Vanhoja ja ei haluttuja huonekaluja on mahdoton hävittää.
Tavalliseen pikkuautoon ei sovi mitkään kirjahyllyn alaosatkaan. Puhumattakaan yläosasta, jota ei saamitenkään purettua. Miten nämä voi hävittää?
Kommentit (84)
Mä olen pistänyt palasiksi ja sekäjätteisiin.
Virolaiset hakee kyllä, Toriin ilmoitus vaan.
Vierailija kirjoitti:
KIrveellä? Tätä olen miettinyt. Jotkut 70- 80 luvun materiaalit on vaan tosi kovia. Olen yrittänyt siis antaa Torissa, mutta on tullut vaan pari ilkeilevää kommenrtia, että paljonko maksan pois viennistä.
ap.
Aasialaiset hakevat täällä nykyään ihan kaiken Facessa olevaan paikkakunnan romurinkiin ilmaiseksi ilmoitetun.
Kierrätyskeskus hakee pientä korvausta vastaan. Uskovaisten vastaava maksutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIrveellä? Tätä olen miettinyt. Jotkut 70- 80 luvun materiaalit on vaan tosi kovia. Olen yrittänyt siis antaa Torissa, mutta on tullut vaan pari ilkeilevää kommenrtia, että paljonko maksan pois viennistä.
ap.
Nyt heräsi mielenkiinto että millaiset huonekalut kyseessä. Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmaa kun annan ilmaiseksi. Aina on nopeaan löytynyt ottaja.
Purkurauta, saha ja säkkejä. Metallosat erikseen, ruuveja yms. ei tarvitse erotella, mutta kulmaraudat, kaikenlaiset tangot ja jouset (sängystä) kyllä. Mitään isompaa palasta ei kannata sekajätteeseen laittaa, esim. pöytätaso kannattaa sahata muutamaan osaan. Isot metallipalat saa viedä ilmaiseksi ekopisteelle, se on rahanarvoista tavaraa.
Olen jopa miettinyt, että heitän takapihalle talveksi. Eikähän ne ole jo keväällä aika hauraita pilkottavaksi.
Annetaan ilmoituksella lähtee omat tavarat suht nopeasti. Liian halvalla myytävät ei kelpaa (tyyliin 5€), mutta halvalla järkevällä hinnalla on myös multa lähtenyt pikkulapsiperheen rikkinäinen sohva 50e, ilmaiseksi ei kelvannut kenellekkään samalla tekstillä.
Vuokraat peräkärryn johon laitat kaiken tarpeettoman ja viet paikkaan joka ottaa vastaan vanhaa romua. Tuo voi jonkin verran maksaa, muttaa pääsee turhasta tavarasta eroon.
Ainakin pk-seudulla sorttiasemalta saa peräkärryn ilmaiseksi lainaan romujen kuljettamista varten. Vai olikohan se joku 5e. En enää tarkalleen muista.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Isompiakin tavaroita pystyy hävittämään kunhan sen tekee vähittelen ja pistää niitä pienemmiksi. Yksi laillinen keino milllä pääsee eroon vanhoista huonekaluista on se että aina hankkiessaan jonkun uuden huonekalun, niin sopii kaupanteon yhteydessä että kyseinen firma vie samalla vastaavan vanhan huonekalun pois pakettiautolla. Jos ostaa uuden sohvan, niin tavallisesti kannattaa samassa yhteydessä päästä eroon siitä vanhasta sohvasta eikä jemmata sitä jonnekin varastoon.
Sahaa palasiksi ja vie sekajätteeseen. Minä sahasin tuolin ja pöydän.
Ei noista eroonpääseminen tosiaan mitään halpaa ja helppoa ole. Ihan ihmeellistä maalailua täällä. Sahaa palasiksi ja laita roskiin.
Polttaa niitä ei voi, kyllästettyä ja muita kemikaaleja, ja missä poltat jos et asu ok-talossa.. Peräkärryt ja poiskuljetukset maksavat rahaa, ei ole halpaa. Ekotorit ottavat kierrätysmaksun, ei ole ilmaista. Kehitysmaalaiset tuskin tulevat hakemaan mitään roskaa ilmaiseksi tai muutenkaan.
Mun ex on töissä firmassa, jossa mm poistavat lopuksi sähkölaitteita ja uudessa asentavat, palvelua yrityksille.
Hän toi mulle n 10 v aikana satoja huonekaluja näistä, joita sitten myin, väh 2 e kpl.
Sohva on hankala, mutta kyllä valtaosa liikuu, kun tarpeeksi halvalla myi
Vierailija kirjoitti:
Polttaa niitä ei voi, kyllästettyä ja muita kemikaaleja, ja missä poltat jos et asu ok-talossa..
Huonekalupuuta ei kyllästetä. Mutta maaleja, lakkoja ja liimoja niissä toki on, ja niitä ei pitäisi polttaa kotiuuneissa. Me pitäisi viedä kaatopaikalle energiajåtteeseen, eikä se peräkärryn vuokra ole kuin kaksikymppiå päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jopa miettinyt, että heitän takapihalle talveksi. Eikähän ne ole jo keväällä aika hauraita pilkottavaksi.
Näin minä teen. Hyvin vettyy ja saa sitten melkeinpä käsin väännettyä paloiksi. Pienissä erissä sekajätteeseen. Meillä kierrätyskeskus on hankalan matkan takana keskellä metsää. Ei sinne saa mitään vietyä peräkoukuttomalla pikkuautolla.
Kyllä niille on hakijansa. Laita Toriin että annetaan omat kantajat. Kaikki on aina viety.