Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita jotka ovat alkaneet iän myötä vihaamaan kesää?

Vierailija
03.08.2024 |

Olen vasta 27v enkä voi enää sietää kesää. Vi-tuttaa jatkuva lämpö ja auringonpaiste.

Olisi ihanaa jos aina voisi olla 15-20 astetta, pilvistä ja 2-3 sadepäivää viikossa 🤗

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä maailman kolkka olisi hyvä asua meikäläisille? Islanti?

Islanti on turhan kylmä. Irlanti, Ranskan länsirannikko tai eteläinen Uusi-Seelanti hyviä vaihtoehtoja.

Ap

Vierailija
82/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi merkittävä syy kesäahdistukseen voivat olla siitepölyt (koivu, heinät, pujo) sekä ilman homeitiöt, mikäli olet niille herkistynyt. Norkosta:

Tilanne

2.8.2024

Heinät kukkivat koko Suomessa. Pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin.

Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa ja ovat muualla maassa enimmäkseen vähäisiä.

Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisiä ja kohtalaisia määriä koko pujon levinneisyysalueella lukuun ottamatta levinneisyysalueen pohjoisosia, missä siitepölyä on vähän.

Cladosporium-homesienten itiöpitoisuudet ovat kohtalaisia maan etelä- ja keskiosissa.

Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en vihaa kesää. vihaan ihmisiä.

Niin nykyajan ihmiset ovat niin loputtoman itsekkäitä, jäykkiä, huumorintajuttomia, ahneita, epäystävällisiä, laiskoja, aivan jumalattoman tyhmiä ja pinnallisia.

Hengelliset, kauniit ja hyvät asiat he survovat romukoppaan

Ennen oli toisin, silloin löytyi paljonkin älykkäitä, hauskoja, lämpimiä rakastettavia ja hengellisiä ihmisiä. 

Vierailija
84/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olet mt-ongelmainen talvihullu, sinulle on turha puhua järkeä jota ymmärtävät ihmiset joille valo, lämpö, ilo, aurinko ja muiden ihmisten seura ovat positiivisia asioita. "

Mt-ongelmiin kuuluu mm. se, että kuvitellaan, mitä täysin vieraat ihmiset ajattelevat. Sinä teit juuri niin. Mä tykkään sekä kesästä että talvesta ja olen hyvin sosiaalinen ihminen.

Anonyymillä palstalla voit olla vaikka kuningatar. 

En nyt yhtäkkiä keksi, miksi valehtelisin noista asioista. Yhtä kaikki, en vihaa mitään vuodenaikaa eikä mun tarvitse kiukutella palstalla säästä tai lämpötiloista.

Jankuttaa kuitenkin haluat!

Vierailija
85/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeastaan aina pitänyt syksystä eniten. Kosteat syyskuiset aamut ne vaan tuoksuvat hyviltä 🥰

Voi aamu olla muutenkin kostea kuin vain sään puolesta.

Ai tarkotaksä et herää pissat housuissa tai jotain?

Vierailija
86/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeastaan aina pitänyt syksystä eniten. Kosteat syyskuiset aamut ne vaan tuoksuvat hyviltä 🥰

Paitsi jos sattuu asumaan Helsingin kantakaupungissa.

Vierailija
87/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mitä? Haudassa on viileää kuin maakellarissa eikä siellä ole yhtään valoa. Miksette te kesän vihaajat menisi sinne jo tänään?

Vierailija
88/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olet mt-ongelmainen talvihullu, sinulle on turha puhua järkeä jota ymmärtävät ihmiset joille valo, lämpö, ilo, aurinko ja muiden ihmisten seura ovat positiivisia asioita. "

Mt-ongelmiin kuuluu mm. se, että kuvitellaan, mitä täysin vieraat ihmiset ajattelevat. Sinä teit juuri niin. Mä tykkään sekä kesästä että talvesta ja olen hyvin sosiaalinen ihminen.

En nyt yhtäkkiä keksi, miksi valehtelisin noista asioista. Yhtä kaikki, en vihaa mitään vuodenaikaa eikä mun tarvitse kiukutella palstalla säästä tai lämpötiloista.

Tämä on keskustelupalsta, jossa keskustellaan ja vastaillaan toisten viesteihin. Jos se on sinusta ahdistavaa, ehkä päiväkirjan kirjoittaminen voisi sopia sinulle paremmin?

Vierailija
89/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo ja lämpö ovat elämälle ominaisia asioita. Haudassa noita ei ole. 

90/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen 45-vuotias miesolio, enkä vihaa kesää. Olisi vaan saanut olla paremmat ja lämpimämmät kelit tänä kesänä, ei tainnut olla lämmintä kuin pari viikkoa toukokuun lopussa. Toki sadekin on aina välillä toivottavaa, mutta mielikuvani tästä kesästä on vähän ankea säiden osalta.

Vierailija
91/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en vihaa kesää. vihaan ihmisiä.

Niin nykyajan ihmiset ovat niin loputtoman itsekkäitä, jäykkiä, huumorintajuttomia, ahneita, epäystävällisiä, laiskoja, aivan jumalattoman tyhmiä ja pinnallisia.

Hengelliset, kauniit ja hyvät asiat he survovat romukoppaan

Ennen oli toisin, silloin löytyi paljonkin älykkäitä, hauskoja, lämpimiä rakastettavia ja hengellisiä ihmisiä. 

Mulla on tosi kivoja ihmisiä ystäväpiirissä ja suvussa. Mikset pitänyt kiinno noista ihanista ihmisistä?

Vierailija
92/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on keskustelupalsta

Vain nainen voi olla sitä mieltä että jankuttaminen on keskustelua. Huoh!

Vierailija
93/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ei muista että normikesä on joku +21C ja sadepäiviä on parin viikon välein. Hellepäiviä on aina välissä ja joka kesä ei 30 mene rikki.

Vierailija
94/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain nainen voi olla sitä mieltä että jankuttaminen on keskustelua. Huoh!"

Jankuttaminen on saman asian toistamista. Sitä en ole tehnyt. Jos keskustelun käyminen herättää sinussa noin ylikuormittavia tunteita, harkitse sitä, ettet enää vastaa viesteihini.

Vierailija
95/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähin uurnalehto. 

Vierailija
96/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankuttaminen on saman asian toistamista. Sitä en ole tehnyt. Jos keskustelun käyminen herättää sinussa noin ylikuormittavia tunteita, harkitse sitä, ettet enää vastaa viesteihini.

Olet siis sokea sille että todistat samaa asiaa itsestäsi ja talven ihanuudesta. 

Vierailija
97/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bergenissä olisi hyvä ilmasto sateita lukuunottamatta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Bergen

Vierailija
98/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena vihasin, koska kesän piti olla jotenkin siistiä ja täynnä tekemistä. Nyt olen tullut sinuiksi kesän kanssa ja ymmärrän, että jokainen saa viettää sen miten haluaa. Voi istua vaikka sisällä ja odottaa syksyä. 

Ihanaa vertaistukea 💕 voin olla pimennysverhojen takana kotona ja odottaa syksyä 🍁🍂

Vierailija
99/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylikuormittaminen tunteitano niin sieltä alkavat tulla ne paskojen self help -kirjojen vakiotermit. 

Vierailija
100/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sokea sille että todistat samaa asiaa itsestäsi ja talven ihanuudesta. 

Mikäli et ole huomannut, talvea ei ole mainittu enää pitkään aikaan. Olisinkohan kahdessa viestissä puhunut talvesta. 

Jos se, että joku ihminen pitää myös talvesta, aiheuttaa noin voimakkaan reaktion, voi olla hyvä miettiä omaa resilienssiä parantavia keinoja.