Olen keksinyt tavan päästä eroon holtittomasta herkkujen syömisedtä
Syön jotain himoherkkua niin paljon että tulee oikeasti tosi huono olo ja maha kipeäksi. Sitten ei tee pitkään aikaan mieli sitä. Sitten herkku kerrallaan toistaa tätä.
Kommentit (24)
Tuo oikeesti auttaa. Ostin kerran valkoista suklaata pandan tehtaanmyymälästä paljon. En oo sen jälkeen syönyt valkoista suklaata. Aikaisemmiin tehtiin usein mokkapaloja, mutakakkua, toscapiirakkaa, porkkanapiirakkaa. Ei tosiaan enää nääkään herkut maistu.
Niin minäkin: itsehillintä. Kannattaa kokeilla. Helppoa eikä maksa mitään. Hyödyt: et ole lihava sika. Haitat: ei ole.
Olen kokeillut alkoholiin samaa. Toimi. Tosin en ole alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin: itsehillintä. Kannattaa kokeilla. Helppoa eikä maksa mitään. Hyödyt: et ole lihava sika. Haitat: ei ole.
Itsehillintä on helpompaa, kun muistaa miten huono olo edellisellä kerralla tuli.
Itseään voi totuttaa esim. ampumahaavoihin: ensin ampuu itseään ihan pienikaliiberisella, siirtyen pikkuhiljaa isompiin ja isompiin aseisiin. Lopulta voit ampua huoletta itseäsi jopa kolmekasilla vatsaan, sillä sinulla on jo niin hyvä luoti-immuniteetti.
Tul voi toimia, jos niitä himoja ei ole kovin monta. Mutta jos aina siirtää ylensyöntinsä uuteen kohteeseen, niin eihän tuo johda mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Itseään voi totuttaa esim. ampumahaavoihin: ensin ampuu itseään ihan pienikaliiberisella, siirtyen pikkuhiljaa isompiin ja isompiin aseisiin. Lopulta voit ampua huoletta itseäsi jopa kolmekasilla vatsaan, sillä sinulla on jo niin hyvä luoti-immuniteetti.
Nyt en ihan ymmärtänyt vertausta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo oikeesti auttaa. Ostin kerran valkoista suklaata pandan tehtaanmyymälästä paljon. En oo sen jälkeen syönyt valkoista suklaata. Aikaisemmiin tehtiin usein mokkapaloja, mutakakkua, toscapiirakkaa, porkkanapiirakkaa. Ei tosiaan enää nääkään herkut maistu.
Kokeile vadelmavalkosuklaamousseruutuja --> https://www.is.fi/ruokala/resepti/art-2000001005626.html
Itse olen niin herkkujen perään, että en usko tuon auttavan. Rakastan kakkuja, keksejä, pullaa, karkkeja, jälkiruokia ja suklaata. Onneksi olen normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut alkoholiin samaa. Toimi. Tosin en ole alkoholisti.
Join itseni hengiltä. Johan loppui ryystäminen! Tuli haimatulehdus, jatkoin siedätyshoitoja ynnä inhoterapiaa ja sitten pamahtikin kirroosi. Nyt postailen wi-fi-yhteydellä täältä maan povesta, Herran luota. Tilaa on ja uusi naapurini, Herra Matonen, on tulossa päivälliselle pian.
Ihminen alkaa usein vierastamaan ruokaa joka on johtanut oksentamiseen. Primitiivistä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile vadelmavalkosuklaamousseruutuja --> https://www.is.fi/ruokala/resepti/art-2000001005626.html
Ei kai se tavoite ollut alkaa tykkäämään valkosuklaata vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se tavoite ollut alkaa tykkäämään valkosuklaata vaan päinvastoin.
Lue nyt edes langan aloitus ennen kuin mökellät noita aivottomuuksiasi. "Syön jotain himoherkkua niin paljon että tulee oikeasti tosi huono olo ja maha kipeäksi. Sitten ei tee pitkään aikaan mieli sitä. Sitten herkku kerrallaan toistaa tätä."
Tää vois oikeesti jopa toimia. Mietityttää vaan, että jos mättää esim. kaksi suklaalevyä niin siinä on jotain yli 4000 kaloria sitten yhteensä.
Ei toimi ainakaan minulla. Saman määrän samaa herkkua voin syödä jo seuraavana päivänä, kun pahin ähky on ohi. Ainoa toimiva konsti on se, että jättää herkut kauppaan.
Yksi toimiva keino voisi olla myös se ettei osta herkkuja. Vähentää syömistä huomattavasti.
Toinen keino jos tekee esim mieli suklaata. Ostat kaupasta vain pienen suklaapatukan. Jolloin voit syödä maksimissaan sen verran illan aikana, oletus ettei ole enempää.
Vierailija kirjoitti:
Tää vois oikeesti jopa toimia. Mietityttää vaan, että jos mättää esim. kaksi suklaalevyä niin siinä on jotain yli 4000 kaloria sitten yhteensä.
Annan itselleni luvan syödä silloin tällöin hallitsemattomaan suklaanhimoon yhden ison maitosuklaalevyn, jonka kanssa syön rusinoita ja juon rasvatonta maitoa. Tulen epämukavan täyteen siitäkin määrästä. Suklaanhimo menee tällä keinolla ohi ainakin kuukaudeksi niin, ettei sinä aikana tarvitse ostaa ollenkaan suklaata.
Mä syön Brunbergin sokeritonta suklaata. Se on melko hintavaa. Ei ole niin herkullista kuin esim. Fazerin sininen, joten ei tee mieli niin suurta määrää. Mutta vie suklaanhimon.
Minulla on JÄRJETÖN himo suklaaseen. Olen yrittänyt vaikka mitä konsteja eroon pääsemisestä. Tiedän että tämä ei mene minkään oppikirjan mukaan koska se, mistä yrittää päästä eroon, ei saa olla palkintona eroon pääsemisestä. Mutta teen silti näin: Kun olen ollut kuusi päivää syömättä suklaata, saan ahmia sitä seitsemäntenä päivänä niin paljon kuin mieli tekee. Käytännössä se päivä on lauantai.
N45
Niin, kumpi on pahempi holtiton herkkujen syöminen vai niiden syöminen väkisin huonoon oloon asti ja vielä toistaen. Kuulostaa huonolta vaihtoehdolta molemmat.