Onko täällä muita jotka ovat alkaneet iän myötä vihaamaan kesää?
Olen vasta 27v enkä voi enää sietää kesää. Vi-tuttaa jatkuva lämpö ja auringonpaiste.
Olisi ihanaa jos aina voisi olla 15-20 astetta, pilvistä ja 2-3 sadepäivää viikossa 🤗
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa olisi aina syksy-talvi te olisitte kaikki suljetulla osastolla.
Ei oltaisi. Kaikilla ei ole samanlainen vauvapsyyke kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Tosin minulla nyt on jo tuplasti enemmän ikää kuin sinulla. Tuntuu kuin elämästä menisi puolet hukkaan, kun on talvi.
Kannattaisikohan alkaa harrastamaan hiihtoa, luistelua, patikointia meren jäällä jne.
Miksi harrastaisin kaikkia niitä asioita joita vihaan?
Jotta mahdollisesti oppisit pitämään jostain niistä, nauttisit suuremmasta osasta vuotta ja elämänlaatusi kohentuisi?
-eri
Jääkylmässä ulkoilmassa oleilu ei ole millään mittarilla onnistunein tapa parantaa elämänlaatua.
Et ole tainnut tutustua tutkimusnäyttöön esim. avantouinnin ja muun hallitun
Mene sinä sinne avantoon niin minä otan kesällä aurinkoa. Katsotaan kumpi jaksaa pidempään!
En todellakaan vihaa kesää. Tämäkin kesä ollut liian viileä. Talvi sen sijaan tuntuu liian pitkältä enkä meinaa jaksaa sitä kylmyyttä. Pitäisi kai reissata talvella johonkin lämpimään.
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen valo ja lämpö se vasta pään sekoittaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Tosin minulla nyt on jo tuplasti enemmän ikää kuin sinulla. Tuntuu kuin elämästä menisi puolet hukkaan, kun on talvi.
Pikemminkin 2/3!
Mitä vanhemmaksi tulen sitä ärkeämpää valo ja lämpö on! Väsähdän ja uuvun heti kun aurinko menee pilveen, mitään ei tahdo saada tehtä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisikohan alkaa harrastamaan hiihtoa, luistelua, patikointia meren jäällä jne.
Miksi harrastaisin kaikkia niitä asioita joita vihaan?
Jotta mahdollisesti oppisit pitämään jostain niistä, nauttisit suuremmasta osasta vuotta ja elämänlaatusi kohentuisi?
-eri
Jääkylmässä ulkoilmassa oleilu ei ole millään mittarilla onnistunein tapa parantaa elämänlaatua.
Et ole tainnut tutustua tutkimusnäyttöön esim. avantouinnin ja muun hallitun
Vihaan kylmää, tuulista ja kosteaa säätä, talvea, pimeyttä, loskaa ja lunta
Olen vuosia siedättänyt itseäni avannossa.
Tulos: vihaan talvea päivä päivältä enemmän. Avannon euforia kestää minuutin.
En vihaa täällä on sentään ihan mukavat lämpötilat etelän maihin verrattuna.
Samat sanat, tykkään eniten noista luettelemistasi kesäsäistä: pilvistä ja alle 20 astetta ja odotan nyt syksyä, pimenevät illat ja auringonlakun seuraaminen parasta. En koskaan matkusta talvellakaan minnekään etelään, en tarvitse aurinkoa vaan hämärähyssyä, tuulta, sadetta, myrskyä, viileitä kelejä. Syksy please come soo.
Neljä vuodenaikaa, joka nykyään tosin on supistunut kahteen, on ihan kiva. Se harmittaa, että lämpöjen jatkuvasti kohotessa palvelut laahaavat perässä. Asuntoihin pitäisi saada kunnon viilennykset. Kaupunkiympäristöä pitäisi kehittää varjoisemmaksi. Ravintoloissa ja rannoilla saisi olla varjonpaikkoja. Esimerkiksi itse tykkään käydä rannalla, mutta en ui enkä ota aurinkoa. Lepäilen, luen ja katselen merta. Helsingin puistot alkavat olla jonkinlaisia temppuaavikoita. Kesällä olen joskus ottanut hotellin ihan vaan siksi, että saan nukkua viileässä pari yötä. Taloyhtiön tulevaan remonttiin toivon sisältyvät viilennysasiat.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeastaan aina pitänyt syksystä eniten. Kosteat syyskuiset aamut ne vaan tuoksuvat hyviltä 🥰
Syksyihmisiä itsekin, aina ollut. Kirkkaat kuulaat syysaamut ovat omia suosikkejani.
