Kelan tukien haku uudistuu, jatkossa myös pelkkää asumistukea hakevan pitää esittää tiliotteet
tukien avulla huijaaminen vaikeutuu huomattavasti kun siirrytään ns. yhden luukun malliin jossa maksetaan ns. yleistukea harkinnan perusteella
Kommentit (555)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein, työn vastaan ottaminen on aina oltava ykkösvaihtoehto
tarkista yhdyssanat!
työnvastaan ottaminen ykkösvaihto ehto, onko nyt parempi?
Missä ne Satosen lupaamat 100 000 työpaikkaa ovat?
kelalle työllistetään tuon verran virkailijoita tutkimaan tiliotteita. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei siis kannata säästää, omistaa tai ostaa mitään, vaan ryypätä ja polttaa rahat sitä mukaan kun sitä jostain tulee. Persaukiset ryyppääjät ja rellestäjät palkitaan tuilla, sukanvarteen laittanut ei saa mitään kuin maksajan roolin tässäkin, sehän ne persaukisten tuetkin on maksanut tuloistaan, itse ei saa mitään
Persaukiset pidetään persaukisina poliittisin päätöksin.
Persaukiset voisi mennä töihin, tai lopettaa sen rellestämisen ja sopeuttaa menoja tuloihin niin jäisi jotain käteenkin. Mulla pienet tulot mutta niistä jäänyt vuosikymmenissä käteenkin hyvin kun en ole rahojani pers*illyt ympäriinsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta huomaa hyvin että tuen myöntämisperusteiden tiukentamiseen ja tarkastuksiin on kyllä syytäkin. Tuet koetaan jo ansaittuna palkkana, jonka eteen myös huijaaminen on täysin oikeutettua.
Itsellä on säästöjä siksi, että saisin joskus oman asunnon ja pääsisin pois tukikierteestä. Sinne pyrin kaikin keinoin, vaikka huijaamalla. Eli tavoitteemme on kuitenkin yhteneväiset. <3
Eli käytännössä teet pimeästi töitä maksamatta veroja, siinä on sinun 'tukikierteesi'
Petteri Orpolla ja kumppaneillaan on varmasti itselläänkin tulolähteitä joita ei kerrota Suomen verottajalle. Aivan naurettavaa vaatia että pienituloiset olisivat jotenkin raatorehellisiä.
Tämä!
"Eläkkeitä maksetaan 37 miljardia vuodessa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei siis kannata säästää, omistaa tai ostaa mitään, vaan ryypätä ja polttaa rahat sitä mukaan kun sitä jostain tulee. Persaukiset ryyppääjät ja rellestäjät palkitaan tuilla, sukanvarteen laittanut ei saa mitään kuin maksajan roolin tässäkin, sehän ne persaukisten tuetkin on maksanut tuloistaan, itse ei saa mitään
Persaukiset voisi mennä töihin, tai lopettaa sen rellestämisen ja sopeuttaa menoja tuloihin niin jäisi jotain käteenkin. Mulla pienet tulot mutta niistä jäänyt vuosikymmenissä käteenkin hyvin kun en ole rahojani pers*illyt ympäriinsä
Hallitushan haluaa nimenomaan että rellestetään, eikä säästetä. Niin minä tuon tulkitsen.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Kaikki viimeaikaiset uudistukset vain pahentaa tätä kierrettä. Jos tuista ei saa säästää tai kaikki säästöt pitää käyttää ennen jonkun tuen saamista, ihminen menettää motivaation ja passivoituu; koska se on kannattavampaa ja helpompaa.
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "
Vierailija kirjoitti:
"Eläkkeitä maksetaan 37 miljardia vuodessa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset voi tehdä tuloja muuten kuin tuista keräämällä. Ei ole muiden veronmaksajien velvollisuus kartuttaa kenenkään omaisuutta.
Kai sä tajuat että esim. asumistuella kartutetaan koko ajan vuokranantajien omaisuutta? Ja se on loputon kaivo se versus jos se tuensaaja saisi esim. ne samat rahat laittaa asuntolainansa lyhennykseen, jolloin se laina on jonain päivänä maksettu ja asumistuen tarve vähenee roimasti tai jopa poistuu kokonaan.
No, et sä tietenkään tajua. Mutta esim. Orpo ja kaverit tajuaa, siksi he tekevät niitä poliittisia päätöksiä mitä tekevät - omaan ja kaverin pussiin.
"Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosituloista."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EHDOTETAAN MUUTOKSIA! Se ei ole sama asia kuin uudistuu. Eli ap kehitteli omiaan, mikä lie ollut syynä. Toistan: EHDOTETAAN MUUTOKSIA.
Kyllä ne tulee tammikuussa.
Ehdit myymään asuntosi.
Miksi minun pitäisi myydä asuntoni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset voi tehdä tuloja muuten kuin tuista keräämällä. Ei ole muiden veronmaksajien velvollisuus kartuttaa kenenkään omaisuutta.
Kai sä tajuat että esim. asumistuella kartutetaan koko ajan vuokranantajien omaisuutta? Ja se on loputon kaivo se versus jos se tuensaaja saisi esim. ne samat rahat laittaa asuntolainansa lyhennykseen, jolloin se lai
Orpo ja kumppanit voisivat tehdä päätöksen vuokrakatosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö töitä 1500-1600 bruttopalkalla? Moni tekee kokopäivätyötä tuolla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Väärinkäytösepäilyjen osuus kaikista maksetuista etuuksista oli alle puoli promillea vuonna 2023.
Tämänkin ketjun lukuisien hyvien tukihuijausvinkkien perusteella kannattaisi tutkia tuota osuutta hieman tarkemmin ;=)
Vierailija kirjoitti:
Treenataan uutta digitaalista talousjärjestelmää. Saat kuukauden kreditin joka nollautuu kauden lopussa. Henkilökohtaisia hiilijalanjälki kertoo mitä saat krediteilläsi ostaa.
"1000 euron eläkkeestä ei mene veroa."
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EHDOTETAAN MUUTOKSIA! Se ei ole sama asia kuin uudistuu. Eli ap kehitteli omiaan, mikä lie ollut syynä. Toistan: EHDOTETAAN MUUTOKSIA.
No nuo menee heittämällä läpi, kuten aiemmatkin muutokset.
Menevät tai eivät mene. Muutoksia vasta ehdotetaan, mitään lakiesitystä eduskunnan päätettäväksi ei liene vielä tehty?
"Työmarkkinatuesta menee vero."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tulee tammikuussa.
Ehdit myymään asuntosi.
Miksi?