Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita jotka ovat alkaneet iän myötä vihaamaan kesää?

Vierailija
03.08.2024 |

Olen vasta 27v enkä voi enää sietää kesää. Vi-tuttaa jatkuva lämpö ja auringonpaiste.

Olisi ihanaa jos aina voisi olla 15-20 astetta, pilvistä ja 2-3 sadepäivää viikossa 🤗

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Tosin minulla nyt on jo tuplasti enemmän ikää kuin sinulla. Tuntuu kuin elämästä menisi puolet hukkaan, kun on talvi.

Kannattaisikohan alkaa harrastamaan hiihtoa, luistelua, patikointia meren jäällä jne.

Miksi harrastaisin kaikkia niitä asioita joita vihaan?

Jotta mahdollisesti oppisit pitämään jostain niistä, nauttisit suuremmasta osasta vuotta ja elämänlaatusi kohentuisi?

-eri

Jääkylmässä ulkoilmassa oleilu ei ole millään mittarilla onnistunein tapa parantaa elämänlaatua. 

Et ole tainnut tutustua tutkimusnäyttöön esim. avantouinnin ja muun hallitun

Ai menet ulos talvella palellaksesi?

Vierailija
62/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom Vaikeaa, ei mahdotonta. 

Mulle se oli helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. En voi sietää kirkasta auringonpaistetta ja kuumuutta. Pari kesää saisi jäädä välistä. Pakkanen ja kylmä on hyvä kun saa pukea vaatteita päälle. Normaalipaino.

Normaalipaino mutta mielenterveyden kanssa ongelmia aika paljon. 

Vierailija
64/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Tosin minulla nyt on jo tuplasti enemmän ikää kuin sinulla. Tuntuu kuin elämästä menisi puolet hukkaan, kun on talvi.

Kannattaisikohan alkaa harrastamaan hiihtoa, luistelua, patikointia meren jäällä jne.

En ole tuo, joka noita asioita ehdotti, mutta liikkuminen lisää ihmisellä tyytyväisyyden tunnetta.

Maailmassa on todella paljon lämpimiä huoneita joissa voi liikkua

En usko, että ne korvaavat ulkona liikkumisen ja raittiin ilman.

Vierailija
65/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenajat eivät tule kovin pian muuttumaan, kesiä ja talvia on luvassa jatkossakin. Omaa suhtautumistaan, kiinnostuksen kohteitaan ja vaikka kehonkoostumustaan on huomattavasti helpompi muuttaa.

Se että valitsee olla tekemättä niin, mutta sen sijaan "vihaa" puolta, tai edes neljännestä, elämästään, ei ole henkilön itsensä ja mielenterveytensä kannalta kovin hyödyllinen diili.

Vierailija
66/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta mahdollisesti oppisit pitämään jostain niistä, nauttisit suuremmasta osasta vuotta ja elämänlaatusi kohentuisi?

-eri

Jääkylmässä ulkoilmassa oleilu ei ole millään mittarilla onnistunein tapa parantaa elämänlaatua. 

Oma kokemus kertoo päinvastaista. Mä siirryin sisätyöstä työhön, jossa ollaan paljon ulkona. Elämänlaatu on parantunut.

Vierailija
67/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä...

Väännetään sitten rautalangasta: 

Kun laihduttaa, lämmin ilma ei tunnu tukalalta ja on kivempi olla ihmisten ilmoilla vähissä vaatteissa. Löysän nahan voi leikkauttaa plastiikkakirurgisessa sairaalassa. 

Jaa mikä tukaluus? 

Vierailija
68/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, joka noita asioita ehdotti, mutta liikkuminen lisää ihmisellä tyytyväisyyden tunnetta.

Maailmassa on todella paljon lämpimiä huoneita joissa voi liikkua

En usko, että ne korvaavat ulkona liikkumisen ja raittiin ilman.

Olet mt-ongelmainen talvihullu, sinulle on turha puhua järkeä jota ymmärtävät ihmiset joille valo, lämpö, ilo, aurinko ja muiden ihmisten seura ovat positiivisia asioita. 

