Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kirpputorien "taso" jotenkin laskenut?

Vierailija
02.08.2024 |

Kävin äsken kirpputorilla enkä löytänyt mitään ostettavaa. Kauhea määrä huonokuntoista roinaa ja vaatetta, kalliita muumimukeja ja marimekon kuppeja. Yhden neljä euroa maksavan paidan oisin ostanut, mutta takana oli reikä 🤔 Löydättekö te ostettavaa kirpputoreilta?

Kommentit (339)

Vierailija
101/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin kirppispöydistä huomaa, että joku kotihoidontuella oleva yrittää saada pientä ekstraa itselleen. Nukkaisia Muumi-bodyja 10 e / kpl. Joskus olen törmännyt tällaiseen kirppispöydän laittajaan, kun hän on purkanut tavaroitaan. Surullisena olen katsonut, että kaikki nuo saat noilla hinnoilla viedä viikon jälkeen takaisin. Harmittaa ihan. 

Vierailija
102/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On laskenut ja paljon. Kohta ei ole kirppareita lainkaan. Kiitos sen idiootin, joka päätti että kirpparimyyntiä pitää verottaa.

Eiköhän sillä suitsita ammattimaista kirpputorimyyntiä joka on aiemmin näkynyt kirppiksillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi, kun yritin myydä kirpputorilla, jouduin maksamaan siitä ilosta 12 euroa.

Kun lasten talvitakit ja toppahousut eivät käyneet kaupaksi hintaan 10 - 25 euroa, niin laitoin -50 %.

Yksikään ei mennyt kaupaksi, vaikka ne olivat puhtaita, hajuttomia, ehjiä, siistejä, kuosi ei ollut vanhentunut ja hinta noin alunperin 10 - 20 % alkuperäisestä.

En ymmärrä mikä meni pieleen.

Tuskin mikään meni pieleen, vaan tavarasta on vain ylitarjontaa.

Sikäli minua kyllä kummastuttaa, että kun ajat ovat huonot eikä ihmisillä ole varaa kuluttaa, niin luulisi kirppisten olevan uudessa nousussa. Sen sijaan ihmiset pyörivät kyllä sankoin joukoin ostoskeskuksilla ostamassa (tai ikkunashoppailemassa) uutta tavaraa, johon ei ole varaa. Omituista.

Kyllä monilla on varaa, suurimmalla osalla ihan helposti on varaa ostaa uutta. On vain tapa valittaa rahattomuutta ettei paljastuisi hyvätuloiseksi.

Vierailija
104/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On laskenut ja paljon. Kohta ei ole kirppareita lainkaan. Kiitos sen idiootin, joka päätti että kirpparimyyntiä pitää verottaa.

Eiköhän sillä suitsita ammattimaista kirpputorimyyntiä joka on aiemmin näkynyt kirppiksillä.

Kirppareilla näkyy tasaisin väliajoin pöytiä, jossa myydään pelkästään Temu-roskaa: ponnareita, pinnejä, uusia pehmoleluja, boksereita yms. Ne joutaakin käräyttää verottajalle! Vievät koko kirppishommasta ilon.

Vierailija
105/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tuo on? On mennyt minulta ohi silmien tuollainen uutinen.

Ei kirppismyynti ole verollista, ellei tee voittoa. Ja aika harva käytetyllä tavaralla tekee voittoa (ostohinta pienempi kuin myyntihinta). 

Keneltä löytyy kuitit kaikista myymistään tavaroista? Verottaja tulkitsee kuitittomat täysin ilmaiseksi saaduiksi. Myyntitulo oli siten heidän mielestä täysin voittoa. Kauppapaikka luovutti tietoni verottajalle pistotarkastuksessa. Siitä kiva maksella kuudelta vuodelta kirppismyyneistä saatua "voittoa" viivästyskorkoineen.

Siis tämä kiinnostaa minuakin. Ihanko oikeasti verottaja kiinnostuu kun myyn pieneksi menneitä lastenvaatteita tai kirjahyllystäni muutaman teoksen?

Eihän noista mitään kuitteja ole kun on ostettu jo vuosia aiemmin.

Vierailija
106/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nämä joilla on joku kuolinpesä tyhjennyksessä. Helposti 90% tavarasta pitäisi kärrätä roskikseen. 

Vierailija
107/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tuo on? On mennyt minulta ohi silmien tuollainen uutinen.

