Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kirpputorien "taso" jotenkin laskenut?

Vierailija
02.08.2024 |

Kävin äsken kirpputorilla enkä löytänyt mitään ostettavaa. Kauhea määrä huonokuntoista roinaa ja vaatetta, kalliita muumimukeja ja marimekon kuppeja. Yhden neljä euroa maksavan paidan oisin ostanut, mutta takana oli reikä 🤔 Löydättekö te ostettavaa kirpputoreilta?

Kommentit (339)

Vierailija
221/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Tämä on juuri se logiikka, mitä en tajua. Kirppisostajat itse tuhoavat kirppistelyn määkimällä, että myyjät ovat ahneita p*skoja silloinkin, kun pyytävät hyväkuntoisista tavaroista 10-20% uutena ostetun hinnoista.

Olen itse kirppisostaja ja minua kismittää, että kaikki parempi tavara menee tämän takia Toriin tai Vintediin, missä hintoihin tulee sitten vielä postikulut lisäksi maksettavaksi. Jostain syystä se 6 euroa lisää postikulujen muodossa ei tunnu samoja määkijöitä haittaavan.

Uutena haalareita saa 25e:llä kun vähän netistä etsii. Alesta varmaan vielä halvemmalla. Katsos, ei moni edes käy siellä "kontilla" ostamassa näitä ylihinnoiteltuja vaatteita, vaan ostavat uutena netistä miltei samaan hintaan. Tietävät ainakin saavansa hajusteetonta ja uutta tavaraa. Eivätkä kaikkien tarvitse saada niitä Reuman talvihaalareita. 

Ohis mutta koskeeko tämä keskustelu pelkkiä lasten haalareita? Minulla ei ole lapsia eikä haalarit voisi vähempää kiinnostaa.

Kirpputorilla pyörii aika paljon kaikenlaista tavaraa, jota ei saa netistä tilattua vitosella.

Vierailija
222/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Tämä on juuri se logiikka, mitä en tajua. Kirppisostajat itse tuhoavat kirppistelyn määkimällä, että myyjät ovat ahneita p*skoja silloinkin, kun pyytävät hyväkuntoisista tavaroista 10-20% uutena ostetun hinnoista.

Olen itse kirppisostaja ja minua kismittää, että kaikki parempi tavara menee tämän takia Toriin tai Vintediin, missä hintoihin tulee sitten vielä postikulut lisäksi maksettavaksi. Jostain syystä se 6 euroa lisää postikulujen muodossa ei tunnu samoja määkijöitä haittaavan.

Uutena haalareita saa 25e:llä kun vähän netistä etsii. Alesta varmaan vielä halvemmalla. Katsos, ei moni edes käy siellä "kontilla" ostamassa näitä ylihinnoiteltuja vaatteita, vaan ostavat uutena netistä miltei samaan hintaan. Tietävät ainakin saavansa hajusteetonta ja uutta tavaraa. Eivätkä kaikkien tarvitse saada niitä Reuman talvihaalareita. 

Sivusta: onko Reuma joku senioreille suunnattu vaatemerkki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn usein vaan katselemassa ja nauramassa kirpparilla. Rikkinäistä ja kalliit hinnat. 50e parikyt vuotta vanhasta villapaidasta,jossa oli nyrkin mentävä reikä keskellä rinnusta. Rikkinäinen sateenvarjo 10e. No tosin löysin sieltä eurolla sen mitä etsinkin. Servettiteline johon laitoin suodatinpussit kaappiin. En olisikaan euroa enempää maksanut. Siinä oli hinta kohdillaan.

Jos sateenvarjon mekanismi on rikki, sitä ei pidä panna myyntiin. Mutta jos kangasosassa on pieni reikä, sen  pystyy paikkaamaan vettäpitävälle pusakalle tarkoitetulla paikkauslapulla.

Vierailija
224/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin sellaisia mukia mitkä olivat kirpputorilla myynnissä 2e kappale. Samat mukit ovat Prismassa hintaan 1e kappale. 

Nämä on varmaan näitä "mut mun vaivanpalkka!" myyjiä ;D

Jotenkin turhauttavaa, että aina keskitytään näihin yksittäisiin myyjiin jotka yrittävät keplotella itselleen euron sieltä, euron tuolta voittoa. Jobbareita on ollut aina, ihan aina. Ne myyntipaikat voi ihan hyvällä omatunnolla ohittaa hymähtäen. Ylihinnoitellut tavarat eivät ole koskaan menneet kaupaksi, turha niistä on pöyristyä niin valtavasti.

