HS: sosiaalityöntekijän keskipalkka 4057/kk - huh huh
Aamukahvi meinasi mennä ns.väärään kurkkuun luettuani aamun HS:ää, jossa todettiin, että sossun palkka on keskimäärin 4057e/kk. Varmasti suurin osa kuvittelee palkan olevan kolmen tonnin kieppeillä, mikä olisi oikeampi taso. En yhtään ihmettele, että julkinen sektori on kriisissä, jos ko.ammattiryhmälle maksetaan suorastaan tähtitieteellistä palkkaa. Kauppatieteen maisterina sain ko.palkan vasta useamman vuoden yrityksessä työskenneltyäni, ja vaatimustaso yrityksissä on aivan erilainen. Lisäksi ihmettelen miksei sairaanhoitajille makseta neljän tonnin palkkaa, vaikka heillä on huomattavasti suurempi vastuu ja päivät täynnä pakollista työtä ilman taukoja! Koulutuskin on lähes saman mittainen ja osalla pidempi.
Kommentit (1439)
Yllättävän ohkanen ammatillinen itsetunto jos pitää olla koko ajan puolustuskannalla.Suomessa ollaan yleensä ylpeästi sitä mitä ollaan!Ottakaa mallia vaikka palomies-pelastajista.Ei haittaa akateemisuuden puute ja ns hattu lentää meillä päästä,kun sellainen astuu lääkärikansliaan.Kunnioitus on iso!
Vierailija kirjoitti:
Eikö lääkäri/hoitaja käske teitä? Vai lletteko ihan liberoja😱
Ei käske. Me annetaan käskyt.
😂😂😂 Sanoo uhmaikäinen Veeti.
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä on erittäin katkera sossuille. 👍😁
Oi ne defenssit, ne defenssit😔
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajat, edelleen.
Aatteleeko jengi täällä, että vaikkapa lastensuojelussa ne perheen tilanteet selvitetään ja lapset huostataan ihan samalla lailla suorittavan työnä kuin alepan kassa myy keskikaljaa? Kuka sen päätöksen sitten teidän mielestä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Ja sossu on katkera kaikille ja kaikkia vastaan. Oletteko ammattikuntanne sisällä yhtenäinen joukkio, kenties? Ei kärhämiä ? Siitä oli oma ketjunsa.
Vierailija kirjoitti:
Aatteleeko jengi täällä, että vaikkapa lastensuojelussa ne perheen tilanteet selvitetään ja lapset huostataan ihan samalla lailla suorittavan työnä kuin alepan kassa myy keskikaljaa? Kuka sen päätöksen sitten teidän mielestä tekee?
Turha ehkä avata heille tän enempää, koska ihan sama mitä sanot ovat selväsi sitä mieltä että kyseessä on paskaduuni. Kaikki normaalijärkiset ymmärtävät, että kyse on haastavista tehtävistä monisäikeisten ongelmien parissa. He eivät ymmärrä, eivätkä halua ymmärtää. 😊👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha ehkä avata heille tän enempää, koska ihan sama mitä sanot ovat selväsi sitä mieltä että kyseessä on paskaduuni. Kaikki normaalijärkiset ymmärtävät, että kyse on haastavista tehtävistä monisäikeisten ongelmien parissa. He eivät ymmärrä, eivätkä halua ymmärtää. 😊👍
Suomalaiset vastaan sos.tso. Siltä se tosiaan vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä mitä pelkäätte duunarityössä ?
Määritä mitä on duunarityö ja miten se eroaa akateemisesta asiantuntijatyöstä.
Sanoisin, että 90-luvun laman jälkeen on ollut yhtä alamäkeä. Aloitin työt 80-luvulla ja silloin oli arvostava ilmapiiri. Ei tämä parane koko elinaikanani. Jään onneksi pian eläkkeelle. Venytin lähtöä vuodella, koska eläkkeeni on aika pieni ja en saanut säästettyä omistusasuntoa.
En ole huomannut heikkoa arvostusta työssä, vaikka ei sillä olisi minulle mitään henk koht merkitystä mitä joku ulkopuolinen työtäni tuntematon lopulta ajattelee.
Olen aina pitänyt työtäni keskiluokkaisena ja tavallisena työnä.Välillä sijaistan joht.sos.tt:ta, mutta muuten olen rivityöntekijä.Nuoremmilla alalle tulijoilla on osin väärä käsitys tästä ammatista ja motiivi alalle tuloon on väärä.Tässähän pitäisi olla aito auttamishalu.Nyt halutaan päästä helpolla ja olla määräilemässä sosionomeja.Tiimit eivät toimi ja henki on nokitteleva.Tälläkin palstalla ilmenee ikävästi se,että ainoa merkitsevä tekijä on se,että saa olla asiantuntija.Asiantuntija-asema ja arvostus tulee työtä tekemällä,ei nimikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä mitä pelkäätte duunarityössä ?
Vanhempani ja veljeni ovat täysin kouluttamattomia ja todellakin haluan olla akateeminen, koska olen koko sukumme 1.yliopistoon mennyt. Se on TODELLA tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt työtäni keskiluokkaisena ja tavallisena työnä.Välillä sijaistan joht.sos.tt:ta, mutta muuten olen rivityöntekijä.Nuoremmilla alalle tulijoilla on osin väärä käsitys tästä ammatista ja motiivi alalle tuloon on väärä.Tässähän pitäisi olla aito auttamishalu.Nyt halutaan päästä helpolla ja olla määräilemässä sosionomeja.Tiimit eivät toimi ja henki on nokitteleva.Tälläkin palstalla ilmenee ikävästi se,että ainoa merkitsevä tekijä on se,että saa olla asiantuntija.Asiantuntija-asema ja arvostus tulee työtä tekemällä,ei nimikkeestä.
Sosiaalityöntekijät ovat ihan virallisestikin sosiaalialan erityisasiantuntijoita (tilastot, työbarometrit ym.). Suurin osa asiantuntijatöistäkin on tavallista työntekoa, alalla kuin alalla. Olen muuten itsekin aina pitänyt sosiaalityötä tavallisena keskiluokkaisena asiantuntijatyönä. Eläkkeeseen kymmenen vuotta. Opiskelijoiden harjoittelujaksojen ohjaaminen ja uusien, nuorien työntekijöiden opettaminen on tosi mukana osa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijät ovat ihan virallisestikin sosiaalialan erityisasiantuntijoita (tilastot, työbarometrit ym.). Suurin osa asiantuntijatöistäkin on tavallista työntekoa, alalla kuin alalla. Olen muuten itsekin aina pitänyt sosiaalityötä tavallisena keskiluokkaisena asiantuntijatyönä. Eläkkeeseen kymmenen vuotta.
Oletko sinäkin duunariperheestä? Meitä on paljon.
Eikö lääkäri/hoitaja käske teitä? Vai lletteko ihan liberoja😱
Ei käske. Me annetaan käskyt.