Mikä teillä on ollut syynä siihen että olette pistäneet välit poikki vanhempiinne?
Siis että ette enää ole jatkuvasti tekemisissä, korkeintaan jossain sukujuhlissa näette?
Kommentit (179)
Kirjoitan uudestaan.
Minun äiti on 70-vuotias, väkivaltainen niin sanallisesti kuin fyysisesti, eikä ikinä suostu pyytämään tekemisiään anteeksi.
Ainoa tapa, miten ns. pyytää anteeksi, on tekeytymällä marttyyriuhriksi.
Kaikki minun 74v narsistisesti käyttäytyvää äitiäni kritisoivat viestit poistetaan.
No nyt pitää kyllä modella kiirettä täällä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistiäiti, joka ei koskaan tee mitään väärin tai pyydä anteeksi, vaikka toistuvasti manipuloi ja kohtelee läheisiään alistavasti, ei kunnioita.
Eikös aika monet 70-luvulla syntyneet käyttäydy tällä tavalla?
Totta! 70-luvulla syntyneet ovat osoittaneet olevansa järkyttäviä narsisteja.
Mun narsisti äiti on syntynyt 70-luvulla.
On sairas ihminen. Mennyt välit moniin ihmisiin elämänsä aikana, mutta mitään vikaa tai parannettavaa ei omassa käytöksessä löydy. Ei varmasti muutu enää, joten ei kiinnosta yrittää eheyttää välejä. On ollut jo vuosia eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistiäiti, joka ei koskaan tee mitään väärin tai pyydä anteeksi, vaikka toistuvasti manipuloi ja kohtelee läheisiään alistavasti, ei kunnioita.
Kyllä. Aina samat märinät ja uhriutumiset.
Miksi täältä poistetaan näin paljon viestejä? Vastasin vain kysyttyyn kysymykseen.
Haukkuvat muiden ja jopa minun ulkonäköä selän takana. En vaan jaksanut sitä enää.
Vierailija kirjoitti:
On sairas ihminen. Mennyt välit moniin ihmisiin elämänsä aikana, mutta mitään vikaa tai parannettavaa ei omassa käytöksessä löydy. Ei varmasti muutu enää, joten ei kiinnosta yrittää eheyttää välejä. On ollut jo vuosia eläkkeellä.
Mitä se eläkeellä olo vaikuttaa tuohon?
Heidän juoppoluuserisminsa. Nyt ovat katkeria siitä kun en anna lasten tavata heitä kuin max kerran vuodessa - en halua vanhempieni suunnalta mitään vaikutusta lapsilleni.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki minun 74v narsistisesti käyttäytyvää äitiäni kritisoivat viestit poistetaan.
Kaikki? Miksi spämmäät monta viestiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan minun äidiltäni. Märisen kun asetan rajat, kerron että hänen käytös satuttaa minua, enkä suostu enää sellaiseen huonoon kohteluun.
Just tuota sanaa on varmasti käyttänytkin, se on märinää. Eli täysin halveksittavaa ja mitätöntä. Minun tunteilani ei ole mitään merkitystä, hänen pitäisi varmaan saada määrittää kaikki tunteeni ja kokemukseni, jotta yhteydenpito onnistuisi. Juu ei kiitos, ansaitsen parempaa! Kuka tahansa ansaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä että on jo vanhempi ihminen. Olisi kasvanut ihmisenä jo tähän mennessä jos jotain kasvua olisi odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan minun äidiltäni. Märisen kun asetan rajat, kerron että hänen käytös satuttaa minua, enkä suostu enää sellaiseen huonoon kohteluun.
Just tuota sanaa on varmasti käyttänytkin, se on märinää. Eli täysin halveksittavaa ja mitätöntä. Minun tunteilani ei ole mitään merkitystä, hänen pitäisi varmaan saada määrittää kaikki tunteeni ja kokemukseni, jotta yhteydenpito onnistuisi. Juu ei kiitos, ansaitsen parempaa! Kuka tahansa an
Kuulostat ihan 70-luvulla syntyneeltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki? Miksi spämmäät monta viestiä?
Öö en, kun jo heti ensimmäinen viesti poistettiin kiireen vilkkaan? Todella outoa palsta moderointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä että on jo vanhempi ihminen. Olisi kasvanut ihmisenä jo tähän mennessä jos jotain kasvua olisi odotettavissa.
Eläkkeellä voi olla nuoremmatkin. Viisikymppisetkin esim. mielisairauden takia.
Katkaisin välit äitiini vuosia jatkuneen vaimoni kiusaamisen takia. Olihan äiti aina ollut kiero ja ilkeä, mutta aikuiseksi kasvettuani en enää voinut sitä sulattaa, etenkin kun kiusaamista kohdistui minulle rakkaaseen vaimooni. Äiti näkyvästi suosi siskojeni (vaihtuvia) miehiä, toivotti poikaystävät heti tervetulleeksi sukuun mielin kielin makeillen. Vaimoani kohteli ensitapaamisesta lähtien kuin saastaa. En jaksa edes luetella millä tavalla aiheutti meille hankaluuksia vuosien ajan. Pilasi ilkeilyillään meiltä monet perhejuhlat, kuvitteli että lapsemme ovat vain hänen jatkeitaan ja hänellä on ylin sananvalta perheessämme. Käveli kaiken yli vaimolleni tuhahdellen. Yhtenä päivänä mitta tuli täyteen ja se oli kerrasta poikki.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin mun 70-luvulla syntynyt äiti.
Äitini syytti minua ex-puolisoni kuolemasta. Olimme eronneet pari vuotta aikaisemmin. Puolisolla oli mielenterveysongelmia ja päätyi itsemurhaan. Äiti ei edes tiedä kuolinsyytä, luulee sen olleen sairauskohtaus. Syyllisti mua siitä, etten vienyt miestä lääkäriin. Aikuista miestä, joka osasi kyllä hoitaa omat asiansa.