Miten S-ketjun myyjät pystyvät kuuntelemaan sitä "jos sinulla ei ole s-etukorttia, paina ei s-etukorttia" kaiket päivät?
Tulisin itse hulluksi. Mitä YK:n kidutuksen vastainen sopimus sanoo tuollaisesta?
Kommentit (72)
Kai siihen tottuu lopulta niin, ettei enä kiinnitä asiaan huomiota.
Itse joudun kysymään 8h ajan jokaiselta asiakkaalta onko k plussakorttia.
Painan aina englanniksi koska en jaksa kuunnella sitä ärsyttävää naista
Mulla hajoo pää jo siihen yhteen kertaan. Yritän mahdollisimman nopeasti kuitata sen. Joskus onnistun niin nopeasti, ettei se ehdi edes aloittaa lausettaan.
Samma här. Pelkästään jonossa seisominen ärsyttää, kun kuulee sen automaatin kiljuvan tuota. Mutta ilokseni olen huomannu että ne myyjät ei enää aina kysele sitä korttia. Sekin ärsytti kun se piti aina kysyä. Joskus ei vaan jaksanut sitä lompakosta kaivaa ja sitten ärsyttää kun kysellään. Pienet on murheet ihmisellä, tiedän, mutta saahan sitä valittaa.
Vinkki: laittakaa se robotti mutelle niin ei tarvitse kuunnella.
Enpä ole koskaan kuullut moista. Mistä tuollaista kuulee?
Olen vakuuttunut, että tuo on jokin muotitrendin aiheuttama plasebo tuo pikakassaäänen viha. Niinkuin joku sana "moist" tai muut yllättäen kaikille elämää suuremmat yhteiset vihattavat asiat. Kun kaikki puhuvat siitä trendikkäästi ja hauskasti, kuinka ärsyttävä ja päivän pilaava asia se on, se muuttuu sellaiseksi.
En ehkä sitten ole niin ryhmäpaineelle altis, koska en käsitä tätä. Eihän siinä ole mitään erikoista? On tuhat aidosti arkea vaikeuttavaa ja toistuvaa typerää asiaa. Tässä taas on neutraali oikean ihmisen ääni, puhuu pelkkää asiaa, ei esim. laula. Niinkuin oikea kassaihminenkin. Vihaatko heitäkin, hekin toistavat samat asiat? Mikset mene oikealle kassalle? Entä metron kuulutusääni, sehän toistaa samat asiat joka pysäkillä, vieläpä kolmesti eri kielillä eikä sitä voi sammuttaa?
Tämä varmasti suututtaa jonkun, mutta minun salaliittoteoriaani myös liittyy, että tämä vihatrendi synnytetään aina vain sellaisia automaatteja ja mainoksia kohtaan, joissa puhuu naisääni... se tuntuu rasittavan joitain kovasti. hups
Kamalaa se olisi, jos sitä ääntä ei olisi! Erityisesti vaikkapa ensikertalaiset tarvitsevat ohjeen käyttöön, näkövammaiset osviittaa siihen, mikä vaihe on meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Samma här. Pelkästään jonossa seisominen ärsyttää, kun kuulee sen automaatin kiljuvan tuota. Mutta ilokseni olen huomannu että ne myyjät ei enää aina kysele sitä korttia. Sekin ärsytti kun se piti aina kysyä. Joskus ei vaan jaksanut sitä lompakosta kaivaa ja sitten ärsyttää kun kysellään. Pienet on murheet ihmisellä, tiedän, mutta saahan sitä valittaa.
Minulla meinasi tänään kortti unohtua käyttää, onneksi myyjä kysyi kun maksoin käteisellä, olisi jäänyt bonukset saamatta.
Olin aikoinaan Linnanmäellä töissä ja jouduin kuuntelemaan ritari-ässän tunnaria koko kesän (työpisteen vieressä oli sellainen kolikolla toimia ritari-ässän auto).
Ihmeesti siihenkin tottui mutta en voi enää sietää kyseistä tunnaria :)
Varmaan samoin kun ihmettelin kaverille, miksi lähi S-marketissa ei radiosta kuulu mitään kun yleensä kaikissa kuuluu. No, kaveri sanoi että kuluuhan siellä koko ajan. Kas kummaa, menin kauppaan niin olihan siellä radio päällä. En vaan kiinnittänyt huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se laitetaan mutelle?
Sen jälkeen kun olet valinnut kielen. Siellä on alhaalla, onko se nyt vasen alakulma sellasia kuvakkeita. Paina jotain niistä. Siitä saa valittua äänenvoimakkuuden myös. Suomen kieli on aina täysillä. Englanti on hiljaisella joissakin kaupoissa.
Entäs tuo jäätelöauton plimputus, kuskin luulisi tulevan hulluksi
Vierailija kirjoitti:
Siitä mistä yleensäkin. Volyymikuvakkeesta. Löytyy samasta rivistä, missä kaikki muutkin valikkonapit. Omituinen asia suomalaisten valittaa päivittäin, kun sen saa niin helposti pois päältä.
Kannattaa vaihtaa työpaikkaa jos et siedä. Ei siellä pakko ole olla.
Vieläkö ne kassakoneet käskee laittaa ostokset siihen viereiselle tasolle ja kieltäytyy palvelemasta jos et laita. Vihaan s-ryhmän kassalaitteita.
Rahan ääni, työnantaja takoo tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun olet valinnut kielen. Siellä on alhaalla, onko se nyt vasen alakulma sellasia kuvakkeita. Paina jotain niistä. Siitä saa valittua äänenvoimakkuuden myös. Suomen kieli on aina täysillä. Englanti on hiljaisella joissakin kaupoissa.
Mitä!! :D Jos ne asetukset saa pysyväksi menen heti huomenna säätämään jok'ikisen lähiässän pömpelin!
Olin opiskeluvuosina töissä Wiklundin S-marketissa, joihin tuli yhdet ensimmäisistä (ellei ensimmäiset?) S-ryhmän pikakassat. Pikakassavuoro oli parhaillaan jonkun reilu 9 tuntia. Kyllä siinä viimeistään kuuden tunnin kohdalla aivot valuivat korvasta ulos.