Ääniyliherkkä aikuinen kaupassa
Ketju huutavista lapsista poistui jo, viimeisellä sivulla joku kerjäsi sääliä kun on vaikea elämä, kipuja, särkyjä, ääniyliherkkä ja lasten huuto ihan sattuu korviin. Kun muut itsekkäät ei häntä ymmärrä miten on vaikeaa.
No, vuodatuksestasi päätellen et sinäkään jaksa ymmärtää muita. Varmasti et ole ainoa maailmassa tai siellä kaupassa jolla on vastoinkäymisiä. Sinä kuitenkin olet aikuinen ja osaat auttaa itseäsi.
Poistu paikalta, asioi jatkossa jossain muualla.
Tai hanki vastamelukuulokkeet.
Niin tehdään myös ääniyliherkälle lapselle. Kun hän ei kestä ympäristön melua, laitetaan kuulokkeet, tai poistutaan paikalta.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Onpa idioottimainen tuo väite että ihmiset ei ole työelämässä tai ovat jotain luusereita jos kokevat kirkumisen kivuliaana.
Onneksi vielä suurin osa osaa kasvattaa lapsensa ja saa nämä käyttäytymään ja huomioimaan muutkin ihmiset.
Sitten on muutama itsekäs narsku joka on kyvytön vanhemmaksi.
Heistä kärsii sitten koko muu maailma.
Teidän autistivajakkien pitäisi olla laitoksessa!
En ymmärrä miksi pitää väheksyä ja olla noin ivallinen ja vihamielinen ihmisiä kohtaan joille äänet tekevät pahaa?
Eihän ihmisille joille tulee kipua kun heitä lyödään naamaan, mennä aukomaan päätä, että oletpa luuseri ja heikko kun suhun sattuu, pysy kotona jos et kipua kestä lällällää.
Ja sitten kun itse ollaan ensin ivattu ja oltu täydellisen epäempaattisia, niin sen päälle vielä vaaditaan, että itse pitäisi pentuineen saada empatiaa muilta.
Voi hyvä jumala teidän kanssa.
minulla on aurallinen migreeni ja yksi migreenikohtausta ennakoivia oireita on nimenomaan kauppamelun sietämättömyys. Se on ehkä juuri se yhdistelmä kaikkien koneiden matalataajuista surinaa, lasten kirkumiset (kaupassa lasten leikkipaikka), itkut, kiukuttelut ja sitten parisuntien supinat, että muttaotetaanko kuitenkin tuo 200 gramman kinkkusiivupaketti eikä tuota 205 gramman, koska siinä 205 grammassa on 5 grammaa enemmän kuin 200 grammassa ja viimeksikin meille riitti se 200 grammaa vai otetaanko sitten kuitenkin tuo 300 gramman, sitten siihen vielä lisäksi mahdolliset kuulutukset, porttien hälytykset, kassakoneiden piippaukset ja sellaiset.
En kyllä ole koskaan ajatellut, että mahdollisen migreenikohtaukseni vuoksi kukaan ei koskaan saisi äännehtiä mitenkään kaupassa, vaan olen ratkaissut ongelma siten, että korvissani on nappikuulokkeet. Eivät ole edes vastamelukuulokkeet, mutta vaimentavat sen verran kuitenkin ääönimaisemaa etten koe sitö sietämättömäksi ja voin olla kaupassa, vaikka olisi samaan aikaan päällä migreenin ennakko-oire. Susittelen muitakin ääniherkkiä ihan vain kokeilemaan auttaako kuulokkeet. Mitä pahempi herkkyys, niin sitä laadukkaammat kuulokkeet tietenkin, viimeisenä ne vastamelukuulokkeet (viimesenä siksi, että mitä luultavimmin ovat myös kallimmat)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa idioottimainen tuo väite että ihmiset ei ole työelämässä tai ovat jotain luusereita jos kokevat kirkumisen kivuliaana.
Onneksi vielä suurin osa osaa kasvattaa lapsensa ja saa nämä käyttäytymään ja huomioimaan muutkin ihmiset.
Ja sinunko pitäisi empatiaa saada muilta kun asenteesi ja käytöksesi on tuollaista?
Ehkä sinä itse kuuluisit jonnekin laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on se, että toisin kuin pieni lapsi, aikuiseksi kasvanut ihminen kykenee elämään sen kanssa, että just nyt ei tunnu hyvältä. Aikuiseksi kasvanut ihminen ymmärtää, että epämukava tunne menee hetken päästä ohi. Jos ei ole tällaiseen kehitysvaiheeseen päässyt, on todennäköistä, että henkilö ei ole työelämässä.