Vierailija
69/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se varmasti läskinä mammana on. Laihduta, läski.

Vierailija
70/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet mt-ongelmainen talvihullu, sinulle on turha puhua järkeä jota ymmärtävät ihmiset joille valo, lämpö, ilo, aurinko ja muiden ihmisten seura ovat positiivisia asioita. "

Mt-ongelmiin kuuluu mm. se, että kuvitellaan, mitä täysin vieraat ihmiset ajattelevat. Sinä teit juuri niin. Mä tykkään sekä kesästä että talvesta ja olen hyvin sosiaalinen ihminen.

Vierailija
71/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. En voi sietää kirkasta auringonpaistetta ja kuumuutta. Pari kesää saisi jäädä välistä. Pakkanen ja kylmä on hyvä kun saa pukea vaatteita päälle. Normaalipaino.

Y l ilaudalta pudonneet näköjään löysivät ketjun. Minä jo ihmettelinkin, kun täällä puhutaan vain laihduttamisesta.

Vierailija
72/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Et ole tainnut tutustua tutkimusnäyttöön esim. avantouinnin ja muun hallitun

Hallittua kylmäaltistusta kun talvisin ulkona kaikki muu kropasta hikoilee paitsi naama ja ja kädet jotka jäätyy. Huoh!

Vierailija
73/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olet mt-ongelmainen talvihullu, sinulle on turha puhua järkeä jota ymmärtävät ihmiset joille valo, lämpö, ilo, aurinko ja muiden ihmisten seura ovat positiivisia asioita. "

Mt-ongelmiin kuuluu mm. se, että kuvitellaan, mitä täysin vieraat ihmiset ajattelevat. Sinä teit juuri niin. Mä tykkään sekä kesästä että talvesta ja olen hyvin sosiaalinen ihminen.

Anonyymillä palstalla voit olla vaikka kuningatar. 

Vierailija
74/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisit oikean lääkityksen masennukseesi, ap, nauttisit kesästä. 

Te jotka masennutte kun pimeät alkaa niin tarvitsisitte vahvan lääkityksen. Se on nimittäin upeaa aikaa. Se pimeys ja kylmyys.

Ihan eri

Vierailija
75/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai menet ulos talvella palellaksesi?"

Vaihdoit termiä. Puhe oli kylmästä, ei palelusta.

Palelu on subjektiivinen kokemus ja termi, siitä voi oppia pois kylmäaltistamalla itseään. Kylmän voi tuntea ja kokea ilman että palelee. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
76/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Y l ilaudalta pudonneet näköjään löysivät ketjun. Minä jo ihmettelinkin, kun täällä puhutaan vain laihduttamisesta.

Ja sitten paikalle tuli ensimmäinen mumma jonka mielestä internetissä ei ole muita sivustoja kuin Av ja Ylis. 

Vierailija
77/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talven ja pimeyden syyttäminen omasta laiskuudesta on vain jotain niin säälittävää.

Vierailija
78/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyymillä palstalla voit olla vaikka kuningatar. 

En nyt yhtäkkiä keksi, miksi valehtelisin noista asioista. Yhtä kaikki, en vihaa mitään vuodenaikaa eikä mun tarvitse kiukutella palstalla säästä tai lämpötiloista.

Vierailija
79/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten paikalle tuli ensimmäinen mumma jonka mielestä internetissä ei ole muita sivustoja kuin Av ja Ylis. 

Ja siellä meillä on esimerkki ihmisestä, jolla ei ole muuta sisältöä elämässä kuin av ja ylis.

Vierailija
80/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisit oikean lääkityksen masennukseesi, ap, nauttisit kesästä. 

Te jotka masennutte kun pimeät alkaa niin tarvitsisitte vahvan lääkityksen. Se on nimittäin upeaa aikaa. Se pimeys ja kylmyys.

Ihan eri

THL: Jopa 90 prosenttia suomalaisista kokee, että pimeät talvikuukaudet ainakin jossain määrin madaltavat mieltä, väsyttävät ja lihottavat.