Yksin asuvat ihmiset, millaisia aamu- ja iltapaloja syötte? Kun ei viitsisi ostaa kauheaa tarvikearsenaalia kaappiin vanhentumaan :(
Niin ei tule sitten syötyä oikein mitään. Joskus ostan niitä valmiiksi viipaloituja juustoja pienimmän paketin mutta siitäkin jää käyttämättä todella helposti osa. Karjalanpiirakkapusseja olen laittanut pakastimeen mutta siihen olisi joku "päällinen" hyvä saada, leikkeleitä taas on paketissa liian paljon enkä oikein tiedä niiden pakastamisesta. Kurkut, salaatit jne jäävät myös osaksi huonoksi. Joku yksi tomaatti nyt voisi mennäkin mutta ei se oikein riitä? Lähinnä suolapuolta nyt mietin, jogurtteja ym myydään annoskokoisina valmiiksi.
Kommentit (242)
No nyt on huono yritys tämä aloitus :D
Vierailija kirjoitti:
No on sulla ongelma. Älä ostaa liikaa ja pakastimeen voi laittaa ruokia.
Huoh. Kun ei pakastimeen juuri laita mitään juustoja tai leikkeleitä, kurkkuja, paprikoita... Tämä se ongelma on mistä kysyin!!!
Vierailija kirjoitti:
No nyt on huono yritys tämä aloitus :D
Ihan asiallisesti kysyn
Älkää vastatko tähän tyhmään provoon.
Minun aamupalani on tuoremehu, kahvi ja paahtoleipä. Vihannekset ja hedelmät eivät ole kuuluneet koskaan ruokavaliooni.
Vierailija kirjoitti:
Älkää vastatko tähän tyhmään provoon.
Mikä **ttu teitä vaivaa? Ihan keskustelua aiheesta haluan! Mitä yksin asuvat ihmiset syövät? Ei voi olla noin vaikeaa! Jos asia ei liity sinun elämääsi, skippaa se
Etkö voi käyttää samoja tuotteita lounaaksi/ päivälliseksi/ iltapalaksi? En asu yksin, mutta jos meille ostetaan paketti karjalanpiirakoita niin siitä syödään parilla aamiaisella ja parilla iltapalalla. Jos ostaa kurkun niin syöt siitä aamiaisella ja lounaaksi teet lopusta salaatin. Sama paprikan kanssa, jos syör aamiaisella muutaman siivun paprikaa niin lopuista teet lounaaksi unkarilaista kanapataa.
Samaa ruokaa kuin muutkin. Kaupasta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Kun ei pakastimeen juuri laita mitään juustoja tai leikkeleitä, kurkkuja, paprikoita... Tämä se ongelma on mistä kysyin!!!
Mä ostan sen määrän mitä mä tarvitsen. Juuston voi pakastaa. Leikkele on epäterveellistä. Sitä on harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Minun aamupalani on tuoremehu, kahvi ja paahtoleipä. Vihannekset ja hedelmät eivät ole kuuluneet koskaan ruokavaliooni.
No olisi se monipuolisempaa jos söisi kasviksiakin. Mitä laitat paahtoleivälle?
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi käyttää samoja tuotteita lounaaksi/ päivälliseksi/ iltapalaksi? En asu yksin, mutta jos meille ostetaan paketti karjalanpiirakoita niin siitä syödään parilla aamiaisella ja parilla iltapalalla. Jos ostaa kurkun niin syöt siitä aamiaisella ja lounaaksi teet lopusta salaatin. Sama paprikan kanssa, jos syör aamiaisella muutaman siivun paprikaa niin lopuista teet lounaaksi unkarilaista kanapataa.
Useimmiten syön töissä valmista ruokaa kun meillä on ruokala eli sinne ei tarvitse juuri raahata mitään. Viikonloppuisin toki tekee enemmän niin niitä saattaa jäädä alkuviikkoon evääksi.
Karjalanpiirakoihin sopii munavoi parhaiten, olen joskus keittänyt yhden munan, kun kaveri tulee kahville enkä enempää tarvi. Ensin munaleikkurilla leikkaan munan, haarukalla margariinin kanssa möuhennän, vähän suolaa.
En syö erikseen aamu- tai iltapalaa, mutta silloin kun vielä söin, ostin kerran viikossa sen minkä tiesin viikon aikana menevän. Esim. yksi ruisleipäpussi, yksi kurkku koko viikon aamupaloihin, yksi tomaatti per päivä, joku leikkelepaketti. Koskaan ei tarvinnut pakastaa tai muuten "hillota" mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten syön töissä valmista ruokaa kun meillä on ruokala eli sinne ei tarvitse juuri raahata mitään. Viikonloppuisin toki tekee enemmän niin niitä saattaa jäädä alkuviikkoon evääksi.
Älä takerru tuohon lounaaseen, se oli vaan esimerkki. Illalla varmaankin syöt jotain kotona, käytä ylijäämät silloin.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakoihin sopii munavoi parhaiten, olen joskus keittänyt yhden munan, kun kaveri tulee kahville enkä enempää tarvi. Ensin munaleikkurilla leikkaan munan, haarukalla margariinin kanssa möuhennän, vähän suolaa.
Mutta mulla käy usein niinkin että ostan sen 6 kpl kananmunapaketin ja sitten käytän sieltä sen 1-2 munaa ja löydän sen myöhemmin jääkaapista jo päiväys menneenä. Eli noita tuotteita ei vaan kerta kaikkiaan tule käytettyä koko myyntipakkauksen verran ennen kuin päiväys menee.
Minä en syö iltapalaa, syön päivällisen n.klo19, kun olen tullut harrastuksista kotiin. Aamulla pyöräytän smoothien kahdeksi päiväksi. Laitan siihen jugurttia, marjoja, banaanin, siemeniä, pähkinöitä ja kaurahiutaleita. Lisäksi voitelen ruispalan Viola-tuorejuustolla, laitan päälle vähän Serranon kinkkua(säilyy hyvin jääkaapissa pitkään) ja viipaloin tomaatin päälle.
On mulla pakastimessa äidin karjalanpiirakoitakin ja raakapakaste croisantteja. Niitä käytän joskus viikonloppuisin.
Eipä ole vaikeeta laittaa hellan levy ykköselle ja pikkukattilaan lautasellisen verran puuroa hautumaan siksi aikaa kun tekee aamutoimet. Viikonloppuisin teen riisipuuroo isomman satsin ja lopuista riskoja.
450 grammaa Polar-juustoa menee helposti viikossa, sitä voi käyttää muuhunkin ruoanlaittoon.
Pienimmät leikkelepakkaukset 80 g.
Kurkkua ja salaattia normaali ihminen syö muulloinkin, joten ne eivät mene pilalle.
Tuota piirakka-asiaa en ymmärrä, mutta ei kukaan muukaan, kun koko aloitus on ihan hömppää.