Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita jotka ovat alkaneet iän myötä vihaamaan kesää?

Vierailija
03.08.2024 |

Olen vasta 27v enkä voi enää sietää kesää. Vi-tuttaa jatkuva lämpö ja auringonpaiste.

Olisi ihanaa jos aina voisi olla 15-20 astetta, pilvistä ja 2-3 sadepäivää viikossa 🤗

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Iän myötä olen oppinut pitämään kesästä ja inhoamaan talvea.

Talvella on vaikeampi lenkkeillä, kun saa pelätä liukastumista. Muuten talvikin olisi ok.

Vierailija
22/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin kaamos ja ikuinen talvi on alkanut häiritsemään enemmän ja enemmän. Nuorempana se kaiketi vielä meni, koska siihen oli tottunut ja tällaista tämä nyt vain on Suomessa. Mutta iän myötä mitä enemmän on matkustellut ja omaa varallisuutta ja vapautta kertynyt, sitä usein miettii etenkin ilmaston suhteen, että tekisi mieli muuttaa jonnekin muualle. Esimerkiksi Etelä-Eurooppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tänne pääkaupunkiseudulle, sellainen kesä tämä on ollut. 

Vierailija
24/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä maailman kolkka olisi hyvä asua meikäläisille? Islanti?

Bergenissä olisi hyvä ilmasto sateita lukuunottamatta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Bergen

Vierailija
25/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ei juuri kesää ollut omalla seudulla, vaan koleaa ja sateista. Muualla on ollut komeaa kesäsäätä. Epäreilua.

Vierailija
26/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! Tai jatkuvaa valoisuutta. Oliskin lämmin päivä ja pimeä viileä yö kuten etelänmaissa. Mutta jatkuvaa valoa ja kuumuutta.

Mitä sä oikein horiset? Etelässä on lämmmin päivällä ja yöllä? Matkustaisit edes joskus ulkomailla. 

Vierailija
27/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bergenissä olisi hyvä ilmasto sateita lukuunottamatta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Bergen

Eli ei ole hyvä ilmasto, ainakaan useimman mielestä, jos kerran sataa melkein 70% ajasta. 

Vierailija
28/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tai siis en mä oikein ikinä ole kesästä erityisemmin nauttinut, mutta lapsena / nuorena sitä jotenkin vaan kuului olla että jee, aurinko paistaa ja ihana helle, kun kaikki muutkin intoili.

Itselle on aina tullut aurinkoisella säällä herkästi hedari ja muutenkin olo tuntunut kovin lämpimässä tukalalta, mutta tätä vaan yritti aiemmin sietää koska kuvitteli ettei kesästä / auringonpaisteesta vaan voi eikä saa kärsiä.

Se oma lempparivuodenaika on ollut ihan aina syksy ja muistan elävästi sen ilkkumisen ja silmien pyörittelyn kun tuon ekaa (ja pitkään aikaan myös vikaa) kertaa menin rehellisesti sanomaan.

Enää en teeskentele vaan helleintoilijat saa intoilla keskenään ja jos joku kysyy niin kerron etten itse nauti kuumista kesäpäivistä yhtään vaan mulle paras kesäsää on puolipilvinen max +18 tuulella höystettynä.

Vierailija
29/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on jo lukemattomia ketjuja joissa te mielenterveysongelmaiset ja muuten masentuneet olette päässeet itkemään kesän kauheutta. 

Vierailija
30/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit oikean lääkityksen masennukseesi, ap, nauttisit kesästä. 

Vierailija
31/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä kun suurimmassa osassa muuta maailmaa matkustelee niin huomaa, että aurinkoinen sää ja suuri valon määrä onkin juuri se normi eikä toisinpäin, kuten Suomessa usein tuntuu. Koen että moni jää paitsi paremmasta elämänlaadusta jo ihan sään suhteen, kun Suomessa asuu. Toki on paikkoja, joissa ilmaston vieläkin huonompi. Suomen talvet ovat etenkin raskaita, ei niinkään kylmyyden vaan juuri pimeyden takia. 

Vierailija
32/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se laihduttaminen teille naisille sitten vaan vaikeaa. 

Vierailija
33/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta tuttavapiiristä käsin arvioiden sanoisin, että ne jotka ovat iän myötä alkaneet "vihaamaan" kesää (ja monessa tapauksessa kaikkiea lämmintä/kuumaa, kuten sauna) ovat samoja ihmisiä joiden rasvaprosentti on myös selvästi kohonnut iän myötä. Kaikki tuntemani pehmeämmäksi muuttuneet eivät ole kesän (pohjimmiltaan ehkä hikoilun?) vastustajia, mutta kaikki sellaiset ovat sieltä pulleammasta päästä.

En arvota heitä ihmisinä kehonkoostumuksensa perusteella, itselläkin on ylipainoa, ja tietysti kesäahdistukseen voi liittyä paljon muutakin kuin lämpö/hikoilu, mutta tällaisen korrelaation olen omasta kuplastani vuosien saatossa havainnut.

Nyt kun mainitsit ja rupesin tuttavapiiriäni miettimään, niin sama korrelaatio näyttäisi toteutuvat myös täällä.

Korrelaatio ei tietysti ole kausaatio, mutta ei ole kovin vaikea kuvitella että jos kokee olonsa edes jossain määrin tukalaksi kehossaan, niin lisälämpö, hikoilu, vaatteiden vähentäminen tai alastomuus (sauna) voi tuntua epämiellyttävältä. Tosin jos sen takia kiroaa koko vuodenajan ja murjottaa sille, niin voi olla että sama energia olisi hyödyllisempää käyttää muuhun.

Vierailija
34/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Tosin minulla nyt on jo tuplasti enemmän ikää kuin sinulla. Tuntuu kuin elämästä menisi puolet hukkaan, kun on talvi.

Kannattaisikohan alkaa harrastamaan hiihtoa, luistelua, patikointia meren jäällä jne.

Vierailija
35/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä? 27 v.

olen alkanut iän myötä vihaamaan talvea, jos ei tarttis varoa lukadtumista, niin viis ehkä olla sidettävää 

-57 v.

Vierailija
36/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se laihduttaminen teille naisille sitten vaan vaikeaa. 

Miehille on näköjään vaikeaa kirjoittaa vuodenajoista.

Vierailija
37/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauta. 

Vierailija
38/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Tosin minulla nyt on jo tuplasti enemmän ikää kuin sinulla. Tuntuu kuin elämästä menisi puolet hukkaan, kun on talvi.

Kannattaisikohan alkaa harrastamaan hiihtoa, luistelua, patikointia meren jäällä jne.

Miksi harrastaisin kaikkia niitä asioita joita vihaan?

Vierailija
39/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vuodenaikojen vaihtelusta. Kesä menettelee, jos lämpötila pysyttelee alle 25 asteen. Palan auringossa, joten en pysty oikein nauttimaan helteistä. Nykyään kun on mökki jossa on ilmalämpöpumppu, on kiva tulla sisälle viileään jos alkaa olla liian kuuma. Syksy on silti paras vuodenaika. Rakastan pimeitä iltoja ja öitä, sateentuoksuisia aamuja. Ihanaa kaivella kutimet esiin, alkaa suunnitella joulua. Tästä hetkestä joulukuun loppuun on parasta aikaa vuodesta.

Vierailija
40/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonpaiste on ainakin niin kirkas kuin Uv-säteily olisi lisääntynyt dramaattisesti