Ei kirppismyynti ole verollista, ellei tee voittoa. Ja aika harva käytetyllä tavaralla tekee voittoa (ostohinta pienempi kuin myyntihinta). 

Keneltä löytyy kuitit kaikista myymistään tavaroista? Verottaja tulkitsee kuitittomat täysin ilmaiseksi saaduiksi. Myyntitulo oli siten heidän mielestä täysin voittoa. Kauppapaikka luovutti tietoni verottajalle pistotarkastuksessa. Siitä kiva maksella kuudelta vuodelta kirp

En usko, että tämä tarina on ihan totta. Tai ainakin jotain hyvin oleellista jätetään kertomatta. Ei kukaan saa verottajaa peräänsä, jos pitää pari kertaa vuodessa kirppispöytää. Kirppareilla on turhan paljon myyjiä, jotka tekevät työtään ammattimaisesti. Tilaavat halvalla Temusta tavaraa ja myyvät sitä vähän kalliimmalla muille. Omalla paikkakunnalla on myös muutama myyjä, jotka ostavat ammattimaisesti lastenvaatteita Torista ja Facebook-kirppiksilta. He ovat myös kärppänä paikalla, jos on jotain latenvaatteiden annetaan-ilmoituksia. He pitävät paikallisella kirpparilla "ikipöytää", jossa myyvät lastenvaatteita voitolla. Olen monesti miettinyt, mahtavatko maksaa toiminnasta veroja. Ehkä maksavat. 

Vierailija
108/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taso on laskenut. Heikkolaatuisesta tuotteesta pyydetään mahdottomia.

Vierailija
109/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin kirppiksiltä mattoja. Löytyihän niitä, mutta sellaisia hintoja en ala maksamaan vanhoista, nuhraantuneista matoista. Useita kymppejä pyydettiin ihan tavallisista, parin metrin räsymatoistakin, puhumattakaan isommista. Matoissa on myös se ongelma, että ne saattavat haista ummehtuneelle, jopa homeelle. Hajun saattaa huomata vasta kotona. Parempi on ostaa ihan uutena, tietää mitä saa. 

Kirjoista ja käsityötarvikkeista (langoista lähinnä) olen kiinnostunut, mutta niiden hinnat on nousseet niin huimiin lukemiin, että ei tule kuuloonkaan. Lankoja saa uutena alennusmyynneistä ainakin edullisemmin. Kirjat saa kirjastosta ilmaiseksi. 

Vierailija
110/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä joilla on joku kuolinpesä tyhjennyksessä. Helposti 90% tavarasta pitäisi kärrätä roskikseen. 

Pahimmissa tapauksissa paikalle on roudattu jopa valokuvakansiot. Tässä ois halvalla näitä Martta-tädin kuvia... 

Vierailija
111/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin kirppiksiltä mattoja. Löytyihän niitä, mutta sellaisia hintoja en ala maksamaan vanhoista, nuhraantuneista matoista. Useita kymppejä pyydettiin ihan tavallisista, parin metrin räsymatoistakin, puhumattakaan isommista. Matoissa on myös se ongelma, että ne saattavat haista ummehtuneelle, jopa homeelle. Hajun saattaa huomata vasta kotona. Parempi on ostaa ihan uutena, tietää mitä saa. 

Kirjoista ja käsityötarvikkeista (langoista lähinnä) olen kiinnostunut, mutta niiden hinnat on nousseet niin huimiin lukemiin, että ei tule kuuloonkaan. Lankoja saa uutena alennusmyynneistä ainakin edullisemmin. Kirjat saa kirjastosta ilmaiseksi. 

Just vein kirpparille lankoja. Pussitin samaa väriä kolme avaamatonta kerää + 1 puolikkaan kerän, hinta 4 e. Kirjoja vein myös. Uudehkoja, kovakantisia. Hinnat 1,5-2,00 e / kpl. Hyvin tekivät noilla hinnoilla kauppansa. 

Vierailija
112/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just vein kirpparille lankoja. Pussitin samaa väriä kolme avaamatonta kerää + 1 puolikkaan kerän, hinta 4 e. Kirjoja vein myös. Uudehkoja, kovakantisia. Hinnat 1,5-2,00 e / kpl. Hyvin tekivät noilla hinnoilla kauppansa. 

No, itse olisin ostanut noilla hinnoilla. 

Vierailija
113/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt hyviä löytöjä kirpputorilta. Lähinnä lasten- ja naistenvaatteita. Olen kokoa S/XS ja aika harvoin löydän itselleni vaatteita (omien vaatteiden myyminen on myös hankalaa), kun olen kuitenkin aikuinen ihminen enkä käytä mitään teinivaatteita, joita kirppikseltä kyllä löytää tuossa koossa. Paljon on tarjolla L-kokoista tunikaa yms. 

Vierailija
114/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen että kirpparit alkavat olla suhteettoman kalliita. 20€ jonkun käytetyistä vaatteista, olkoonkin design tavaraa. Ne ovat silti olleet jonkun päällä, jonkun hikisiä kainaloita ja reisiväliä vasten. 

Vierailija
115/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt koko kegjua lukea, mutta vinkki kirppisten pitäjille: Tarjotkaa pieniä/nopeita pöytiä!

Esim. minä siivosin kesälomalla vaatekaappia, ja karsin pois HYVIÄ aikuisten vaatteita (mm. H&M, Hilfiger, Marcs&Spencer jne.) siis ihan kuin uusia ja suht klassinen tyyli niin ajattomia, esim. 100% villaa/pellavaa jne. 

Mutta missä myyn nuo? Aika ja hermot ei riitä Toriin, riittää jos saan euron tai muutaman per vaate, mutta kirppispöytä kallis ja pitäisi olla enemmän myytävää.

Jos saisin pienen rekin esim. 3-4 päivää esim. 20e mihin mahtuu 30-40 vaatetta henkariin ottaisn tuon = saisin vaatteet VARMASTI myytyä keskimäärin 3 per vaate hinnalla.

Vierailija
116/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koen että kirpparit alkavat olla suhteettoman kalliita. 20€ jonkun käytetyistä vaatteista, olkoonkin design tavaraa. Ne ovat silti olleet jonkun päällä, jonkun hikisiä kainaloita ja reisiväliä vasten. 

Mikä sinusta olisi sopiva hinta esimerkiksi Marimekon puuvillamekolle tai Tommy Hilfigerin jakulle, jos ajatellaan, että ne ovat puhtaita, hyväkuntoisia ja nypyttömiä? 

Vierailija
117/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä luteisia rättejä voi ikuisesti kierrättää.

Vierailija
118/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa myyntiin zadaa nettikirppikselle. Kotimainen ja takuu jossa saat varmasti rahasi vaikka ostaja ei noutaisikaan tuotetta. Hyvät kuvat ja mitat tuotteista kannattaa kyllä ottaa.

Kauppa käy mulla hyvin ja olen löytänyt aarteita.

Vierailija
119/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehtinyt koko kegjua lukea, mutta vinkki kirppisten pitäjille: Tarjotkaa pieniä/nopeita pöytiä!

Esim. minä siivosin kesälomalla vaatekaappia, ja karsin pois HYVIÄ aikuisten vaatteita (mm. H&M, Hilfiger, Marcs&Spencer jne.) siis ihan kuin uusia ja suht klassinen tyyli niin ajattomia, esim. 100% villaa/pellavaa jne. 

Mutta missä myyn nuo? Aika ja hermot ei riitä Toriin, riittää jos saan euron tai muutaman per vaate, mutta kirppispöytä kallis ja pitäisi olla enemmän myytävää.

Jos saisin pienen rekin esim. 3-4 päivää esim. 20e mihin mahtuu 30-40 vaatetta henkariin ottaisn tuon = saisin vaatteet VARMASTI myytyä keskimäärin 3 per vaate hinnalla.

Oon ihan samaa miettinyt! Olisi hyvä, jos olisi sellaisia kolmen päivän pöytiä ja hinta matalampi kuin viikosta. Itse olen huomannut, että isoin myynti tehdään parin ensimmäisen päivän aikana, loppu on sitten nappikauppaa. Pienempi kynnys olisi ottaa pöytä!

Vierailija
120/339 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppareilla näkyy tasaisin väliajoin pöytiä, jossa myydään pelkästään Temu-roskaa: ponnareita, pinnejä, uusia pehmoleluja, boksereita yms. Ne joutaakin käräyttää verottajalle! Vievät koko kirppishommasta ilon.

Ilo meni ja kateus tuli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi