Miksi yh-äidit kutsuvat itseään sinkuiksi?
Sinkut ovat naimattomia ja lapsettomia.
Yh-äidit ovat yh-äitejä tai isiä ja eronneet ovat eronneita ja lesket leskiä. Mitkään edellä mainitut eivät ole sinkkuja.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. SINKku eli single income, no kids.
Niin, tuosta se alunperin tuli. Mutta nykyisin sillä yleisesti tarkoitetaan vain henkilöä, joka ei ole parisuhteessa. Ei ole mitään muutakaan sanaa, jota käyttää.
Tuollahan ap kertoi miksi ketäkin kutsutaan.
Mutta kun valtaosa nimenomaan EI ole yksinhuoltajia. Ja termi "eronnut" taas on ihan hämärä - käytännössä melkein kaikilla aikuisilla on ollut joku parisuhde tai seurustelusuhde aiemminkin, eli pitäisikö kaikkien kutsua itseään eronneiksi? AP:n ehdotukset olivat siis yksinkertaisesti epätarkkoja.
En nimittäisi lapsetonta seurustelukumppania exäksi. Enkä välttämättä edes sellaista kumppania, jonka kanssa on lapsi, mutta ei ole ollut kunnollista suhdetaa. Siis ihan oikeaa kumppanuussuhdetta, se ei riitä että ollaan sanojen tasolla oltu olevinaan suhteessa hetki, kun toinen on tyyliin pettänyt
Jos exä on vahvasti mukana elämässä, i have news for you. Ei ole exä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliiton ulkopuolella syntynneet lapset ovat äpäriä.
Miksei sun äitis abortoinut kun huomasi vahingon käyneen?
Siellä meni jollain yhärillä pahasti tunteisiin. Vasta nytkö tajusit, että olisit voinut itsekin porsimisen sijaan abortoida virhehankintasi? Muista kuitenkin, että lapset ovat syyttömiä syntymäänsä, virhe on vain ja ainoastaan omasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuosta se alunperin tuli. Mutta nykyisin sillä yleisesti tarkoitetaan vain henkilöä, joka ei ole parisuhteessa. Ei ole mitään muutakaan sanaa, jota käyttää.
Vapaa. Sinkulla ei yksiselitteisesti ole lapsia.
Voinko kutsua itseäni sinkuksi kun lapset asuvat äidillään? Enhän ole yh-isä.
Tapailemani nainen olikin 2 muksun äiti vaikka esitti sinkkua! Sommoro.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa paremmalta mainoksessa, kun ei kerro lapsesta?
Mä kyllä laitan aina sinkkuäiti. Jos siitä jää jollekin jotain epäselvää, on liian tyhmä mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä laitan aina sinkkuäiti. Jos siitä jää jollekin jotain epäselvää, on liian tyhmä mulle.
Sinkulla ei ole lapsia. Sinkkuäiti on siis väärä termi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole parisuhteessa niin sitten on sinkku. Leski ei välttämättä ole sinkku, ja yh-vanhempikin voi olla parisuhteessa.
Sinkku kertoo siitä onko parisuhteessa vaiko ei.
Tämä. Ap ja komppaajat ovat noloja, jotka keksivät sanoille niiden yleisestä käyttötarkoituksesta eroavia merkityksiä. Kaikki tietävät, mitä sinkkuäiti- tai isä tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkulla ei ole lapsia. Sinkkuäiti on siis väärä termi.
Ja säkö siitä päätät? Et päätä, joten kirjoitan jatkossakin sinkkuäiti sekä käytän termiä ihan niin paljon kuin lystään. Se on täysin vakiintunut termi puhekielessä eikä sen käyttämisessä ole mitään väärää.
Ja jos halutaan vanhaan aikaan, niin sit voidaan alkaa puhua vanhoista piioista ja peräkammarin pojista, koska sana sinkku on hyvin uusi täällä pohjolassa.
Sinkku on sinkku oli sitten lapsia tai ei. Itse erosin avioliitosta nuorena ihmisenä enkä todellakaan halunnut somessakaan elää eronneena vaan laitoin kylmästi titteliksi sinkkuuden. Se kuvasti minua, nuori, reipas ja elämänenerginen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole parisuhteessa niin sitten on sinkku. Leski ei välttämättä ole sinkku, ja yh-vanhempikin voi olla parisuhteessa.
Tämä. Ap ja komppaajat ovat noloja, jotka keksivät sanoille niiden yleisestä käyttötarkoituksesta eroavia merkityksiä. Kaikki tietävät, mitä sinkkuäiti- tai isä tarkoittaa.
Kakaroita synnyttäneet muijat eivät ole sinkkuja, termiä käytetään surutta väärin.
Vierailija kirjoitti:
Tapailemani nainen olikin 2 muksun äiti vaikka esitti sinkkua! Sommoro.
No kaikki emme esitä mutta riippuu tilanteesta miten tuo asioita esille tai tarvitseeko edes tuoda. Jos lähtisin baarista miehen kanssa jatkoille eikä puheeksi luonnollisesti tulisi lapset niin miksi niistä pitäisi edes mainita. Tapailu on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas joku uuvatti keksi omia merkityksiä. Vapaa ei ole missää yleisessä käytässä ja vaatii aina kontekstin.
"
En nimittäisi lapsetonta seurustelukumppania exäksi. Enkä välttämättä edes sellaista kumppania, jonka kanssa on lapsi, mutta ei ole ollut kunnollista suhdetaa. Siis ihan oikeaa kumppanuussuhdetta, se ei riitä että ollaan sanojen tasolla oltu olevinaan suhteessa hetki, kun toinen on tyyliin pettänyt
Jos exä on vahvasti mukana elämässä, i have news for you. Ei ole exä"
Tässä nyt kyllä taas syntyy aika tavalla uusia merkityisä sanoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakaroita synnyttäneet muijat eivät ole sinkkuja, termiä käytetään surutta väärin.
No en minä nyt jumankavita niitten lasteni kanssa suhteessakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Avioliiton ulkopuolella syntynneet lapset ovat äpäriä.
Kuinkahan tämä liittyy nyt tähän asiaan? Joskus tälläkin ajatuksella on kiusattu mutta onneksi en itse välittänyt lapsena moisista asioista.
He eivät seurustele lastensa kanssa, oletettavasti siksi. Jos et ymmärrä mitä eroa on parisuhteella ja lapsi-vanhempi-suhteella, mene hoitoon.
sinkku1*A
TAIVUTUS
substantiivi
1.
henkilöstä joka ei elä avio- t. avoliitossa tm. kiinteässä parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa, ihan kuin otettavissa tai vapaana joltakin? Ei se ihan toimi ellei tietysti halua. Sinkku kertoo siitä että ihminen on sinkku ja itsenäinen ihminen. Ehkä se sitten vain sopii tietynlaisille ajatuksiin.
yh äiti ei ole parisuhteessa on siis sinkku
2. miehen kanssa elävä yhteishuoltajaäiti. Eronnut yhteishuoltaja, jolla yksi lapsi ja lapseton seksisuhde toiseen mieheen. Miksette vaan suoraan sano, että polyamoriapallo?