Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita jotka ovat alkaneet iän myötä vihaamaan kesää?

Vierailija
03.08.2024 |

Olen vasta 27v enkä voi enää sietää kesää. Vi-tuttaa jatkuva lämpö ja auringonpaiste.

Olisi ihanaa jos aina voisi olla 15-20 astetta, pilvistä ja 2-3 sadepäivää viikossa 🤗

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TLDR VÄLIYHTEENVETO

Jos olet lähinnä kiinnostunut ketjun ylä/alanuolijakaumasta, niin nuoliklikkauksista voidaan tiivistää ketjun keskimääräinen mielipide:

"Samaa mieltä, (kesä/syksy/talvi/kevät) on ihan pskaa, minäkin vihaan sitä. Ja kuka tahansa joka ehdottaa jotain keinoa laajentaa palettiani, tuoda esiin keinoja joilla elämänlaatua voisi tutkitusti kohentaa, tai kiinnittää huomiota tekstistäni ilmenevään katkeruuteen ja kehtaa mainita siitä on sika. Haluan olla katkera ja haluan jatkossakin vihata (kesää/syksyä/talvea/kevättä)."

Jos sen sijaan olet kiinnostunut muistakin näkemyksistä, tai mahdollisesti kamppailet jonkin vuodenajan kanssa ja haluaisit löytää tilanteeseen ratkaisun, ketjussa on ihan ajatuksellakin kirjoitettuja huomioita, omia kokemuksia, sekä analyysia mahdollisista vaikutusmekanismeista.

Vierailija
102/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä maailman kolkka olisi hyvä asua meikäläisille? Islanti?

Bergenissä olisi hyvä ilmasto sateita lukuunottamatta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Bergen

Eli ei ole hyvä ilmasto, ainakaan useimman mielestä, jos kerran sataa melkein 70% ajasta. 

Meitä on moneen junaan. Itseä ei haittaisi vaikka sataisi yli puolet ajasta. Tiesitkö, että Suomi on EU:n vähäsateisin maa?

T: eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vain nainen voi olla sitä mieltä että jankuttaminen on keskustelua. Huoh!"

Jankuttaminen on saman asian toistamista. Sitä en ole tehnyt. Jos keskustelun käyminen herättää sinussa noin ylikuormittavia tunteita, harkitse sitä, ettet enää vastaa viesteihini.

Ylikuormittaminen tunteitano niin sieltä alkavat tulla ne paskojen self help -kirjojen vakiotermit. 

No minä en ole koskaan lukenut yhtään self help -kirjaa, mutta jos henkilö vetää itsensä noin kierroksille jostain näin triviaalista asiasta, niin kyllähän ne tunnekuormituksen ongelmat ovat aika ilmiselvät ilman self helpiin tutustumistakin.

Vierailija
104/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisit oikean lääkityksen masennukseesi, ap, nauttisit kesästä. 

Missäs kuplassa sinä elät kun on noin vaikeaa uskoa, ettei kaikki nauti kesästä? 🤔

Vierailija
105/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iän myötä? 27 v.

olen alkanut iän myötä vihaamaan talvea, jos ei tarttis varoa lukadtumista, niin viis ehkä olla sidettävää 

-57 v.

Jo toinen henkilö ketjussa joka valittaa talven liukkaudesta. Oletteko kuulleet nastakengistä?

Vierailija
106/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kaikista vuodenajoista. Eniten syksystä. 😁

Vierailija
107/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iän myötä? 27 v.

olen alkanut iän myötä vihaamaan talvea, jos ei tarttis varoa lukadtumista, niin viis ehkä olla sidettävää 

-57 v.

Jo toinen henkilö ketjussa joka valittaa talven liukkaudesta. Oletteko kuulleet nastakengistä?

Tässä on kolmas valittaja. Mulla on nastakengät. Silti pelkään kaatuvani kun koko kävelytie on pelkkää jäätä.

Vierailija
108/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan liukkaita kelejä sitä enemmän mitä ikää tulee lisää. 

Vierailija
109/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minätaas olen vanhemmiten alkanut inhota talvea. Loputon pimeys, jäätikkökeli tai lumikasat. En ole kiinnostunut hiihdosta tms. Kevät, kesä ja alkusyksy vat ok. Tänä kesänä on ollut sopivan lämmintä, ei liian kuumaa.

Vierailija
110/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viddu mitä helletrollien lässytystä taas koko ketju täynnä. Kukaan täyspäinen ei tykkää näistä nykyajan "kesistä" mitkä ovat suoraan saatanasta ainakin pk-seudulla. Myöskään ulkkikset eivät pidä kotimaidensa helvetillisistä helteistä, tämän olen monilta eri maiden paikallisilta kuullut. Mutta kappas kummaa, suomesta aina vaan löytyy verenkierto-ongelma mammuleita oikein laumana kertomaan kuinka kaiken palaminen ja kuivuminen on i-ha-naa ja muissa on aina vika jos ei kestä porostusta 24h. 

Haistakaa paska. Sekä hellehullumammulit että ulilaudan pentutrollit jotka vaahtoavat näistä paska keleistä kun pääsee kyyläämään paljaita perceitä. 

Vierailija
111/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa olisi aina syksy-talvi te olisitte kaikki suljetulla osastolla. 

Vierailija
112/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vain nainen voi olla sitä mieltä että jankuttaminen on keskustelua. Huoh!"

Jankuttaminen on saman asian toistamista. Sitä en ole tehnyt. Jos keskustelun käyminen herättää sinussa noin ylikuormittavia tunteita, harkitse sitä, ettet enää vastaa viesteihini.

Ylikuormittaminen tunteitano niin sieltä alkavat tulla ne paskojen self help -kirjojen vakiotermit. 

No minä en ole koskaan lukenut yhtään self help -kirjaa, mutta jos henkilö vetää itsensä noin kierroksille jostain näin triviaalista asiasta, niin kyllähän ne tunnekuormituksen ongelmat ovat aika ilmiselvät ilman self helpiin tutustumistakin.

Siinä tapauksessa olet ammatiltasi sosiaalitäti. 

Vierailija
113/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iän myötä? 27 v.

-57 v.

Ne eivät todellakaan ole sataprosenttinen apu. Etenkin kun tuhoavat lattioita. Myös kivilattioita!

Vierailija
114/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan mahdollista että Suomen Lapissa on maailman kurjin sää. Siperiassakin kai on kesä ihan ok. 

Vierailija
115/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta tuttavapiiristä käsin arvioiden sanoisin, että ne jotka ovat iän myötä alkaneet "vihaamaan" kesää (ja monessa tapauksessa kaikkiea lämmintä/kuumaa, kuten sauna) ovat samoja ihmisiä joiden rasvaprosentti on myös selvästi kohonnut iän myötä. Kaikki tuntemani pehmeämmäksi muuttuneet eivät ole kesän (pohjimmiltaan ehkä hikoilun?) vastustajia, mutta kaikki sellaiset ovat sieltä pulleammasta päästä.

En arvota heitä ihmisinä kehonkoostumuksensa perusteella, itselläkin on ylipainoa, ja tietysti kesäahdistukseen voi liittyä paljon muutakin kuin lämpö/hikoilu, mutta tällaisen korrelaation olen omasta kuplastani vuosien saatossa havainnut.

No, minä olen hoikka ja vieläpä urheilen aktiivisesti (juoksen) ja olen hyvässä kunnossa. Vihaan hellettä, koska hikoilen aivan valtavan paljon kasvoista. Hikirauhasten määrä ja sijainti on pitkälti perinnöllistä eikä liity mitenkään rasvaprosenttiin. Kesäisellä juoksulenkillä kasvoni liioittelematta virtaavat hikeä. Se ei ole miellyttävää. Siksi viileämpi ilma on mukavampi.

Vierailija
116/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttisihan noista kuumista kesistä, jos olisi varaa ilmastoituun asuntoon. Vaan kun ei ole, niin helteet on yhtä tuskaa ja käy terveyden päälle, kun on perussairauksia. Ainut hyvä puoli helteissä on, että uimavedet lämpenee. Mieluiten ottaisin lämpimät uimavedet, mutta samalla max 20 asteen lämpötilan. :D

Vierailija
117/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se varmasti läskinä mammana on. Laihduta, läski.

Kesästä voi olla tykkäämättä myös ihan normaalipainoisenakin.

Vierailija
118/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Joskus nuorena vihasin kesää. Silloin olisi aina pitänyt olla menossa bileisiin, festareille, interrailille eikä itsellä mitään minne mennä tai ketään kenen kanssa.

Ongelmana myös kesätyöt joita minä en koskaan saanut ja siitä sai sitten kuulla äipän suusta koko kolme kuukautta. Häpesin myös vartaloani ja siksi aina peittävät vaatteet jotka oli tietysti kuumat.

Vanhemmiten olen oppinut hyväksymään itseni ja oppinut nauttimaan kesän hyvistä puolista. Tällainen kesä kuin nyt on ihan kiva ja jo nyt näkyvät syksyn merkit saavat miettimään. Mitään käristyskupolua en toki kestä enkä halua. 

48v

Vierailija
119/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
120/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valo ja lämpö ovat elämälle ominaisia asioita. Haudassa noita ei ole. 

Tiesitkö, että valoa on olemassa vaikka aurinko olisi pilven takana? Ja lämpöä voi olla vaikkei olisi +25 asteen neekerikelejä.