Onko kirpputorien "taso" jotenkin laskenut?
Kävin äsken kirpputorilla enkä löytänyt mitään ostettavaa. Kauhea määrä huonokuntoista roinaa ja vaatetta, kalliita muumimukeja ja marimekon kuppeja. Yhden neljä euroa maksavan paidan oisin ostanut, mutta takana oli reikä 🤔 Löydättekö te ostettavaa kirpputoreilta?
Kommentit (339)
Kirpputorille menevät asiakkaat kuvittelevat varmaan, että kirpputori on ruokajono, josta annetaan kassillinen tavaraa VELOITUKSETTA, ovat siihen tottuneet !!
En enää myy näillä itsepalvelukirppiksillä. Syy: varastelu, tavaroiden rikkominen ja hirveät pöytähinnat. Meillä on 50e/vko.
Joo. Mistään ei haluta maksaa mitään. Tämä näkyy hyvin esim. nettikirppiksillä. Kerran myin hyväkuntoisia, yhdellä lapsella olleita yhdistelmärattaita (ovh yli 1000 e). Pyyntihinta oli 400 e. Eiköhän joku tullut pyytämään, että jos saisi parillakympillä, kun on niin tiukkaa. Onneksi asiallinen ostajakin löytyi. En ymmärrä, miten kehtaavat!
Vierailija kirjoitti:
En enää myy näillä itsepalvelukirppiksillä. Syy: varastelu, tavaroiden rikkominen ja hirveät pöytähinnat. Meillä on 50e/vko.
Sairas hinta. Meneekö vielä provisio myynnistä? Täällä kirppis kuin kirppis ja provikka 6 %.
Itsepalvelukirpputorit ovat menneet pilalle. Ei 2000-luvun alussa ollut tällaista. Eikä ysärillä. Ei oikein huvita viedä vaatteita Uffiinkaan, kun siellä on niin paljon väärinkäytöksiä. Konttiin vielä luotan, mutta ärsyttää se niiden hinnoittelu. Hinnoittelevat itsensä ihan ulos ainakin pienituloisen kannalta.
Omia huomioita:
-Vaatteet ovat todella vanhoja, kulahtaneita ja markettimallisia. Ennen tein aina vaateostokseni kirppareilta, oli sellaisia vaatteita halvalla, joita en koskaan kellään muulla nähnyt, hyvässä kunnossa ja kestivät vielä itsellä useita vuosia. Nykyään tosin uudetkaan vaatteet eivät kestä kauaa (pikamuoti, huono laatu).
-Etsin välikausitakkia. Löysin, mutta en ostanut, koska hinta oli 70 €. Uudesta voin maksaa 70 €, en käytetystä.
-Tämä nettikirppiksillä: "Pesu jää ostajalle" ja ei ole huomioitu hinnassa. Joka kerta mietin, että jos oikeasti haluaisi myydä, niin pesisi sen tuotteen. En itse ole valmis maksamaan tuotteesta, kun en oikein luota, että se lika välttämättä lähtisi pesussa.
Ainakin Joensuussa käynti paikallisella kirpparilla on kuin piipahtaisi Paskat kirppislöydöt -tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan myyt kirppiksillä. Myyn paljon Huutonetissä ja kauppa käy. Kätevää, kun ei tarvitse käydä pöytää järjestelemässä eikä mene pöytävuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Syyhy
Luteet
Punkit
Olen ostanut tavaraa kaikenmaailman kirpputoreilta melkoisista rähjäkasoista seka hienosti laitetuilta kirppiksiltä. Suurinpiirtein on kaikki kodin tavarat kirppislöytöjä monelta vuosikymmeneltä. Siitä huolimatta ei ole tullut mukana ikinä mitään ötököitä ja kotini on siisti hyviä tavaroita joka puolella, mutta ei ole mikään romuvarasto. Mistä ne jotkut niitä luteita ym. löytää vai onko ötökät se enempi luulotautia tai oman kodin siivottomuutta.
Ja olen huomannut, että Etelä-Suomen isot kirppikset on täynnä tavaraa, mutta kallista, hurjan kallista ja ei vaan tahdo löytyä kuin sattumalta jotain pientä. Jossain kirppiksillä on ne samat vakiopöydät vuosikausia, kun kerran kesässä ne kirppikset kiertää ja kauheasti kallista epämääräistä romua täynnä. Sitten on nämä erittäin ylihinnoiteltujen muumimukien ja marimekkoastioitten myyjät.Huhuh esim. Seinäjoen iso kirppis.
Itse olen alkanut taas enemmän kulkea kirpputorilla (lasten vaatteiden perässä), koska melkein sääntö kuin poikkeus esim. Torista ostaessa, että siistikuntoinen vaate onkin pinttyneissä tahroissa. Se edullinen 2-5e paita onkin äkkiä kallis roska, kun lisää 5-7e postikuluja päälle. Ennemmin siis ostan nykyään kirpputorilta, voin katsoa kunnon paikan päällä.
Oulussa ainakin helluntalaisten kirppiksellä ne mammat, jotka ovat siellä joko vapaaehtoisina tai johtavat ikäänkuin niitä sinne otettuja työttömiä tms. kilpaa rohmuavat parhaimmat tavarat päältä. Ostajan olen nähnyt, kun mammat lähtee kassit pullollaan kotia ja kuulee kun siellä emännät varaa itselleen tavaroita. Tekisinkö itse samoin. Noen tiedä, jos se olisi sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mistään ei haluta maksaa mitään. Tämä näkyy hyvin esim. nettikirppiksillä. Kerran myin hyväkuntoisia, yhdellä lapsella olleita yhdistelmärattaita (ovh yli 1000 e). Pyyntihinta oli 400 e. Eiköhän joku tullut pyytämään, että jos saisi parillakympillä, kun on niin tiukkaa. Onneksi asiallinen ostajakin löytyi. En ymmärrä, miten kehtaavat!
Ja samaan aikaan jos myynnissä on halvempi merkki käytännössä uutta vastaavassa kunnossa sillä parilla kympillä, niin eipä kelpaakaan samaiselle kyselijälle, jolla on tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alkanut taas enemmän kulkea kirpputorilla (lasten vaatteiden perässä), koska melkein sääntö kuin poikkeus esim. Torista ostaessa, että siistikuntoinen vaate onkin pinttyneissä tahroissa. Se edullinen 2-5e paita onkin äkkiä kallis roska, kun lisää 5-7e postikuluja päälle. Ennemmin siis ostan nykyään kirpputorilta, voin katsoa kunnon paikan päällä.
Oon huomannut saman ja juuri tästä syystä kierrän kivijalkakirppareita. Nyt vaan olen muutaman kerran törmännyt toisenlaiseen "huijaamisen" muotoon: hintalappu laitetaan vaatteen reiän tai tahran päälle! Eipä ostaja tiedä, että ehjäksi luultu tai tahraton paita ei sitä olekaan. Sikamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samaan aikaan jos myynnissä on halvempi merkki käytännössä uutta vastaavassa kunnossa sillä parilla kympillä, niin eipä kelpaakaan samaiselle kyselijälle, jolla on tiukkaa.
Haha, ihan totta! En siis oleta, että köyhän pitäisi kulkea reikäisissä vaatteissa ja työnnellä lasta risoissa vaunuissa, mutta ei kaiken ole pakko olla merkkiä. Ei vauva välitä siitä, nukkuuko se Emmaljungan vai Emman vaunuissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on täysin vääristynyt kuva uudelleenmyyntiarvosta. Kuluneesta Newbien bodysta pyydetään 12e, kuluneista Nikeista 40e jne. Myyn vuoden parin välein kaiken pienen pois. 1-3 hintaa, kaikki menee ja rahaa tulee 400-600e.
Tämä ei ole totta.
600e yhden ja kolmen euron tavaroilla? Se tarkoittaa, että sulla on myynnissä 200 - 600 tavaraa, joista jokainen menee kaupaksi. Hallinko olet vuokrannut? Meillä on rekki on jotain 60gm leveä ja neljä hyllyä.. good luck!
Meillä on itsepalvelukirppiksen pöydän hinta jo 55e/vko. Siinä on pieni pöytä ja pieni rekki, tosi ahtaat käytävät.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on itsepalvelukirppiksen pöydän hinta jo 55e/vko. Siinä on pieni pöytä ja pieni rekki, tosi ahtaat käytävät.
Millä perustelevat noin kamalat hinnat? Ei tuolla pöytähinnalla kannata myydä. Max 30 / vko on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on täysin vääristynyt kuva uudelleenmyyntiarvosta. Kuluneesta Newbien bodysta pyydetään 12e, kuluneista Nikeista 40e jne. Myyn vuoden parin välein kaiken pienen pois. 1-3 hintaa, kaikki menee ja rahaa tulee 400-600e.
Tämä ei ole totta.
600e yhden ja kolmen euron tavaroilla? Se tarkoittaa, että sulla on myynnissä 200 - 600 tavaraa, joista jokainen menee kaupaksi. Hallinko olet vuokrannut? Meillä on rekki on jotain 60gm leveä ja neljä hyllyä.. good luck!
Nää on näitä, jotka höpöttää, jotta muut alihinnoittelisi omat tavaransa. Haluavat saada Marimekkonsa kahdella eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perustelevat noin kamalat hinnat? Ei tuolla pöytähinnalla kannata myydä. Max 30 / vko on ok.
pk-seutu
Kirjoitan ihan suoraan. Viduttaa viedä laatutavaraa surkuhupaisen näköisille ostajille, ihan perseestä koko touhu ja ostajat myös, sekä osa kirppisten pitäjistä ovat ihan samaa kaliberia, eli perseestä!