Mutta minä kysyn sinulta:

a) onko myyjä, joka yrittää saada euron voittoa mukista, mielestäsi todennäköisemmin hirmuinen porvaririistäjä vai epätoivoinen persaukinen?

b) kuinka monta huijausmukia pitäisi saada

Tässä asia on erinomaisesti tiivistetty. Kirppistelystä pitäisi jäädä kaikille hyvä mieli. Ostaja saa edullisesti hyvää tavaraa ja kirpputorin pitäjä saa vaivanpalkkaa ja innostuu pitämään pöytää uudelleen. Muuten yhtälö ei toimi.

Vierailija
225/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn usein vaan katselemassa ja nauramassa kirpparilla. Rikkinäistä ja kalliit hinnat. 50e parikyt vuotta vanhasta villapaidasta,jossa oli nyrkin mentävä reikä keskellä rinnusta. Rikkinäinen sateenvarjo 10e. No tosin löysin sieltä eurolla sen mitä etsinkin. Servettiteline johon laitoin suodatinpussit kaappiin. En olisikaan euroa enempää maksanut. Siinä oli hinta kohdillaan.

Jos sateenvarjon mekanismi on rikki, sitä ei pidä panna myyntiin. Mutta jos kangasosassa on pieni reikä, sen  pystyy paikkaamaan vettäpitävälle pusakalle tarkoitetulla paikkauslapulla.

Itse en kyllä kirppikseltä ostaisi risaa sateenvarjoa, ellei ole aitoa antiikkia. Alle kympillä saa ehjän kaupasta. Jos myisin noin paikatun sateenvarjon, niin laittaisin hinnaksi reilusti alle euron ja jos ei sillä mene, niin roskikseen vaan. Paikkaamatonta en edes myisi.

Vierailija
226/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksellä myymällä ei kyllä pääse hyville tuntipalkoille, se on varma. Kiva olisi kuitenkin saada omansa pois niin, että saa pöytävuokran ja kulut kuitattua.

Jonkun parinkympin takia ei kyllä ole vaivan arvoista ja ymmärrän miksi osa laittaa kaiken suoraan kierrätykseen. Netissäkin myyminen on nykyään todella rasittavaa, kun on kaiken maailman sekopäitä noilla alustoilla kuluttamassa aikaansa, eikä ilmeisesti ole tarkoituskaan ostaa mitään.

Vierailija
227/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totean tähän vaan, että suomalainen on moukka kirpputorilla ja joka paikassa. Ei kirpputoreilla myyjät ole mitään hyväntekijöitä, jotka myyvät ihan hyvää laatua köyhille paskiaisille muutaman sentin hintaan, tarkoitus olisi hyötyä myös itse, ruokajonot ja kierrätyskeskus on teidänlaisianne köyhiä pihtareita varten, minä ainakaan halua tehdä hyväntekeväisyyttä kaikenlaisille helvetin paskiaisille jotka ruinaavat kahdesta eurosta, ällötätte !

Ja possuja ovat myös ne, jotka vain sotkevat pöydät, tiputtavat vaatteet henkareilta ja tallovat ne likaisiksi. Ei paljoa kirppistely kiinnosta. On mennyt ostajien meno sellaiseksi, etteivät asialliset myyjät enää kirppikselle eksy. 

Samaa tehdään muuten ihan vaatekaupassakin. Rumaa käytöstä. Etsin keväällä edullisia lastenvaatteita ja liikkeessä oli pari äitiä, joiden 2-8 -vuotiaat lapset repivät nätisti ripustettuja vaatteita  lattialle ja hiussolkipakkauksia ja myyntipöydille aseteltuja vaatteita sikin sokin eri puolille. Harmitti katsoa sitä, mutten uskaltanut sanoa mitään.

Vierailija
228/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn aina silloin tällöin kirppareilla ja SPR:n Kontissa. Nykyisin asumme Espoossa, jossa Ison Omenan kauppakeskuksessa on monia tämän alan liikkeitä myös. 

Ennen tein kivasti löytöjä lasten vaatteiden saralla, nykyisin ostamme yleensä kirjoja, yksi lapsista kerää Aku Ankan taskukirjoja. Niitä löytyy. Vaatteiden saralla voimme vielä kierrättää oman perheen sisällä hieman, sitten ostan uutena, usein alesta/tarjouksesta tarvittavaa. Poikkeuksena alusvaatteet, joita en osta kierrätettynä.

Olen itse ostanut kirpparilta alusvaatteita, jos ne ovat näyttäneet käyttämättömiltä tai lähes uusilta. Uudet naisten pikkuhousut on usein tehtaassa "pultattu" myyntipakkaukseen taiteltuina eikä ostaja voi mistään päätellä sopiiko koko ja joustaako materiaali. Siksi hyväksyn joskus näitä kirpparilta, kun silloin näkee, mitä on ostamassa. Sama ikävä pakkaustyyli koskee nykyään melkein kaikkia sukkia. Kaupassa ei näe sukan todellista pituutta. On tullut ikäviä virheostoja, joihin ei olisi varaa.

Vierailija
229/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näen ylihinnoiteltuja tavaroita muiden kuin Jobbareiden pöydissä, olen alkanut ajatella, ettei niin välttämättä tehdä tahallaan. Kaikki eivät koko ajan kierrä kaupoissa tai pidä muistissa aktiivisesti tuotteiden hintoja. Tai kierrä aleja katsomassa, mitkä H&M:n vaatteet ovat parin euron alerekissä.

Ja joskus saatan mukista maksaa sen kaksi euroa, jos haluan sen mukin enkä ole aikeissa lähteä Prismaan lähiaikoina.

Vierailija
230/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin 5 v sitten pari vaatetta kirpparilta, superhalvalla. Ne olivat ja olivat kaapissa, iljetti käyttää. Lopulta annoin pois.

Enää en osta vaatetta kirpparilta.

Mikä niissä niin inhotti?

Vierailija
231/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppiksellä myymällä ei kyllä pääse hyville tuntipalkoille, se on varma. Kiva olisi kuitenkin saada omansa pois niin, että saa pöytävuokran ja kulut kuitattua.

Jonkun parinkympin takia ei kyllä ole vaivan arvoista ja ymmärrän miksi osa laittaa kaiken suoraan kierrätykseen. Netissäkin myyminen on nykyään todella rasittavaa, kun on kaiken maailman sekopäitä noilla alustoilla kuluttamassa aikaansa, eikä ilmeisesti ole tarkoituskaan ostaa mitään.

Täällä maksaa meno paluu kirpputorille 6e bussilla. Ei nykyään ihmiset jaksa edes mennä paikanpäälle kiertämään niitä pöytiä, kun 75% on surkeaa laatusta, rikkinäistä ja haisevaa. Ja 99% on ylihintaista. 

Ei ole vaivan arvoista lähteä, varsinkin jos on rahat tiukilla. Kun saattaa mennä 6e turhaan eikä mitään oikeasti hyvää löydy. Parempi on vaan säästää pari viikkoa ja sitten ostaa uutena se mitä tarvitsi. 

Vierailija
232/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten homma toimisi, jos itsepalvelukirppiksellä olisi paljon pöytiä, joissa kaikissa myyjä, jotta hinnat voisivat olla kohtuulliset.

myyjät toisivat hyväkuntoista tavaraa, joka olisi hinnoiteltu järkevästi. (Käytetty tavara 10-30% alkuperäishinnasta, uusi, käyttämätön 50% lähtöhinnasta).

Ostajia kävisi paljon ja he saisivat järkevään hintaan tarvitsemansa. Oman varallisuustason mukaan voisi miettiä, ostaako Lagerin mekon kahdella eurolla, H&M:n 5 eurolla vai Kaikon mekon 30 eurolla.

Vierailija
233/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toiminut hinnoittelussa iät ja ajat tämän periaatteen mukaan: 

Vaattet: 

- Tavalliset siistit ( = tahrattomat, vähänkäytetyt, täysin ehjät) perusvaatteet (esim. Lindex, Kappahl yms) 1-2 e / vaate

- Lasten siistit merkkivaatteet (Paapii, Paapero, Gugguu, Mini Rodini) 5-6 e / vaate

- Lasten siistit ulkovaatteet, kuten haalarit (Reima, Halti, Luhta, Name it) 6-8 e /vaate

- Lasten siistit kengät 1-2 e /pari 

- Naisten keskihintaiset "merkki"vaattet (Nosh, Versonpuoti, Ommellinen, Papu) 4-5 e/vaate 

Näillä on yleensä tehneet kauppansa. Viime aikoina huonommin. Tiedä sitten, onko hinnat yläkanttiin. 

Hinnoittelusi kuulostaa asialliselta. Juuri nyt monilla on rahat vähissä ja perheissä pelätään irtisanomisia, lomautuksia tms. Niin, ja tukien heikennyksiä.

Vierailija
234/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paikkaa se sitten ennen kirpparille vientiä ja kirjoita näkyvästi lappuun, että se on PAIKATTU. 

Vierailija
235/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat on vähissä,  miksi pitää saada Gugguun tai Papun vaate?

Voisi ajatella, että ehjä, siisti, nykymuodin mukainen perusvaate riittäisi.

En tiedä, miksi kirppismyyjällä olisi velvollisuus antaa  nahkakengät  eurolla =hyväntekeväisyytenä kirppiksellä, josta itse maksaa pöytäpaikkaa.

Vierailija
236/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia kirppis ei kannata. Jos hyväkuntoisesta lastenvaatteesta saa 20 senttiä, kirppistely ei maksa vaivaa eikä edes pöytävuokraa. Jos kirppis on pelkkää hyväntekeväisyyttä myyjälle, vaatteista pääsee paljon helpommallakin eroon. Vie vain kaikki Konttiin.

Kirppareiden tarkoitus on kierrättää, ei suinkaan saada rahallista voittoa. 

Ei nyt ihan näinkään. Myyjä toivoo saavansa edes jotakin rahaa käytetyistä tavaroista. Epäilen myykö joku tavaroita kirpparilla, koska haluaa suojella maapalloa. Heitä on olemassa, mutta varmaan heitä on vähän.

Vierailija
237/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totean tähän vaan, että suomalainen on moukka kirpputorilla ja joka paikassa. Ei kirpputoreilla myyjät ole mitään hyväntekijöitä, jotka myyvät ihan hyvää laatua köyhille paskiaisille muutaman sentin hintaan, tarkoitus olisi hyötyä myös itse, ruokajonot ja kierrätyskeskus on teidänlaisianne köyhiä pihtareita varten, minä ainakaan halua tehdä hyväntekeväisyyttä kaikenlaisille helvetin paskiaisille jotka ruinaavat kahdesta eurosta, ällötätte !

Ja possuja ovat myös ne, jotka vain sotkevat pöydät, tiputtavat vaatteet henkareilta ja tallovat ne likaisiksi. Ei paljoa kirppistely kiinnosta. On mennyt ostajien meno sellaiseksi, etteivät asialliset myyjät enää kirppikselle eksy. 

Samaa tehdään muuten ihan vaatekaupassakin. Rumaa käytöstä. Etsin keväällä edullis

Mikähän tämän käytöksen taustalla on? Meidän tytöt tykkää hypistellä vaatteita ja koruja (sekä kaupassa että kirpparilla). Mutta ei ne levittele niitä pitkin poikin. Katsovat vain ja laittavat sitten takaisin siihen mistä ottivat. Kotona eivät ole yhtä siistejä.En ole erikseen opettanut että laitetaan ne tavarat takaisin siihen mistä otettiin, vaan ovat aina niin tehneet. Niin tekee iso osa muistakin lapsista.

Sitten on se porukka joka on kuin hurrikaani. Hetken paikalla ja kaikki on sikin sokin. Onko näiden vanhemmatkin sellaisia, että kaikki tavarat vain leviää siihen ympäristöön? Ja jos täällä joku tällainen on, niin miksi?

Vierailija
238/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon alueesta mitä kirpparilla menee kaupaksi. Oman lähikirpparini lapsiperheet ajelevat uusilla Audeilla ja citymaastureilla ja halvat lasten perusvaatteet eivät mene kaupaksi, mutta merkkivaatteet myin kaikki ok hintaan.

Täällä palstalla on omituinen oletus, että kaikki kirppiskävijät on jotain työttömiä yksinhuoltajia tai monisairaita, vähävaraisia eläkeläisiä.

Vierailija
239/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin! Kaikki voittaa: minä en joudu näkemään vaivaa ja röyhkeänä toivomaan pientä.vaivapalkkaa ja pienituloinen voi shoppailla samat tavarat kalliimmalla Kontissa tai Uffissa.

Todennäköisesti pienituloinen shoppailee vielä halvemmalta suoraan uutena nettikaupoista. 

Silloin tulee aina postituskulut päälle.  Tästä syystä välttelen netistä ostamista.

Vierailija
240/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kirpparipöydän pitämisestä pitää saada vaivanpalkkaa, ja se motivoi myös myöhemmin pitämään sitä. Eihän voida ajatella, että peset, silität ja organisoit pöydän pitoa ehkä jopa pari viikkoa ja joudut siitä ilosta vielä maksamaan jopa erotuksen, jos myyntitulot eivät kata vuokraa.

Aika harvoin näkee kirppiksellä silitettyjä tekstiilejä.

No ainakin vanhat tekstiilit on monesti mankeloitu. Ehkä ne on sitten tullut jonkun mummon jäämistöstä. Ei ne pöytäliinat ja verhot ole mun mielestä suoraan koneesta tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän