Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten S-ketjun myyjät pystyvät kuuntelemaan sitä "jos sinulla ei ole s-etukorttia, paina ei s-etukorttia" kaiket päivät?

Vierailija
01.08.2024 |

Tulisin itse hulluksi. Mitä YK:n kidutuksen vastainen sopimus sanoo tuollaisesta?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUE TUOTE, TAI VALITSE NÄYTÖLLÄ OLEVISTA VAIHTOEHDOISTA

Mulle tulee tuosta äänestä mieleen muutamat ärsyttävät peruskouluaikaiset opettajat joilla oli tuollaista samanlainen puhetyyli. 

Englanninkielisellä naisella on pehmeä ja ystävällinen ääni, siispä valitsen aina sen.

Vierailija
22/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se laitetaan mutelle?

Sen jälkeen kun olet valinnut kielen. Siellä on alhaalla, onko se nyt vasen alakulma sellasia kuvakkeita. Paina jotain niistä. Siitä saa valittua äänenvoimakkuuden myös. Suomen kieli on aina täysillä. Englanti on hiljaisella joissakin kaupoissa.

Mitä!! :D Jos ne asetukset saa pysyväksi menen heti huomenna säätämään jok'ikisen lähiässän pömpelin! 

Ne nollaantuu heti seuraavalle asiakkaalle. Toimii vain yhden kerran tai sen session/istunnon ajan. Kyllä siellä kaupassa on niitä myyjiä joilta voi kysyä itsepalvelukassasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun olet valinnut kielen. Siellä on alhaalla, onko se nyt vasen alakulma sellasia kuvakkeita. Paina jotain niistä. Siitä saa valittua äänenvoimakkuuden myös. Suomen kieli on aina täysillä. Englanti on hiljaisella joissakin kaupoissa.

Mitä!! :D Jos ne asetukset saa pysyväksi menen heti huomenna säätämään jok'ikisen lähiässän pömpelin! 

Ne nollaantuu heti seuraavalle asiakkaalle. Toimii vain yhden kerran tai sen session/istunnon ajan. Kyllä siellä kaupassa on niitä myyjiä joilta voi kysyä itsepalvelukassasta.

👍 No voi hitsi. Ajattelin että jos pysyisi kunnes joku muuttaa taas asetuksia. 

Vierailija
24/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskeluvuosina töissä Wiklundin S-marketissa, joihin tuli yhdet ensimmäisistä (ellei ensimmäiset?) S-ryhmän pikakassat. Pikakassavuoro oli parhaillaan jonkun reilu 9 tuntia. Kyllä siinä viimeistään kuuden tunnin kohdalla aivot valuivat korvasta ulos. 

Oot mun sankari. Tässä sitä paljon puhuttua resilienssiä!

Vierailija
25/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin kun siinä on kolme ip-kassaa kilpahuutamassa tuota samaa. Se jonossa oman vuoron odottaminenkin saa raivon valtaan ja siinä ei sentään ole kuin pari-kolme minsaa max.

Vierailija
26/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään saa pysyvästi. Kyllä näkee ettei joillain etuoikeutetuilla ole ketään elämässä, jolla menee huonosti iän tai vammaisuuden vuoksi... Ei tarvitse edes käydä mielessä tällaiset. Onneksi ei saa, muuten te itsekkäät niitä näköjään ihan tekemisen ilosta laittaisitte pois päältä.

Tuo toiminto on automaattisesti päällä, koska jotkut TARVITSEVAT sitä. Näkövammaiset, sokeat, vanhukset, selkeitä sanallisia ohjeita muuten käyttöön tarvitsevat. Se on aika paljon vaikeampaa heille laittaa se ohjeistus päälle, kuin sinun jonkun toisen äänestä ärsyyntyvän laittaa se pois.

Vierailija
27/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vakuuttunut, että tuo on jokin muotitrendin aiheuttama plasebo tuo pikakassaäänen viha. Niinkuin joku sana "moist" tai muut yllättäen kaikille elämää suuremmat yhteiset vihattavat asiat. Kun kaikki puhuvat siitä trendikkäästi ja hauskasti, kuinka ärsyttävä ja päivän pilaava asia se on, se muuttuu sellaiseksi. 

En ehkä sitten ole niin ryhmäpaineelle altis, koska en käsitä tätä. Eihän siinä ole mitään erikoista? On tuhat aidosti arkea vaikeuttavaa ja toistuvaa typerää asiaa. Tässä taas on neutraali oikean ihmisen ääni, puhuu pelkkää asiaa, ei esim. laula. Niinkuin oikea kassaihminenkin. Vihaatko heitäkin, hekin toistavat samat asiat? Mikset mene oikealle kassalle? Entä metron kuulutusääni, sehän toistaa samat asiat joka pysäkillä, vieläpä kolmesti eri kielillä eikä sitä voi sammuttaa?

Tämä varmasti suututtaa jonkun, mutta minun salaliittoteoriaani myös liittyy, että tämä vihatrendi synnytetään aina vai

Ymmärrän ponttisi, mutta ei ainakaan ole omalla kohdalla noin. Luulen, että se riippuu ihmisestä, että ärsyyntyykö tuollaisesta. Minä en pysty kuuntelemaan edes kaupallisia radiokanavia pitkää aikaa, koska samat mainokset toistuu jatkuvasti. Samoin ärsyynnyn helposti, jos joku ihminen toistaa samaa sanaa puheessa, esim. "niinku", etten hetken päästä kuulekaan muuta kuin sen "niinku". Toistuva ärsyke iskee sellaiseen hermoon, joka aidosti aiheuttaa tuskaa.

Vierailija
28/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä nyt edes huomaa enää muutaman päivän jälkeen. Häipyy taustameluksi niin kuin muutkin tavanomaiset äänet ihmisen elämässä. -hok-elannolla monta vuotta työskennellyt

Vierailija
29/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ipkassan naisääni omahyväisine nenänuotteineen herättää väkivaltaisia ajatuksia lempeässä täti-ihmisessäkin.

Ja miksi tuon pitää HUUTAA? Miksi siinä on volyymit ns kaakossa?

Vierailija
30/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla hajoo pää jo siihen yhteen kertaan. Yritän mahdollisimman nopeasti kuitata sen. Joskus onnistun niin nopeasti, ettei se ehdi edes aloittaa lausettaan. 

Mulla sama taktiikka

Vierailija
31/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdan aina kielen Viroksi, kun menen pikakassalle. Kuuleepahan saman litanian vähän hassummalla murteella.

Vierailija
32/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään saa pysyvästi. Kyllä näkee ettei joillain etuoikeutetuilla ole ketään elämässä, jolla menee huonosti iän tai vammaisuuden vuoksi... Ei tarvitse edes käydä mielessä tällaiset. Onneksi ei saa, muuten te itsekkäät niitä näköjään ihan tekemisen ilosta laittaisitte pois päältä.

Tuo toiminto on automaa

Voi herranjestas mikä triggeröityminen vitsinheittämisestä. Ja mitä sinäkin minun sairauksistani ja elämästäni tiedät, kasva aikuiseksi hyvä ihminen.

Vierailija
33/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ärsyyntyjillä e-pillerit? Kuulostaa niin ajalta kun söin niitä, kaikki aivan harmittomat pikkuasiat sai raivon valtaan. Sitä sitten nieleskelin ja olin räjähtää.

Vierailija
34/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kuuntelen sitä kuin jankkaan itse "onko S-etukorttia". 

Vierailija
35/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään saa pysyvästi. Kyllä näkee ettei joillain etuoikeutetuilla ole ketään elämässä, jolla menee huonosti iän tai vammaisuuden vuoksi... Ei tarvitse edes käydä mielessä tällaiset. Onneksi ei saa, muuten te itsekkäät niitä näköjään ihan tekemisen ilosta laittaisit

Voi herranjestas mikä triggeröityminen vitsinheittämisestä. Ja mitä sinäkin minun sairauksistani ja elämästäni tiedät, kasva aikuiseksi hyvä ihminen.

Hehe no tuossa sinulla on triggeröityminen :D Äänet ärsyttää, asialliset kommentit ärsyttää. Mikä sinua ei ärsytä?

eri

Vierailija
36/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se  häiritse enää parin ensimmäisen vuoron jälkeen. Kaikkeen tottuu. Nykyisin en edes kuule sitä. Sama juttu kotini vieressä olevan junaradan kanssa. Pari yötä heräilin jokaiseen junaan. Nykyisin en edes huomaa, meneekö juna vai ei. 

t. 10 vuotta Prisman kassalla

Vierailija
37/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen töissä Lidlissä. Siellä ip-kassat ei puhu. 

Vierailija
38/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät itsekin hokevat lauseita joka kaupassa "onko etukorttia", "otatko kuitin", "olen robottimyyjä vaikka näytän ihmiseltä, hoen näitä samoja koko ajan" ja "moi hei moi hei".

Vierailija
39/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt, miksi niiden kassojen pitää mölistä. Jos sokea sattuisi asioimaan itsepalvelukassalla, eihän se ohjeista huolimatta näkisi, mitä kohtaa näytöstä pitää koskea ja minne laittaa kortti. Ketä varten ne kassat siis papattaa?

Vierailija
40/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjät itsekin hokevat lauseita joka kaupassa "onko etukorttia", "otatko kuitin", "olen robottimyyjä vaikka näytän ihmiseltä, hoen näitä samoja koko ajan" ja "moi hei moi hei".

Ja ennen kaikkea: "Hyvää päivänjatkoa". Sitä ei saa unohtaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi