Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: sosiaalityöntekijän keskipalkka 4057/kk - huh huh

Vierailija
02.08.2024 |

Aamukahvi meinasi mennä ns.väärään kurkkuun luettuani aamun HS:ää, jossa todettiin, että sossun palkka on keskimäärin 4057e/kk. Varmasti suurin osa kuvittelee palkan olevan kolmen tonnin kieppeillä, mikä olisi oikeampi taso. En yhtään ihmettele, että julkinen sektori on kriisissä, jos ko.ammattiryhmälle maksetaan suorastaan tähtitieteellistä palkkaa. Kauppatieteen maisterina sain ko.palkan vasta useamman vuoden yrityksessä työskenneltyäni, ja vaatimustaso yrityksissä on aivan erilainen. Lisäksi ihmettelen miksei sairaanhoitajille makseta neljän tonnin palkkaa, vaikka heillä on huomattavasti suurempi vastuu ja päivät täynnä pakollista työtä ilman taukoja! Koulutuskin on lähes saman mittainen ja osalla pidempi. 

Kommentit (1439)

Vierailija
1301/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt työtäni keskiluokkaisena ja tavallisena työnä.Välillä sijaistan joht.sos.tt:ta, mutta muuten olen rivityöntekijä.Nuoremmilla alalle tulijoilla on osin väärä käsitys tästä ammatista ja motiivi alalle tuloon on väärä.Tässähän pitäisi olla aito auttamishalu.Nyt halutaan päästä helpolla ja olla määräilemässä sosionomeja.Tiimit eivät toimi ja henki on nokitteleva.Tälläkin palstalla ilmenee ikävästi se,että ainoa merkitsevä tekijä on se,että saa olla asiantuntija.Asiantuntija-asema ja arvostus tulee työtä tekemällä,ei nimikkeestä.

Sosiaalityöntekijät ovat ihan virallisestikin sosiaalialan erityisasiantuntijoita (tilastot, työbarometrit ym.). Suu

Olet epäluuloinen.

Vierailija
1302/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetetaan pysyä rakentavina ja ohittaa hyökkäävät kommentit. Saamme parhaiten asioita ratkottua, jos pysymme asialinjalla.Tulin vierailemaan ketjuun, kun kuulin tästä töissä. En tiedä mihin kirjoitustyyliäni vertaillaan. Olen suht nuori ja ollut töissä vasta 11.5kk. Pahoittelen, jos taustoituksessa on jotakin loukkaavaa. Kertokaa mikä kommentissani on väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuimme opiskeluaikana luokkaretken vaikeudesta,koska meitä on niin paljon valtsikassa.Aiheesta julkaistiin teoskin.Luonteva soluttautuminen asiantuntijatyöhön ja muiden asiantuntijoiden kanssa toimimiseen on vaikeaa.Emme osaa niitä käytöskoodeja,joita monet lääkärit ja sairaanhoitajatkin ovat saaneet jo kotoaan.Hyppy on suuri ja retki kuoppainen.Siksi tämä aihe on sensitiivinen.Käännetään tämä vahvuudeksi!Tunnemme elämän harmaita sävyjä ja osa tuntee syrjäytymistäkin!

Mikä kirja kyseessä ?

Vierailija
1304/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt työtäni keskiluokkaisena ja tavallisena työnä.Välillä sijaistan joht.sos.tt:ta, mutta muuten olen rivityöntekijä.Nuoremmilla alalle tulijoilla on osin väärä käsitys tästä ammatista ja motiivi alalle tuloon on väärä.Tässähän pitäisi olla aito auttamishalu.Nyt halutaan päästä helpolla ja olla määräilemässä sosionomeja.Tiimit eivät toimi ja henki on nokitteleva.Tälläkin palstalla ilmenee ikävästi se,että ainoa merkitsevä tekijä on se,että saa olla asiantuntija.Asiantuntija-asema ja arvostus tulee työtä tekemällä,ei nimikkeestä.

Sosiaalityöntekijät ovat ihan virallisestikin sosiaalialan erityisasiantuntijoita (tilastot, työbarometrit ym.). Suurin osa asiantuntijatöistäkin on tavallista työntekoa, alalla kuin alalla. Olen muuten itsekin aina p

Totta kai se vaikuttaa sun reaktioihin.Ei oo vahvaa itsetuntoa.Sitä ehkä tarkoitettiin?

Vierailija
1305/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tunnen henkisesti sairaita sossuja, lääkäreitä, juristeja, kauppislaisia, Dippa-inssejä ja psykologeja. Kumma juttu! 

Mutta ktm ja di ei yleensä toimi alueella, jolla on niin kutsuttu ihmisoikeusulottuvuus. Pohdi mikä ero ammateilla on.Siksi sossuille tulee tehdä psykologiset testit kuten hoitoalallekin.

Hoitoalalle ei ole ollut psykologisia testejä enää vuosikausiin.

Vierailija
1306/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katriina Järvinen ja Laura Kolbe: Luokkaretkellä hyvinvointiyhteiskunnassa.Suositus.Keskustelimme kirjasta opiskeluaikana valtsikassa ja se auttoi ainakin minua.

Olen muuten kolmen laudaturin yo ja olisin päässyt muuallekin opiskelemaan.

Vierailija
1307/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tosi monessa työpaikassa ja aika sosiaalitoimiston tsto sihteerinä oli elämän parasta aikaa. Sain lopulta potkut mut silti jäi leppoisat muistot !

Vierailija
1308/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetetaan pysyä rakentavina ja ohittaa hyökkäävät kommentit. Saamme parhaiten asioita ratkottua, jos pysymme asialinjalla.Tulin vierailemaan ketjuun, kun kuulin tästä töissä. En tiedä mihin kirjoitustyyliäni vertaillaan. Olen suht nuori ja ollut töissä vasta 11.5kk. Pahoittelen, jos taustoituksessa on jotakin loukkaavaa. Kertokaa mikä kommentissani on väärin.

Ei mikään. Joku on hermot kireällä. Tsemppiä et jaksat hyvällä otteella

Vierailija
1309/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katriina Järvinen ja Laura Kolbe: Luokkaretkellä hyvinvointiyhteiskunnassa.Suositus.Keskustelimme kirjasta opiskeluaikana valtsikassa ja se auttoi ainakin minua.

3 laudaturia tuolla kirjoitustaidolla, etköhän napannut tuon aiemmalta kommentoijalta. Hyvä kirja varmasti, Katariina Järvinen on huippu luennoitsijana. 

Vierailija
1310/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat hyvältä tyypiltä,nämä palstat ovat täynnä tollasta kuraa

Vierailija
1311/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 laudaturia tuolla kirjoitustaidolla, etköhän napannut tuon aiemmalta kommentoijalta. Hyvä kirja varmasti, Katariina Järvinen on huippu luennoitsijana. 

Miksi väheksyt omiasi ? Mieti nyt tarkemmin

Vierailija
1312/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väheksyt omiasi ? Mieti nyt tarkemmin

Tämä!Nokittelevat omiaan,just!

Vierailija
1313/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalääkkeen aika. 

Vierailija
1314/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä asenne nuoria kohtaan,enpä haluaisi olla työkaverisi!Oletko kenties suosittu kollegoidesi joukossa?

Vierailija
1315/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalääkkeen aika. 

Defensiivistä ja lapsellista käytöstä olitpa sitten asiakas tahi sos.tt. 

Vierailija
1316/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopion sos.tt.opiskelijoilla on varmasti vielä kurjempia perhetaustoja. Lapsiperheköyhyyttä, pienten maatilojen kasvatteja, mielenterveysongelmia. Idän alue voi edelleen huonosti,jos vertaamme länteen.

Eikös nuo maakuntayliopistot pyöritä nykyisin graduseminaaritkin Helsingissä, kun täältähän suurin osa opiskelijoista on kotoisin. Harva sossuksi ihan nuorena lähtee, moni on alan vaihtaja ja Stadissa jo omistusasunnot opiskelujen alkaessa.

Omistusasunnot taas day dream🤣

Vierailija
1317/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tunnen henkisesti sairaita sossuja, lääkäreitä, juristeja, kauppislaisia, Dippa-inssejä ja psykologeja. Kumma juttu! 

Mutta ktm ja di ei yleensä toimi alueella, jolla on niin kutsuttu ihmisoikeusulottuvuus. Pohdi mikä ero ammateilla on.Siksi sossuille tulee tehdä psykologiset testit kuten hoitoalallekin.

Hoitoalalle ei ole ollut psykologisia testejä enää vuosikausiin.

Varmaan todettu tarpeettomiksi,en ole tavannut hoitoa tarttevia hoitajia,mut tämän ketjun perusteilla joku muu ryhmä vois tarvitakin! Huh!

Vierailija
1318/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä asenne nuoria kohtaan,enpä haluaisi olla työkaverisi!Oletko kenties suosittu kollegoidesi joukossa

suosittu ihan taatusti,kaikki merkit siitä

Vierailija
1319/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun tänne ketjuun on kirjoittanut 66 sivua pääasiassa sellaiset ihmiset, jotka eivät tiedä mitään sosiaalityöstä ammattina. Mitä tästä purkauksesta voisi päätellä? Varmaankin on helppo arvostella jonkun toisen työtä, josta ei tiedä mitään. Sossut tienaavat tosiaan sen neljä tonnia keskimäärin nykyään jo opiskelija-aikanaan sijaisina. Onko se sitten paljon vai vähän? Alalle on vaikea päästä opiskelemaan. Työ ja opiskelu eivät sovi kaikille. Sossuna kokee äärimmäisiä asioita, joista ei voi edes puhua muille, koska työssä on tiukat vaitiolovelvollisuudet. On helppoa normityöelämästä huudella, että sossut tienaa liikaa eivätkä tee mitään, koska työn luonteen saa selville vain tekemällä sitä itse. Teillä ei ole aavistustakaan siitä, mitä sossut kohtaavat. Olen tehnyt varmasti yli 20 erilaista työtä eläessäni, eikä mikään vastaa sitä, mitä olen sossuna kokenut. Palkkahaitari töissä on ollut jostain nuoruuden 10 eurosta tunnissa lähemmäs 60 euroon tunnissa ja vaikka sossuna tienaan vain sen vähän yli 4000 euroa kuussa, eli alle 25 euroa tunnissa, teen sitä koska koen työn arvokkaaksi ja välttämättömäksi.  Noin 60 euron tuntipalkalla tehty työ on ollut minulle helpompaa kuin 10 euron siivoustyö, eli palkka ei kerro mitään työn rankkuudesta. Sossun työ on kuitenkin kuormittavuudeltaan sieltä rankimmasta päästä. Olisi siis helpompi lusmuilla ja tehdä jotain muuta. En vain halua jättää ihmisiä pulaan. Tuntuisi väärältä heittää ainutkertaista elämää hukkaan rahanahneuden vuoksi tekemällä työtä, josta maksetaan enemmän, mutta joka ei auttaisi samalla tavalla lähimmäisiäni. Haukkukaa sitä sitten.

Vierailija
1320/1439 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohita tää alistava postaus. on hyviä ja ikäviä joukossa ja paineet voi purkautua päivän päälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän