HS: sosiaalityöntekijän keskipalkka 4057/kk - huh huh
Aamukahvi meinasi mennä ns.väärään kurkkuun luettuani aamun HS:ää, jossa todettiin, että sossun palkka on keskimäärin 4057e/kk. Varmasti suurin osa kuvittelee palkan olevan kolmen tonnin kieppeillä, mikä olisi oikeampi taso. En yhtään ihmettele, että julkinen sektori on kriisissä, jos ko.ammattiryhmälle maksetaan suorastaan tähtitieteellistä palkkaa. Kauppatieteen maisterina sain ko.palkan vasta useamman vuoden yrityksessä työskenneltyäni, ja vaatimustaso yrityksissä on aivan erilainen. Lisäksi ihmettelen miksei sairaanhoitajille makseta neljän tonnin palkkaa, vaikka heillä on huomattavasti suurempi vastuu ja päivät täynnä pakollista työtä ilman taukoja! Koulutuskin on lähes saman mittainen ja osalla pidempi.
Kommentit (1439)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katriina Järvinen ja Laura Kolbe: Luokkaretkellä hyvinvointiyhteiskunnassa.Suositus.Keskustelimme kirjasta opiskeluaikana valtsikassa ja se auttoi ainakin minua.
Olen muuten kolmen laudaturin yo ja olisin päässyt muuallekin opiskelemaan.
3 laudaturia tuolla kirjoitustaidolla, etköhän napannut tuon aiemmalta kommentoijalta. Hyvä kirja varmasti, Katariina Järvinen on huippu luennoitsijana.
Ohita tää alistava postaus. on hyviä ja ikäviä joukossa ja paineet voi purkautua päivän päälle
Sinisilmäisyys ei hyödytä.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, kun tänne ketjuun on kirjoittanut 66 sivua pääasiassa sellaiset ihmiset, jotka eivät tiedä mitään sosiaalityöstä ammattina. Mitä tästä purkauksesta voisi päätellä? Varmaankin on helppo arvostella jonkun toisen työtä, josta ei tiedä mitään. Sossut tienaavat tosiaan sen neljä tonnia keskimäärin nykyään jo opiskelija-aikanaan sijaisina. Onko se sitten paljon vai vähän? Alalle on vaikea päästä opiskelemaan. Työ ja opiskelu eivät sovi kaikille. Sossuna kokee äärimmäisiä asioita, joista ei voi edes puhua muille, koska työssä on tiukat vaitiolovelvollisuudet. On helppoa normityöelämästä huudella, että sossut tienaa liikaa eivätkä tee mitään, koska työn luonteen saa selville vain tekemällä sitä itse. Teillä ei ole aavistustakaan siitä, mitä sossut kohtaavat. Olen tehnyt varmasti yli 20 erilaista työtä eläessäni, eikä mikään vastaa sitä, mitä olen sossuna kokenut. Palkkahaitari töissä on ollut jostain nuoruuden 10 euro
Olet 2.sossu jolla on ollut jotain rakentavaa sanottavaa tässä ketjussa.Kiitos sulle!Mutta:mitä vois päätellä ammattiryhmästä,joka hyökkii omiaan vastaan ja haukkuu asiakkaita alentuvilla termeillä.Kaikkihan lähti liikkeelle verorahojen riittävyydestä ja se todiasia ei poistu et palkka on liian korkea ja sen tajuaa viimeistään kun lukaisee kommentit läpi.Olet harvinaisuus tossa joukossa.yl taso on paljon alempi kuin kukaan meistä sossua tuntemattomusta vois tajuta.Ps.Suomessa on mielipiteen vapaus,muistakaa se
Vierailija kirjoitti:
Sossut ovat yleensä hyvästä perheestä tulevia tyttöjä joiden elämänkokemus aivan nolla verratuna asiakkaisiin.
Niin ja tämä on monen vuoden kokemuksen perusteella ihan faktaa.
Selittävät jotain mitä ovat koulussa paperilta oppineet ....ei kykyä hammottaa asiakkaan tilannetta .....