Mutta ovathan kesätkin ihania, Suomessa vain melko erikoisia sijainnistamme johtuen: valtavalla vauhdilla etenevät, luonto suorastaan räjähtää vihreyteensä, yhtäkkiä läpi yön on valoisaa, hellejaksot ovat intensiivisiä, muuten niin kauniissa luonnossa oleskelu on hankalaa sankan itikkamäärän ja punkkivaaran vuoksi. Sitten kuin yhdessä yössä kaikki on ohi. Noin kärjistäen. Kyllä siinä Eino Leinon värssy jos toinenkin tulee mieleen.
Päinvastoin, mä elän vain kesällä!
Nyt kun huvipuisto menee tänään kiinni, alan jo valmistautua talviunille 😴
Minä olen aina pitänyt kesästä, enemmänkin tuntuu, että iän myötä ahdistun talvesta enemmän ja enemmän tai ainakin se tuntuu joka vuosi vain pitenevän Täällä Oulun korkeudella pakkasia riittää ja on ärsyttävää joutua pukemaan monet kerrokset vaatteita aina ulos lähtiessä. Pienten lasten pukemisrumba se vasta rasittavaa onkin. Iho ei kestä pakkasta ja viimaa ollenkaan. Autokin pitää aina muistaa laittaa ajoissa lämmitykseen ja kaikki rappaamiset vie lisää aikaa muutenkin kiireisistä aamuista.
Kesällä on niin helppo vaan kipaista ulos.
Iän myötä? Ap- sähän olet lähes teini vielä. Taidat olla vaan masentunut.
En vihaa. Viha on ihan liian voimakas sana. Valoisan ajan lisääntyminen on ihanaa keväällä, herään henkiin. Sellainen lämmin että boi kulkea t paidassa ja capreissa, käydä edes joskus uimassa, jaksaa vielä liikkua ja tehdä jotain, max n 23-25 se riittää. Jos on hellettä, sitä jaksan ehkä 1 max 2 pv. Sitten uuvahdan. En voisi kuvitellakaan että pärjäisin jossain espanjan sisämaassa tai kreikassa jossa saattaa olla kk tolkulla 30-40
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeastaan aina pitänyt syksystä eniten. Kosteat syyskuiset aamut ne vaan tuoksuvat hyviltä 🥰
Niin ja kynttilät ja blaa blaa kynttilät ja kynttilät blaa blaa blaa
Kun sytytän kynttilän, niin ihanaa on koko vuosi kynttilää. Ihana kynttilä. Kesällä ei voi polttaa kynttilää, koska tulee valo ja hiki. Istun pimeässä, koska olen hiukan pimeä siksi tykkään talven pimeästä, koska pyrin aina istumaan pimeässä
Vierailija kirjoitti:
Keijo-Petteri kirjoitti:
Olen aikuinen 45-vuotias miesolio, enkä vihaa kesää. Olisi vaan saanut olla paremmat ja lämpimämmät kelit tänä kesänä, ei tainnut olla lämmintä kuin pari viikkoa toukokuun lopussa. Toki sadekin on aina välillä toivottavaa, mutta mielikuvani tästä kesästä on vähän ankea säiden osalta.
Mitä sä selität? Tänä kesänä on ollut paljon helteitä.
Suomen helteet. Ihan oikeasti. kaksi viikkoa
On varmaan kauhea kärsimys. Ai niin, mutta kun se neukkukuutio lämpiää niin saatanasti eikä muutakaan aikaan saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen valo ja lämpö se vasta pään sekoittaisikin.
Etelän maissa asuvat ihmiset elävät pidempään ja ovat sosiaalisempia, koska näkevät muita ihmisiä talvella. Mitä pohjoisemmaksi mennään, sitä lyhyempi on ihmisen elinikä, sitä enemmän on alkoholismia ja sitä syrjäytyneempiä ovat ihmiset
Vierailija kirjoitti:
Keijo-Petteri kirjoitti:
Olen aikuinen 45-vuotias miesolio, enkä vihaa kesää. Olisi vaan saanut olla paremmat ja lämpimämmät kelit tänä kesänä, ei tainnut olla lämmintä kuin pari viikkoa toukokuun lopussa. Toki sadekin on aina välillä toivottavaa, mutta mielikuvani tästä kesästä on vähän ankea säiden osalta.
Ei täälläpäin missä asun ole ollut juurikaan helteitä paitsi ainostaan ne toukokuun lopun lämpimät päivät. Huomasin kyllä, että kesällä uutisoitiin helteistä jossain päin Suomea, mutta ei niitä ole täällä näkynyt.
En samaistu, itse kärsin talvesta ja palelen paljon, ja aamut töihin mennessä aamut ovat tuskaa. Kylmää, pimeää. Kesän valo auttaa mielialaan hiukan ja tuntuu mukavalta että ulos lähtiessä ei tarvitse laittaa niin paljon vaatteita. Ulkona on kivan näköistä ja vihreää. Kovat pakkaset ovat kauheita, mutta nätti talvi toki menettelee. Silti pidän kesästä, keväästä. Pidän siitä että ei ole kylmä.