Miksi yh-äidit kutsuvat itseään sinkuiksi?
Sinkut ovat naimattomia ja lapsettomia.
Yh-äidit ovat yh-äitejä tai isiä ja eronneet ovat eronneita ja lesket leskiä. Mitkään edellä mainitut eivät ole sinkkuja.
Kommentit (52)
Mikäs se on, kun lapset on sitten muuttaneet pois kotoa? Ei ollakaan enää yh-äiti. Sittenkö jotenkin ylennytään sinkuksi, vai mikä se on? Pelkkä puuma?
Ja kysykää niiltä ihmisiltä rohkeasti niitä asioita. Jos suuttuu kysymyksistä niin kannattaa ihan pohtia mikä saa ihmisen toimimaan sillä tavalla, jokainen tuntemani normaali ihminen ymmärtää että joskus ihmiset kysyvät yksityisiäkin asioita ja aina voi sanoa jos ei halua vastata. Rohkeat elävät eivätkä jumita ihan huvin vuoksi nössöyttään yhtikäs missään. Ymmärrän täysin itse että lapset ovat iso juttu ja merkittävä asia, on se sitä minullekin vaikka omiakin lapsia on siunaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Koska lapsista kerrotaan vasta sitten kun mies on saatu loukkuun.
Olen pahoillani, että olet saamaton lapatossu ja koet jääneesi loukkuun. Reippaasti nyt vain kättä oven rivalle ja se on moro. Vai onko lapset sitoneet sinut patteriin kiinni?
Vierailija kirjoitti:
No se sinkkuus kertoo parisuhdetilanteesta. Yh-äiti ei kerro siitä mitään, ja jos tarkkoja ollaan, niin valtaosa ei edes ole yksinhuoltajia, sillä suurimmalla osalla on yhteishuolto.
Esim. minä olen äiti, jolla on lapsia, mutta olen eronnut lasten isän kanssa - mutta en ole sinkku, koska seurustelen. Jos kutsuisin itseäni yh-äidiksi, ei se kertoisi sitä, olenko vapaa vai varattu. Niin, ja tosiaan en edes ole yh, koska lapsilla on isäkin. Ja siviilisäätyni on virallisesti "naimaton", ei "eronnut".
Sana sinkku tarkoittaa kyllä yleensä henkilöä, joka ei ole parisuhteessa. Selkeintä kaikkien kannalta käyttää sitä. mahdolliset yksityiskohdat voi selvittää sitten muilla sanoilla.
Juu, ei tarkoita, sinkku = vapaa, lapseton henkilö.
"Täällä räväkkä sinkkuäiti etsii seuraa komeista hyvin toimeentulevista miehistä"
Tuollaista kuraa on Suomen niemi täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa paremmalta mainoksessa, kun ei kerro lapsesta?
Mä kyllä laitan aina sinkkuäiti. Jos siitä jää jollekin jotain epäselvää, on liian tyhmä mulle.
Sinkulla ei ole lapsia. Sinkkuäiti on siis väärä termi.
Vapaa äiti on oikea termi, mikä on sinkkuäiti?!
Miksi yh-isät tai viikonloppuisät kutsuvat itseään sinkuiksi?
Vierailija kirjoitti:
"Täällä räväkkä sinkkuäiti etsii seuraa komeista hyvin toimeentulevista miehistä"
Tuollaista kuraa on Suomen niemi täynnä.
Tämä mielestäni kertoo reippaammasta naisihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yh-isät tai viikonloppuisät kutsuvat itseään sinkuiksi?
No nainen on naiselle susi.
Sinkku = nuorehko aikuinen (alle 35v/alle keski-ikäinen), joka ei seurustele, eikä taloudessa lapsia. Tasoltaan kuitenkin jonkinlaiseen parisuhteeseen tai ainakin seksisuhteeseen kelpaava.
YH on siis eri asia, koska taloudessa lapsi.
Ja lapseton keski-ikäinen ei ole enää hänkään mikään "sinkku", vaan vanhapiika tai vanhapoika.
Lauantain sinkkubileissä oli nainen jolla oli lapsia!
Tottakai voit. Ainahan voi sanoa että olen sinkku ja minulla on lapsia mutta he eivät asu luonani. Lapset eivät sinällään liity tähän sinkkuuteen. Aikuinenkin saa pitää omankin elämän lastensa ulkopuolella ns.