Ei ääniherkkyydestä kuule millekään eläkkeelle pääse. Töissä on käytävä, koska jonkun on pakko elättää se sossun tuilla elävä kirkuvia kakaroita kasvattava perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se voi olla niin että rajoitteellinen aina joustaa. Kaikkien pitää tulla toisiaan vastaan.
Se on (tai pitäisi olla) JOKA ASIASSA niin, että enemmistö määrää normin ja siitä poikkeavat vähemmistöt sopeutuvat/joustavat. Tai itkevät ja joustavat.
Yhteiskuntia ei rakenneta vähemmistöjen ehdoilla. Se on asia, joka on menossa pahasti pieleen nykyään, kun yritetään miellyttää jokaista uniikkia lumihiutaletta ja hänen "rajoituksiaan".
Se, joka ei elämää kestä sellaisenaan, ei ehkä ole elinkelpoinen yksilö. Niille on omat laitoksensa, eivät kuulu muun populaation joukkoon.
Vanhemmiksi kykenemättömät narsistit ovat vähemmistö. Normaalit ihmiset enemmistö.
Velat ovat juuri noita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö muka menisit töihin ja kustantaisit sen laitoshoidon?
Vierailija kirjoitti:
minulla on aurallinen migreeni ja yksi migreenikohtausta ennakoivia oireita on nimenomaan kauppamelun sietämättömyys. Se on ehkä juuri se yhdistelmä kaikkien koneiden matalataajuista surinaa, lasten kirkumiset (kaupassa lasten leikkipaikka), itkut, kiukuttelut ja sitten parisuntien supinat, että muttaotetaanko kuitenkin tuo 200 gramman kinkkusiivupaketti eikä tuota 205 gramman, koska siinä 205 grammassa on 5 grammaa enemmän kuin 200 grammassa ja viimeksikin meille riitti se 200 grammaa vai otetaanko sitten kuitenkin tuo 300 gramman, sitten siihen vielä lisäksi mahdolliset kuulutukset, porttien hälytykset, kassakoneiden piippaukset ja sellaiset.
En kyllä ole koskaan ajatellut, että mahdollisen migreenikohtaukseni vuoksi kukaan ei koskaan saisi äännehtiä mitenkään kaupassa, vaan olen ratkaissut ongelma siten, että korvissani on nappikuulokkeet. Eivät ole edes vastamelukuulokkeet, mutta vaimentavat sen verran kuitenkin ääönimaisemaa et
Se että istut pöytäkoneella kirjoittamassa paskoja pienoisnovelleja av:lle luultavasti aiheuttaa migreenisi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitää väheksyä ja olla noin ivallinen ja vihamielinen ihmisiä kohtaan joille äänet tekevät pahaa?
Eihän ihmisille joille tulee kipua kun heitä lyödään naamaan, mennä aukomaan päätä, että oletpa luuseri ja heikko kun suhun sattuu, pysy kotona jos et kipua kestä lällällää.
Ja sitten kun itse ollaan ensin ivattu ja oltu täydellisen epäempaattisia, niin sen päälle vielä vaaditaan, että itse pitäisi pentuineen saada empatiaa muilta.
Voi hyvä jumala teidän kanssa.
Olipa hienosti tiivistetty tämä ketju!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on se, että toisin kuin pieni lapsi, aikuiseksi kasvanut ihminen kykenee elämään sen kanssa, että just nyt ei tunnu hyvältä. Aikuiseksi kasvanut ihminen ymmärtää, että epämukava tunne menee hetken päästä ohi. Jos ei ole tällaiseen kehitysvaiheeseen päässyt, on todennäköistä, että henkilö ei ole työelämässä.
Ei ääniherkkyydestä kuule millekään eläkkeelle pääse. Töissä on käytävä, koska jonku
Taitaa se ääniyliherkkyys olla pienin ongelmista, niiden muiden vuoksi sinne työelämään ei ole päästykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan tehtävä on eristää haitallinen aines kuten autistipaskiaiset.
Minulla on kuulokkeet, korvatulpat ja kaikki suojautumiset käytössä. Tietenkin. En minä tyhmä ole.
Niitä ei kuitenkaan voi aina pitää joka tilanteissa, ja ne eivät kaikken korkeimmilta kirkunoilta edes suojaa.
On ihan päivän selvä asia, että ihmisten nyt tulee tässä yhteiskunnassa muitakin ajatella ja yrittää käyttäytyä ihmisiksi.
Mutta osalle on jotenkin iskostunut jostain se asenne, että kenestäkään muusta ei tarvitse mitään välittää, ja ihan mitä tahansa on oikeus tehdä. On vain oikeuksia eikä velvollisuuksia.
Toisten korvat saavat kärsiä kun itse pitää saada kirkua ja meluta. Musiikkia ei kuunnella kuulokkeilla vaan se luukutetaan koko kylän riesaksi ja tuskaksi. Minä minä minä ja minun nautinto on tärkeämpi kuin muiden kärsimyksen estäminen.
Toisten pitää väistää ja itse kävellään päin. Toisten pitää odottaa kun itse hölmönä seistään toisten edessä ja tukkona.
Toisten pitää joustaa ja kärsiä, itse sen kun posotetaan menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kaupassa kiljuva kakara oikeasti häiritsee kaikkia muita ympärillä olevia ihmisiä eli tee palvelus kaikille äläkä tuo huutavaa kakaraa kauppaan.
Suurin osa meistä aikuisiksi kasvaneista ihmisistä kestää sen, että elämässä tapahtuu joskus jotain häiriöitä. Kaikki tietenkään eivät. Mutta he tuskin ovat työelämässäkään, joten heillä lienee hyvin aikaa käydä kaupassa ruuhka-aikojen ulkopuolella?
suurin osaa kestää sen hetkellisenä häiriön, mutta siinä vaiheessa kun näkee että vanhempi ei edes yritä tehdä asialle mitään eikä keskeyttää/nopeuttaa shoppailureissuaan, niin kyllä alkaa käpy palaamaan itse kullakin. Isommissa marketeissa on pakko itsekin pitää kuulokkeita, sillä sitä typerää älämölöä ei vain jaksa, töissä saa ihan riittämin kuormitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut lauantaina töissä kuten te kaupan kassat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä et ole normaali ihminen kun puhut tuollaisia ja et osaa käyttäytyä. Sinä sinne eristykseen kuulut.
- ei autisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tässä kuulostat haitalliselta paskiaiselta ja maailma olisi parempi paikka jos olisit eristyksessä.
Oikeasti kuulokkeet vaan pahentaa asiaa. Silloin pääseen pakoon niitä ääniä eikä koskaan totu niihin. Kun käyttää ilmanpuhdistinta kotona niin tottuu puhtaaseen ilmaan ja tulee heti kipeäksi huonossa sisäilmassa. Kun naapurin koiran haukku aiheuttaa terveysongelmia naapureille niin monet normaalit äänet haittaa sen jälkeen vähemmän. Kaupassa käynti on niin lyhyt aika.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kuulokkeet, korvatulpat ja kaikki suojautumiset käytössä. Tietenkin. En minä tyhmä ole.
Niitä ei kuitenkaan voi aina pitää joka tilanteissa, ja ne eivät kaikken korkeimmilta kirkunoilta edes suojaa.
On ihan päivän selvä asia, että ihmisten nyt tulee tässä yhteiskunnassa muitakin ajatella ja yrittää käyttäytyä ihmisiksi.
Mutta osalle on jotenkin iskostunut jostain se asenne, että kenestäkään muusta ei tarvitse mitään välittää, ja ihan mitä tahansa on oikeus tehdä. On vain oikeuksia eikä velvollisuuksia.
Toisten korvat saavat kärsiä kun itse pitää saada kirkua ja meluta. Musiikkia ei kuunnella kuulokkeilla vaan se luukutetaan koko kylän riesaksi ja tuskaksi. Minä minä minä ja minun nautinto on tärkeämpi kuin muiden kärsimyksen estäminen.
Toisten pitää väistää ja itse kävellään päin. Toisten pitää odottaa kun itse hölmönä seistään toisten edessä ja tukkona.
<
Missä slummeissa te elätte jos joka päivä törmäätte kaupoissa kiljuviin lapsiin??
Vierailija kirjoitti:
<
Onneksi olkoon! Saat Elokuun Uhriutuja -palkinnon 🏆
Sen ikäiset lapset, jotka osaavat käsitellä tuollaisia asioita, eivät enää kilju kaupassa. Ne ovat ne pienemmät lapset, jotka noin tekevät. Voi kun äitisi olisi opettanut sinulle senkin, kun ilmeisesti aikuisena et osaa itse hakea tietoa ollenkaan.