Olen täysin samaa mieltä että köyhä tai duunariperhe voi olla hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossut ovat yleensä hyvästä perheestä tulevia tyttöjä joiden elämänkokemus aivan nolla verratuna asiakkaisiin.
Selittävät jotain mitä ovat koulussa paperilta oppineet ....ei kykyä hammottaa asiakkaan tilannetta .....
Raha ei ratkaise!
Veikkaan, että tässä ketjussa on suurin osa samasta kynästä.
Vierailija kirjoitti:
En usko vaik joku sossu on esiintynyt milloin lääkärinä ja milloin hoitsuna
Vierailija kirjoitti:
Aggressiivinen sos tt. esittää eri rooleja.Olen samalla kannalla.Hän on luultavasti myös mies sos tt.Kirjoitustyyli on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aggressiivinen sos tt. esittää eri rooleja.Olen samalla kannalla.Hän on luultavasti myös mies sos tt.Kirjoitustyyli on sama.
Onko Mies sos tt lainkaan sossu? Luultavasti se on se sosiologi.paljastuu kun lukee tarkkaan😨
onko sosiologi sama kuin sosionomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että yliopistoihin mennään yleensä perheestä, jossa vanhemmatkin olivat yliopistokoulutettuja. Se, että valtaosa sossujen asiakkaista on kouluttamattomia ja köyhiä, ei tee sossuista samanlaisia. Vaikka te asiakkaat miten haluaisitte mieltää sossuja samalle puolelle pöytää teidän kanssanne, se ei vaan ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Tehtkoht. palkka on sitten suurempi kuin keskisuuren kunnan hallintopäälliköllä.Mitenkä 25 pros palkannousu muutamassa vuodessa on mennyt läpi kiinnostaisi.Muidenkin palkkojen pitää nousta ja hinta vaativuuden mukaan.Hallintopäällikölle pitää saada reilusti yli 5 tonnia.
Mieti, sossut ei saa kriittisen alan virkamiehinä edes käytännössä osallistua työtaisteluihin. Eivät oo ees vaatinu lisää liksaa kun muut alat kohkaa ja silti. Sossut oli töissä yleislakon aikaan, toisin kuin opettajat ja vienti eikä ininää kuulunut että miks muut ja me ei. Oli töitä tehtävänä vissiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, toinen on amk -tasoinen ohjaaja ja toinen on yleensä rutiköyhä apurahatohtori yliopistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei voi olla sossu koska ei hillitse yhtään itteään.edes alkeellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että yliopistoihin mennään yleensä perheestä, jossa vanhemmatkin olivat yliopistokoulutettuja. Se, että valtaosa sossujen asiakkaista on kouluttamattomia ja köyhiä, ei tee sossuista samanlaisia. Vaikka te asiakkaat miten haluaisitte mieltää sossuja samalle puolelle pöytää teidän kanssanne, se ei vaan ole totta.
Näinhän se on monilla aloilla mutta sosiaaliala on poikkeus. Ovatko asiakkaanne kouluttamattomia? Aiemmin sanottiin, että sosiologikin olisi asiakas jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, toinen on amk -tasoinen ohjaaja ja toinen on yleensä rutiköyhä apurahatohtori yliopistosta.
Miksi vihaatte sosiologeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa 🤗
Kiva että keskustelet itsesi kanssa.
Eihän tuo nyt niin kummoinen palkka ole nyky-Suomessa. Perussettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtkoht. palkka on sitten suurempi kuin keskisuuren kunnan hallintopäälliköllä.Mitenkä 25 pros palkannousu muutamassa vuodessa on mennyt läpi kiinnostaisi.Muidenkin palkkojen pitää nousta ja hinta vaativuuden mukaan.Hallintopäällikölle pitää saada reilusti yli 5 tonnia.
Mieti, sossut ei saa kriittisen alan virkamiehinä edes käytännössä osallistua työtaisteluihin. Eivät oo ees vaatinu lisää liksaa kun muut alat kohkaa ja silti. Sossut oli töissä yleislakon aikaan, toisin kuin opettajat ja vienti eikä ininää kuulunut että miks muut ja me ei. Oli töitä tehtävänä vissiin.
Miksi vihaatte opettajia