelee läheisiään alistavasti, ei kunnioita.
Ihan kuin mun 70-luvulla syntynyt äiti.
70-luvulla syntyneet on sellaisia etteivät nää itsessään mitään vikaa. Kaikki on aina jonkun muun vika. Ovat katkeria ja ylimielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tähän mennessä kaikki ovat laittaneet välit poikki äitiinsä. Ovatko isukit siis yksinkertaisesti kivempia?
Kyllä ne lähtökohtaisesti ovat. Äideillä tahtoo joskus syntyä sellainen vähän vinksahtanut riippuvuussuhde lapsiinsa. Pitävät niitä itsensä jatkeina, ja olettaen, että heillä on aina heihin jonkinlainen valta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös aika monet 70-luvulla syntyneet käyttäydy tällä tavalla?
Kyllä. Aina samat märinät ja uhriutumiset.
Kuulostat ihan minun äidiltäni. Märisen kun asetan rajat, kerron että hänen käytös satuttaa minua, enkä suostu enää sellaiseen huonoon kohteluun.
Just tuota sanaa on varmasti käyttänytkin, se on märinää. Eli täysin halveksittavaa ja mitätöntä. Minun tunteilani ei ole mitään merkitystä, hänen pitäisi varmaan saada määrittää kaikki tunteeni ja kokemuk
Olet 70-luvulla syntynyt patologinen valehtelija.
Mitähän varten näitä kyselyjä tällä palstalla tehdään? Mitä tietoa näistä kerätään?
Vierailija kirjoitti:
Katkaisin välit äitiini vuosia jatkuneen vaimoni kiusaamisen takia. Olihan äiti aina ollut kiero ja ilkeä, mutta aikuiseksi kasvettuani en enää voinut sitä sulattaa, etenkin kun kiusaamista kohdistui minulle rakkaaseen vaimooni. Äiti näkyvästi suosi siskojeni (vaihtuvia) miehiä, toivotti poikaystävät heti tervetulleeksi sukuun mielin kielin makeillen. Vaimoani kohteli ensitapaamisesta lähtien kuin saastaa. En jaksa edes luetella millä tavalla aiheutti meille hankaluuksia vuosien ajan. Pilasi ilkeilyillään meiltä monet perhejuhlat, kuvitteli että lapsemme ovat vain hänen jatkeitaan ja hänellä on ylin sananvalta perheessämme. Käveli kaiken yli vaimolleni tuhahdellen. Yhtenä päivänä mitta tuli täyteen ja se oli kerrasta poikki.
Hyvä sinä! Mieheni mielestä minun on vaan pitänyt sietää anopin törkeää käytöstä. Itse asiassa minä olen ollut törkeä, kun olen kehdannut pahoittaa mieleni. Anoppi kuoli pari vuotta sitten. Nykyään on helpompi hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntyneet on sellaisia etteivät nää itsessään mitään vikaa. Kaikki on aina jonkun muun vika. Ovat katkeria ja ylimielisiä.
Kasvatuksessa jokin mennyt pieleen? Mallioppimista kenties?
En osaa sanoa. Ei kai siihen mitään syytä tarvita?
Vierailija kirjoitti:
Narsisti-äitini on vieraannuttanut minut isästäni jo hyvissä ajoin ollessani alle 3-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Mitähän varten näitä kyselyjä tällä palstalla tehdään? Mitä tietoa näistä kerätään?
Sitä varten, että 70-luvulla syntynyt pääsee uhriutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ihan vertaistukea?
Mene pois, jos aihe ei kosketa sinua. Vai oletko niitä äitejä, jotka saa kritiikkiä jälkikasvultaan, mutta ei osaa tunnistaa syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuksessa jokin mennyt pieleen? Mallioppimista kenties?
Jotku on syntymästä lähtien karseita. Sukuvika monesti myös.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään tietoa, vaan vastaukset poistetaan.
Vainoharhaisuutta, martyrisointia, perättömiä epäilyjä, ei koskaan anteeksipyyntöä tai oma-aloitteista vastaantuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene pois, jos aihe ei kosketa sinua. Vai oletko niitä äitejä, jotka saa kritiikkiä jälkikasvultaan, mutta ei osaa tunnistaa syytä.
70-luvulla syntyneen tunnistaa siitä, että käskee toisia menemään pois keskusteluista. Eivät itse kestä kritiikkiä, mutta ovat jatkuvasti arvostelemassa muita.
Olivat tosi v..ttumaisia..se riitti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntyneen tunnistaa siitä, että käskee toisia menemään pois keskusteluista. Eivät itse kestä kritiikkiä, mutta ovat jatkuvasti arvostelemassa muita.
Mitä helvettiä jankutat? Kerrotko jostain yhdestä ja samasta 70-luvulla syntyneestä, omasta lapsestasi? Lapsiraukka kun tuollainen mielipuoli vanhempana.
T. 80-luvun lapsi, jolla hyvät välit omiin vanhempiinsa
Vierailija kirjoitti:
Molempiin laitoin, isä oli heistä pahempi tapaus.
Mode on tekoäly, ei sillä ole kiire. Ainoastaan viestien poistajilla.